Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Amerikanska remakes lista

InläggPostat: tis jun 06, 2006 12:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
ola skrev:
Läste just detta helt VANSINNIGA rykte :shock: :
http://www.fangoria.com/news_article.php?id=3257

Vare sig detta är sant eller inte, kan någon uppfinna en tidsmaskin och fort som fan åka tillbaka 20+ år i tiden och sterialisera Olsen Pappan innan det är förseeeeeeeeeeent!!!

Nån som hört nått mer? Snälla låt det inte vara sant...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 06, 2006 13:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ja, man uppför inte att förvånas, dessa oändliga remakes, börjar bli ganska tjatigt... :?

InläggPostat: sön nov 09, 2008 16:32 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör nov 08, 2008 14:02Inlägg: 12
Jag har hört att Natalie Portman ska spela huvudrollen som Suzy Baniyon i remaken av Suspiria. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen :? , Vill inte att det ska vara en remake av den filmen i överhuvudtaget!!!!, men samtidigt är man lite nyfiken vad det blir för resultat.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 09, 2008 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har för mig att jag lästa att ryktet ang. Natalie Portman inte stämde. Har även hört att David Gordon Green skriver och regisserar.

InläggPostat: sön nov 09, 2008 21:05 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Läste för ett tag sen att Spielberg ska göra en remake på Oldboy med Will Smith i huvudrollen :shock: Vet ej huruvida det ligger någon sanning i det, kommer heller inte ihåg var jag läste det, men det låter ju som ett dåligt April skämt.

InläggPostat: sön nov 09, 2008 21:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Remake av Suspiria...herre gud. Har inte kommit över det än. Hur i hela friden ska de lyckas fånga den utflippade underbara stämningen NU?! Så som den filmats, den flummiga urflippade filmen GÅR inte göra om & få det lika bra. På samma sätt.

Vad kommer de att göra av den tro? :|

Och ledmotivet - omg! Ska de göra en modern tolkning av det med? Gah. Det är ju för faen världens bästa!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 10, 2008 05:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Står om Suspiria remaken här:
viewtopic.php?t=6001&highlight=suspiria+remake

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 13, 2008 10:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Butcher skrev:
Läste för ett tag sen att Spielberg ska göra en remake på Oldboy med Will Smith i huvudrollen :shock: Vet ej huruvida det ligger någon sanning i det, kommer heller inte ihåg var jag läste det, men det låter ju som ett dåligt April skämt.

Ja, det låter det verkligen som. Om han skulle ge Will Smith huvudrollen så blir jag sné! Sjukt överskattad skådespelare...

InläggPostat: tis dec 16, 2008 10:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ska tydligen liras in en remake på en av mina favoritfilmer, The Crow :?
http://www.bloody-disgusting.com/news/14658

InläggPostat: tis dec 16, 2008 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
..............vet inte VAD jag ska säga.... :shock:

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 16, 2008 11:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
...säg inget! 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 16, 2008 13:12 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Filmen med Brandon Lee är okej men ärligt talat är det inte den bästa filmatiseringar. Mycket som är ändrat från serien (eller mer grafisk novell för mig) så något intressant är det allt att man gör ett nytt försök. Dock är valet av regissör inte det bästa plus att det är få "remakes" som faktiskt blir bra. Nu återstår det ju dock att se hur pass mycket remake det verkligen blir av den första filmen eller om man håller sig till förlagan mer den här gången.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 16, 2008 22:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Så onödigt. Hade dock varit halvkul med en remake på The Wraith... 8)

InläggPostat: fre jul 15, 2011 17:00 Svara med citat
Väcker tråden till liv igen;

Amerikansk remake på OLDBOY kommer under 2012.

Regissör Spike Lee (malcolm x, clockers m.fl.)

Ryktas om Josh Brolin ska ha huvudrollen....

http://www.horror-movies.ca/2011/07/josh-brolin-to-star-in-oldboy-remake/?utm_source=scribol&utm_medium=referral&utm_campaign=scribol

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Ska bli spännande att se om den blir av, vore kul om dom gjorde en egen och inte rakt-av-kopie-variant på den :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 08:32 Svara med citat
Just den filmen tror jag faktiskt på.
Annars är jag oerhört negativt inställd till den aldrig sinande reboot-effekten där på andra sidan Atlanten... men nog om det.

Skulle vi kunna göra en remake/reboot-sammanställning nu i den här tråden?
Eller det kanske är för sent när vi är inne på sida 3..?
:)

InläggPostat: sön dec 27, 2020 11:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
The Beyond kanske var en
alltför helig ko, så dom lät bli.. :wink: :mrgreen:

En annan mästares superlativa film
(en IT/US-film, så den platsar här)
har ju..*host-host*..

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 30, 2020 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Vi kanske ska vara glada för att det inte har kommit en våg av amerikanska remakes av Tenebre, Delirium, New York Ripper, She killed in ecstacy eller andra giallos? :D 8)

Det här med jänkarnas nyinspelningar av asiatiska filmer är något som kan få mitt blod att koka :evil: :twisted: Men det är på sätt och vis samma när de försöker sig på nordiska ting: Solstice (2008) var väl ingen superhöjdare jämfört med dansk-svenska originalet Midsommar (2003)? Många år sedan men det kändes mest som något vi sett många gånger tidigare. Godkänd, men mer...meh

Eller vad säger ni?

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 30, 2020 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
N.Y. Ripper PG-13. :mrgreen:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
69 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori