Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The town that dreaded sundown

InläggPostat: sön aug 06, 2006 20:12 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor dec 01, 2005 11:08Inlägg: 2
Eller, "Staden som fruktade solnedgången", tror den är från ca -77. Vet någon hur man kan få tag på den? Jag spelade in den på video när den gick på tv nån gång -93. Hur som helst så tycker jag den är rätt skön, med berättarröst och att den är baserad på en verklig historia om en galning i Texas som med vit huva smyger omkring i mörkret och har ihjäl folk på femtio-talet.
Vore som sagt kul att få tag på den på DVD!

InläggPostat: sön aug 06, 2006 22:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Prowler skrev:
Eller, "Staden som fruktade solnedgången", tror den är från ca -77. Vet någon hur man kan få tag på den? Jag spelade in den på video när den gick på tv nån gång -93. Hur som helst så tycker jag den är rätt skön, med berättarröst och att den är baserad på en verklig historia om en galning i Texas som med vit huva smyger omkring i mörkret och har ihjäl folk på femtio-talet.

finns väl inte på dvd? :(

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 10:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Nej, den gör väl inte det.
Men den nämns i Scream, så alla måste ju se den :?

InläggPostat: mån aug 07, 2006 13:10 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor dec 01, 2005 11:08Inlägg: 2
Synd... får väl nöja mig med en sunkig VHS inspelning då...

InläggPostat: mån aug 07, 2006 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Prowler skrev:

Tror där är en kille på tradera som säljer denna, men det kan vara en bootleg då jag har för mig att den inte är släppt på DVD

InläggPostat: tis aug 08, 2006 07:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Det jag minns av den då jag hyrde den när den fanns på VHS så var den väldigt tam och trist...
Omslaget och namnet på filmen var det enda som var bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 18:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
snask skrev:
Det jag minns av den då jag hyrde den när den fanns på VHS så var den väldigt tam och trist...
Omslaget och namnet på filmen var det enda som var bra.

Jag tror dig absolut, för annars skulle den väl ha släppts på dvd för länge sen?
Å andra sidan är det väl ingen stor studio som ligger bakom, så rättigheterna kanske bara ligger och väntar på att plockas upp.

InläggPostat: tis aug 08, 2006 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
Bild

Minns att jag såg den här på tv häromåret, kan ha varit på Canal+, Showtime, BBC eller kanske t.o.m på någon svensk kanal.

Hursomhelst en ganska ok film vill jag minnas, råkade bara slå på kanalen och fastnade, inget blodig, men eftersom den är baserad på sanna händelser -
The Phantom Killer - så fann jag den ganska intressant i alla fall.

InläggPostat: tis aug 08, 2006 22:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Innan fanns den på dvd på tradera:
http://www.tradera.com/auction/aid_31012445

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 23:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
vaultkeeper skrev:
Innan fanns den på dvd på tradera:
http://www.tradera.com/auction/aid_31012445

men det där är ju en bootleg. bara att kolla auktionsbeskrivningen;
"Den här är från en specialfirma i Usa som endast släpper extremt sällsynta kultfilmer på DVD med en direkt överföring från VHS eller Laservideo.
Denna är från Laservideo."

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 20:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Japp , är en bootleg , har den själv , hyfsad bild och ljud. Eller som det står på fodralet

" This title sold from one collector to another , no rights given or implied , assumed to be in the public domain."

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 21:16 Svara med citat
Splitintwo skrev:
hyfsad bild och ljud

ok, men hur är filmen?

InläggPostat: ons aug 09, 2006 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
rageman skrev:
Splitintwo skrev:
hyfsad bild och ljud

ok, men hur är filmen?

Filmen är bra. :)

InläggPostat: ons aug 09, 2006 22:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
rageman skrev:
ok, men hur är filmen?

Det är en stabil, nästan halvdokumentär kriminalare med vissa skräckövertoner. Ett par fina karaktärsskådisar (bla. Ben Johnson och Andrew Prine), och ärligt talat: när såg du någon mördas med en trombon senast???

InläggPostat: tor aug 10, 2006 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
cozzi skrev:
rageman skrev:
ok, men hur är filmen?

Det är en stabil, nästan halvdokumentär kriminalare med vissa skräckövertoner. Ett par fina karaktärsskådisar (bla. Ben Johnson och Andrew Prine), och ärligt talat: när såg du någon mördas med en trombon senast???

Oj, trombon... :shock:
Detta vill jag se! :D

InläggPostat: tor aug 10, 2006 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Har alltid velat se denna :|
Och lyckas fanimej alltid missa den med :x

Nej, nu får det bli ändring på det tycker jag :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 11, 2006 19:32 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör feb 21, 2004 13:02Inlägg: 68
Det är ju ett tag sedan jag såg filmen men så vitt jag minns så var
den väl helt ok! Ett plus i kanten för att den har verklighets bakgrund
Kanske dax att damma av min vhs kopia igen

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 12, 2006 00:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Eftersom denna filmen är public domain och allting så hoppas jag att dom sänder den på våran nyupphittade gratis-skräckkanal, det hoppas jag verkligen i alla fall!

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 13:26 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
Eftersom denna filmen är public domain och allting så hoppas jag att dom sänder den på våran nyupphittade gratis-skräckkanal, det hoppas jag verkligen i alla fall!

Vad får dig att tro att den är public domain?

InläggPostat: mån aug 14, 2006 13:53 Svara med citat
rageman skrev:
vaultkeeper skrev:

Vad får dig att tro att den är public domain?

Vad får dig att tro att den inte är public domain?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 14:33 Svara med citat
Som jag har förstått det är det extremt ovanligt att filmer är public domain. Då får de vara jävligt gamla eller så får filmmakarna ha schabblat och glömt att sätta in en copyright-text (som i fallet Night of the Living Dead).

Därför.

InläggPostat: mån aug 14, 2006 14:44 Svara med citat
rageman skrev:
Som jag har förstått det är det extremt ovanligt att filmer är public domain. Då får de vara jävligt gamla eller så får filmmakarna ha schabblat och glömt att sätta in en copyright-text (som i fallet Night of the Living Dead).

Därför.

mjo. men det är inte så jätteovanligt. eller innan 1988 när lagen ändrades i USA så var det jävligt vanligt. bland annat som du säger för att 1978 så slogs det fast att copyright-anspråk måste aviseras och registreras. from 1988 kan man återkräva sin förlorade copyright genom att skicka papper till Library of Congress. Men det som antagligen hänt med tex The Town that Deaded Sundown är att produktionsbolaget som ägde filmen innan den blev public domain efter 1978 har gått i konkurs och att rätten till copyrightanspråket kanske genom ett antal förvaltare har försvunnit i en stor hög med papper på ett nedbrunnet kontor i typ Justiceburg, Texas. Hey presto! Fritt fram att sprida.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 14:49 Svara med citat
Ok. Men borde inte den här vara lite lättare att få tag på i så fall? Jag vill gärna se den. (Mord med trombon osv...)

InläggPostat: mån aug 14, 2006 14:55 Svara med citat
rageman skrev:
Ok. Men borde inte den här vara lite lättare att få tag på i så fall? Jag vill gärna se den. (Mord med trombon osv...)

Men är den särskilt svår att få tag på? det svenska vhs-släppet låg förresten på tradera nyligen.

Jag hittade den dessutom ganska snabbt på http://www.**pp.net/

[edit] just det. otillåten länk.

Senast redigerad av Bazzoni mån aug 14, 2006 15:07, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 15:02 Svara med citat
[edit] dubbelpost.

Senast redigerad av Bazzoni mån aug 14, 2006 15:26, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
48 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori