Diskutera skräckfilm från övriga världen. Även genrer och dylikt som inte tillhör någon specifik region.

Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

The entity/La entidad (Peru, 2015)

Inlägg av Alexander »

Såg att ingen diskuterat denna lilla charmiga peruanska rysare (som tillägnades ett nordiskt DVD-släpp från Njutafilms för några år sedan och som undertecknad fick i födelsedagspresent av en kompis & hans flickvän. :)

Visst, den kanske inte faller alla i smaken (det är ju lite sydamerikansk Paranormal activity och många finner kanske skakiga kameror töntigt? En förbannelse som vi fick ifrån Blair Witch Project för 20 år sedan? :-P

Men jag gillar den ändå lite smått. Jo som sagt "found footage" var knappast nytt 2015, men dels är det kul att ämnen som "Deep/Dark web" (ja ni vet den hemliga delen av Internet, där du måste använda Tor (The onion router) för att komma åt sidorna) får mer plats inom skräck, inte bara creepypasta historier typ.

Även om (mini-spoiler): Deepweb-temat hamnar i bakgrunden för det övernaturliga. Läbbigt filmad dock: Stor del inspelat natte-tid, ganska creepy kyrkorgårds-scener med statyer och en twist på slutet (clicheè men jag gillar sånt).

Plus såklart att Peru är ett helt okänt cineastiskt land för mig! Inget fullständigt mästerverk men kul att fördriva typ 80 minuter på

Njutas utgåva

[IMDB]

Trailer
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Skriv svar