Författare |
Meddelande |
|
Alexander
|
Postat: tis mar 02, 2021 16:21 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
|
Happy Hamster skrev: Det är en referens till Johnny Carson, en amerikansk programledare, vars talkshow brukade inledas med att en gubbe utropade "Heres Johnny". Tror jag i alla fall, vette fan om programmet nånsin har visats här i sverige. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det här som Happy Hamster påpekade för flera år sedan, superkul detalj iallafall! En ännu mer kul detalj är ju dock att Kubrick hade lite svensk inspiration när Jack hugger sönder dörren med yxan Det är Körkarlen, av Victor Sjöström som ska ha legat till grunden för den scenen  Man bli ju lite stolt eller hur?
_________________ Banan-avatarer skapar heta debatter Mina filmer
I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots Bruno Mattei
AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons mar 03, 2021 10:00 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
|
Och hissarna som det kommer blod ur ska vara nå't han lyft från Margheritis sci-fi-film I Criminali della Galassia (1966): https://medium.com/fan-fare/15-things-y ... 9fc50e127cSka plocka den här åter framöver. En sann klassiker, som är gryyymt reprisvänlig. Tar vi en java på.
_________________ World of Hatchet's Splatter & Horror Est. 1974 |
|
|
|
|
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori
|
|