Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Rabid

InläggPostat: sön aug 29, 2004 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Schnaas skrev:
nu får ni väl sluta, annars komer jag tokbeställa allt han gjort.

jävlar vad man blir sugen

Det här forumet har förstört min ekonomi :cry:

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 23:20 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Schnaas skrev:

Du är inte den ende, jag har inte mindre än sju stycken av hans rullar på min lista (fyra av dom har jag dock sett).

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 11:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
ola skrev:
Schnaas skrev:

Du är inte den ende, jag har inte mindre än sju stycken av hans rullar på min lista (fyra av dom har jag dock sett).

Ska ta mig och läsa på cronenberg och göra en beställning under dagen, Dock verkar Region 1-utgåvorna bäst av hans shivers och rabid. har jag fel?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Det här är en riktigt bra Cronenberg-bok:

http://www.adlibris.se/shop/product.asp ... 2ATWRR13V2

Finns även i svensk översättning "Cronenberg om Cronenberg" (det är den jag har) men den är nog utgången men helt klart värd att leta efter på antikvariat. Boken bjuder på en ordentlig genomgång av hans samtliga filmer, där han själv berättar om allt från hans konstnärliga ambitioner till specifika produktionsdetaljer etc film för film.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Hittade den svenska utgåvan genom denna utmärkta bokbörs-sida http://www.bokborsen.se Bara att gå in och söka på Cronenberg.

100:- är den helt klart värd tycker jag,.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
NIN skrev:
Rabid är nästan ett mästerverk. Sedan anser jag att Cronenberg är en av dom bästa regissörer genom tiderna och har grymt jämn nivå på sina filmer. Shivers, Dead Zone, Scanners, Videodrome, Dead Ringers, etc är alla grymt bra filmer. Och vi ska ju inte snacka om Crash, en av 90-talets absolut bästa filmer. En klockren 10 av 10.

Bahh, just den filmen jag inte sett. :x
Den blev väl så kontroversiell att man inte kunde finna den i hyrbutikerna. Får skaffa nån importutgåva igen då.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Hedulven skrev:
NIN skrev:
Rabid är nästan ett mästerverk. Sedan anser jag att Cronenberg är en av dom bästa regissörer genom tiderna och har grymt jämn nivå på sina filmer. Shivers, Dead Zone, Scanners, Videodrome, Dead Ringers, etc är alla grymt bra filmer. Och vi ska ju inte snacka om Crash, en av 90-talets absolut bästa filmer. En klockren 10 av 10.

Den blev väl så kontroversiell att man inte kunde finna den i hyrbutikerna. Får skaffa nån importutgåva igen då.

ska också köpa den, snart

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 31, 2004 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Denna säljer jag på Tradera inkl. frakt för 60:- (sänkt pris). :evil:
Widescreen om någon undrar.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 31, 2004 09:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Hedulven skrev:
NIN skrev:

den finns då i mina lokala videouthyrare iaf.. eller så fanns den ifall de har städat bort den, har ju inte direkt letat efter den nyligen.
låg inte den t o m på videotoppen (en bit ned) ett tag?

InläggPostat: tis aug 31, 2004 20:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
metmask skrev:
Hedulven skrev:
NIN skrev:

den finns då i mina lokala videouthyrare iaf.. eller så fanns den ifall de har städat bort den, har ju inte direkt letat efter den nyligen.
låg inte den t o m på videotoppen (en bit ned) ett tag?

Såg aldrig skymten av Crash i videobutiker, men så bodde man i liten insnörpt stad som Strömstad med. :wink: Hade för mig att jag läst nånstans med att den förbjöds, men det var väl i länder som England, kanske. Nåväl, den ska införskaffas. (Ursäkta att man avviker från ämnet - den mycket bra Rabid 8) ).

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 31, 2004 23:20 Svara med citat
Crash finns att hyra på en del ställen. Jag har personligen aldrig hört att det var något trassel med denna film i Sverige och att den skulle blivit förbjuden. Gick igenom oklippt i alla fall.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 01, 2004 07:45 Svara med citat
Finns den måhända på DVD, eller bara på VHS i hyrbutikerna? Får ge mig ner och kolla vid tillfälle. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 01, 2004 08:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Det var absolut inget problem med Crash i Sverige. Jag såg den på bio och så speciellt upprörande är den inte. Den finns att hyra lite överallt.
Helt klart värd att se i alla fall.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 01, 2004 18:20 Svara med citat
Hedulven skrev:
Finns den måhända på DVD, eller bara på VHS i hyrbutikerna? Får ge mig ner och kolla vid tillfälle. :wink:

Jag tror att det är först och främst VHS som gäller.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 13:45 Svara med citat
köpte reg ettan av rabid idag. fan vad jag längtar

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 14:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Schnaas skrev:

Den här från VENTURA beställde jag förra veckan...

Bild

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 14:30 Svara med citat
mamoulian skrev:
Schnaas skrev:

Bild

Samma som jag beställde... :D

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 14:53 Svara med citat
Den var verkligen fin. Habegäret ökar. :D

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 15:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Schnaas skrev:
mamoulian skrev:
Schnaas skrev:

Bild

Samma som jag beställde... :D

Den såg ut att vara den bästa som finns och så ett bra tag framöver... såg den en gång för länge, länge sen... så det känns nästan som man inte sett den förut... :wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 15:54 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån sep 13, 2004 15:27Inlägg: 59
Hyrde den från videobutiken och tyckte den höll bra klass!

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 20, 2004 17:41 Svara med citat
Kom att tänka på att Cronenberg ju är kanadensare och att samtliga hans tidiga filmer är Kanada-producerade.
Men Rabid, Shivers, Videodrome m fl är alltså egentligen inte "US-horror". Inte för att det spelar mig nån roll att dessa trådar ligger i US, tänkte mer som en upplysning om nån inte visste.

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 21, 2004 20:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Denna film är inget att ha! Det må vara en klassiker men den är dålig som fasen... usch fy och blä :!:

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 21, 2004 20:39 Svara med citat
utan_armar skrev:
Denna film är inget att ha! Det må vara en klassiker men den är dålig som fasen... usch fy och blä :!:

Varför tycker du det?

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 21, 2004 20:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Bl.a för att den har så konstig handling ... det är bara en onödig film helt enkelt

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 21, 2004 20:44 Svara med citat
utan_armar skrev:
Bl.a för att den har så konstig handling ... det är bara en onödig film helt enkelt

Jag tycker om filmer med "konstiga" handlingar, gör oftast filmen bättre,

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
60 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori