Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  A Nightmare On Elm Street (2009)

Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
InläggPostat: ons maj 12, 2010 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7044Ort: Haddonfield
Damien: TACK för ditt första inlägg och ditt sista.

Det va precis som jag trodde att det skulle vara då.

2 polare till mig såg den och dom lämnade faktiskt biografen efter 35-40 minuter.

Dom hade förstått att den skulle vara dålig, men de hade aldrig trott att den skulle va så urusel att de lämnade filmen när de betalat 90 kr.

Är väldigt sällan man ser folk lämna en film.

Fast jag ser biofilmer gratis så vill jag inte lägga min tid på denna.

Nä, tacka vet jag den nya Halloween.
Där lyckades de verkligen göra något vettigt.

InläggPostat: ons maj 12, 2010 17:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Halloween kändes mer som en nytolkning - rena remakes känns ofta totalt menlösa. Ska bli intressant se Elm Street. Har 0 förväntningar.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 20, 2010 07:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Jag håller nog inte med Damien i hans kritik, även fast vi brukar tycka rätt lika annars.

Tycker att Jackie Earle Haley gör en OK och annorlunda tolkning av Freddy. Precis som i nytolkningarna av Halloween har Freddy här fått ett annat djup. Hans röst har hela tiden en pervers klang vilket tar bort en del av den svarta humorn men samtidigt ger en annan dimension. Freddy har dessutom blivit mer mänsklig, hans rörelser och övriga kroppsspråk avslöjar att han en gång varit en "vanlig" människa.

När filmen var slut igår visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om filmen, nu när jag hunnit reflektera lite över filmen så är den ändå helt OK. Inte samma höga klass som t.ex. nytolkningarna av TCCM & Halloween men jag tycker ändå den funkar.

Jag tror helt och hållet det beror på med vilka ögon du VÄLJER att se filmen med...

InläggPostat: mån maj 24, 2010 14:10 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
Nu tillhör även jag dom som varit och sett den här filmen.

Den var sevärd men är inget som jag tänker köpa varken på DVD eller Blu ray.

InläggPostat: sön okt 31, 2010 23:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Såg den här nu i kväll, inte alls pjåkigt faktikst! Recension kommer! :D

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 01, 2010 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Tycker att det är en helt OK film, inte så dålig som mycket kritik vill påvisa. Bra underhållning, även om det brister på sina ställen. Inte lika bra som förlagan, men det räknade man väl kanske inte med direkt :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 02, 2010 16:46 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
jag tyckte inte om den. men har sett den iaf.

InläggPostat: tor nov 04, 2010 08:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor nov 04, 2010 08:09Inlägg: 3
Hejsan!
Första inlägget här på forumet, får hoppas att det blir fler :)

Tycker faktiskt att filmen var relativt värdelös, men det beror nog mest på min kärlek till orginalbanden. Känns som att det blev lite för stor ändring i storyn, och tillägg som inte var riktigt okej för att den ska kallas för en remake, och det var vad jag förväntade mig. Helt klart en okej film om man bortser från att det finns ett orginal, men inget för mig, speciellt inte utan Robert Englund

-Jason

InläggPostat: sön nov 28, 2010 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
tvivalle för denna...
Jag hoppades verkligen Haley skulle göra en bra Freddy, men fuck vad lurad jag blev. Nu var det nog inte bara hans fel utan en jävla rockvideo regissör (av Nirvana videos noless :( ) som gjorde skiten, samtidigt som Mikel Baj(s) smekte filmen med sina smutsiga händer...
Nog den isärklass sämsta remake jag sett och t.o.m Liftaren och Stepfather var bättre.
Hur kan man sabba ett så bra koncept som originalet hade?
Jo genom att sätta pinnar som skådisar och totalt skita i grundstoryn som Craven skapade.
Ända tillfället filmen tände till lite var de sista 5 minuterna då vi fick se en ilsken Freddy i Terminator mode. Visst var pedoFreddy annorlunda än Englunds Freddy på ett mer obehagligare sätt, men han skrämde mig aldrig vilket Englunds Freddy gjorde i dom första filmerna.
Håller dock med om att hans röst passade bra till den sortens Freddy Haley spelade.

InläggPostat: mån nov 29, 2010 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Såg denna i början av veckan & trots all skit jag läst om den så försökte jag gå in med ett öppet sinne, särskilt då jag i allmänhet inte har något emot remakes & anser också att Freddy visst kan porträtteras av andra än Robban Englund.

Men nej, detta var ju inte särskilt bra. Att inte jämföra med originalet är ju trots allt svårt & jag kan konstatera att originalet är bättre på samtliga punkter. Jackie Earle Haley är inte särskilt övertygande i rollen som Freddy Krueger varken före eller efter brännskadan, det är oftast pinsamt dåligt & så långt ifrån skrämmande man kan komma. Karaktärerna över lag är ganska platta & jag gillar inte heller att man snott så himla många scener rakt av från originalet.

Det enda jag kan komma på som är bättre i remaken är storyn, som på papper är mycket bättre & djupare än i originalfilmen. Dock förvaltas tyvärr inte detta bra ö.h.t.

En svag 3/5 blir det i slutändan.

InläggPostat: sön dec 05, 2010 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis mar 02, 2004 11:24Inlägg: 218
Jag har helt motstått remaken av Elm street...
The dreamchild är favoriten.

InläggPostat: tor dec 31, 2020 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
*host-host*

Öhöm..eeeeh..

Ja, hi-hi..

*harkel*

Ska man se den...här? :oops:

Jajajaja, jag vet, jag har totalvägrat tidigare.. :-P

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 13:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8772Ort: Borås, Sweden
Alltså jag tyckte inte den var dålig när jag såg den men det var längesedan. Tycker det är synd att det inte görs fler On Elm Street filmer. Rätt manus och regi skulle kunna bli hur otäckt som helst.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
Det som fick mig o bestämma mig till sist (o se den) var
att den verkar mer mörk i tonen än dom övriga filmerna
i serien. :)

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 14:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8772Ort: Borås, Sweden
Sen tycker jag Jackie Earle Haley gör ett bra jobb.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 16:20 Svara med citat
Låter bra det. :)

Läste att Englund inte orkade göra rollen som Freddy
längre, med tanke på åldern, o han har hela tiden gett
den nya filmen sitt stöd o även stöttat den här Jackie
Earle Haley, som ersättare.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 13 av 13
316 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster