Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Rabid

InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Hur är Cronenbergs Rabid?

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Schnaas skrev:

Jag tycker att den tillsammans med Videodrome är Cronenbergs bästa filmer.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Beskriv filmen med 3 ord

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:59 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Så pass :shock: . Jag har inte sett den ännu. Vilka är de bästa DVD-utgåvorna av Rabid och Shivers?

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Schnaas skrev:
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Beskriv filmen med 3 ord

Marilyn Chambers , läskig och plastic surgery!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
ola skrev:
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Så pass :shock: . Jag har inte sett den ännu. Vilka är de bästa DVD-utgåvorna av Rabid och Shivers?

Tror det finns en dubbelutgåva med de två filmerna. Men hur kvaliten är på de vet jag inte.

InläggPostat: tor aug 26, 2004 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tror inte det finns några riktigt bra utgåvor av RABID :(

http://www.sairwas.org/rabid-dvd

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Mycket bra film! Klassisk Cronenberg-stämning och en av hans bättre enligt mig.
Om jag skulle lista en Cronenberg-fem-i-topp skulle det nog bli ungefär såhär:

Videodrome
Rabid
Deadringers
The Brood
Scanners

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 16:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör jul 31, 2004 23:51Inlägg: 112Ort: Lund
det var längesen jag såg den. tycker Cronenberg är en av de mest ojämna regissörer jag vet, han har gjort filmer jag tycker är skit och filmer jag tycker är mycket bra. Rabid platsar inte i någon av nämnda kategorier. Föredrar The Brood, Shivers, Dead Zone och eXistenZ.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 18:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Tycker tvärtom att Cronenberg är en av de jämnaste (och bisarraste :D) regissörerna. Har uppskattat alla filmer så här långt. Och Rabid är suverän. Hans sedvanliga experimentella kirurgi på allehanda kliniker finns med även här och en hemsk smitta sprider sig. Jag får nog säga att Videodrome är den bästa, tätt följd av Shivers, Rabid och Scanners (utan inbördes ordning). The Brood är nog den mest bisarra, för de som uppskattar det. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 22:07 Svara med citat
mamoulian skrev:
Tror inte det finns några riktigt bra utgåvor av RABID :(

http://www.sairwas.org/rabid-dvd

Tack för länken, var främst intresserad av att se screenshots och det fanns det ju där - fast man blev bra jäkla förvirrad av dem :wink: . Alla är croppade på ena eller andra sättet.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 22:21 Svara med citat
Jag håller Cronenberg som en av de främsta. Min absoluta favorit är nog Dead Ringers. Videodrome, The Brood och eXistenZ är också väldigt bra. Naked Lunch är den som jag tycker är hans bisarraste, en bra (och SNYGG) film även om jag tycker den inte riktigt når upp i samma klass som de tidigare nämnda.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 00:16 Svara med citat
henrik skrev:
Mycket bra film! Klassisk Cronenberg-stämning och en av hans bättre enligt mig.
Om jag skulle lista en Cronenberg-fem-i-topp skulle det nog bli ungefär såhär:

Videodrome
Rabid
Deadringers
The Brood
Scanners

Hehe , min topp 4 är likadan som din.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 00:17 Svara med citat
NoWireHangers skrev:
det var längesen jag såg den. tycker Cronenberg är en av de mest ojämna regissörer jag vet, han har gjort filmer jag tycker är skit och filmer jag tycker är mycket bra. Rabid platsar inte i någon av nämnda kategorier. Föredrar The Brood, Shivers, Dead Zone och eXistenZ.

Skitfilmer om man jämför med Cs andra rullar.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Han är en klar favoritregissör, går alltid sin väg och man är alltid garanterad något annorlunda. Vare sig det är bra eller inte så är det orginellt.
Tyckte hans senaste "Spider" var klart godkänd, inte som hans mer bisarra gamla klassiker men klart sevärd.
Och Rabid är given i samlingen, måste införskaffa den också på DVD och hiva min gamla VHS-kopia.
Cronenberg är en skön lirare och värd respekt. Han kan till och med skådespela, han är rätt bra i "Nightbreed".

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 15:18 Svara med citat
Såg Spider på bio och tyckte den var medelmåttig. Men jag vill verkligen se om den och tror jag kommer uppskatta den betydligt mer nu.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 16:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör jul 31, 2004 23:51Inlägg: 112Ort: Lund
gokudo skrev:
NoWireHangers skrev:

Cs? Menar du Crash? Den tycker jag inte är så bra, fast inte lika kass som Naked Lunch.

The Fly är också bra.
Scanners borde varit jättebra då den börjar otroligt lovande men såvitt jag minns tyckte jag inet han gjorde det bästa av konceptet.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
NoWireHangers skrev:
gokudo skrev:
NoWireHangers skrev:

Cs? Menar du Crash? Den tycker jag inte är så bra, fast inte lika kass som Naked Lunch.

The Fly är också bra.
Scanners borde varit jättebra då den börjar otroligt lovande men såvitt jag minns tyckte jag inet han gjorde det bästa av konceptet.

Tror han menade Cronnenbergs, men är inte säker ;)

InläggPostat: fre aug 27, 2004 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Cronenberg rules! Face it, and go on! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2004 22:25 Svara med citat
rile skrev:
NoWireHangers skrev:
gokudo skrev:
NoWireHangers skrev:

The Fly är också bra.

Tror han menade Cronnenbergs, men är inte säker ;)

ah, ja självklart. läste för snabbt och trodde det stod "om man jämför med Cs och andra rullar" 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 28, 2004 01:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
har Rabid hemma på svensk VHS från House of Horror, tyckte den var väldigt medelmåttig sist jag såg den men det var så längesedan att jag bara kan ifrågasätta min egen uppfattning.
försökte se om den för inte alltför länge sedan men var för trött (och stenad?) för att komma längre än 20min.
ska ta och se den någon dag och kolla om jag gillar den, har trots allt velat gjort det ett bra tag men inte kommit till skott. :)

InläggPostat: sön aug 29, 2004 17:25 Svara med citat
ska ta och köpa ett par David C filmer ikväll

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Rabid är nästan ett mästerverk. Sedan anser jag att Cronenberg är en av dom bästa regissörer genom tiderna och har grymt jämn nivå på sina filmer. Shivers, Dead Zone, Scanners, Videodrome, Dead Ringers, etc är alla grymt bra filmer. Och vi ska ju inte snacka om Crash, en av 90-talets absolut bästa filmer. En klockren 10 av 10.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 21:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Gillar Dead Zone bäst av de jag har sett. Rabid var det länge sedan jag såg. Men jag minns att jag gillade den. :D

Senast redigerad av Näsblod sön aug 29, 2004 21:34, redigerad totalt 2 gånger.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 21:32 Svara med citat
nu får ni väl sluta, annars komer jag tokbeställa allt han gjort.

jävlar vad man blir sugen

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
60 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori