Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Exorcist: The Beginning

InläggPostat: tis dec 14, 2004 01:52 Svara med citat
Alpha60 skrev:
Nu har jag sett den. Rätt okej, men tyvärr ganska seg. Kunde nog ha kortats en kvart för att få upp tempot. En hel del blod och slem. Stellan Skarsgård och Izabella Scorupco sköter sig bra. Fint foto av Vittorio Storaro.

Inget jag ska köpa, men värd att se. Ska bli intressant att kolla in Schraders version.

Trean är fortfarande bäst!

Trean! Äntligen någon som håller med mig :)

InläggPostat: tis dec 14, 2004 10:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Trean är väldigt bra, och tvåan är seg som sirap! :|

InläggPostat: tis dec 14, 2004 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
De Rossi skrev:
Trean är väldigt bra, och tvåan är seg som sirap! :|

tvåan är seg ja. Jag tycker ettan är bäst, men då har jag tyvärr inte sett trean

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 14, 2004 10:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jul 26, 2004 09:13Inlägg: 167
Den tredje "The Exorcist" filmen overgår nesten orginalen. Knallbra skuespill av kjekken George C Scott.

InläggPostat: ons dec 29, 2004 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Är det nån som hört nåt om/när Schraders version kommer på dvd?

Första är helt klart bäst men håller med om att trean är riktigt bra!!

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 11:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 10, 2004 09:00Inlägg: 137Ort: Stockholm
Hade gillat denna film mycket mera om dom hade skippat alla fjantiga actionscener. Håller förövrigt med om att trean är riktigt bra men ettan utklassar fortfarande alla filmer.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Simon skrev:
Hade gillat denna film mycket mera om dom hade skippat alla fjantiga actionscener. Håller förövrigt med om att trean är riktigt bra men ettan utklassar fortfarande alla filmer.

Håller med om att actionscenerna är det som får den här filmen att sjunka. Hade tjänat mycket på att bevara den stämning som faktiskt fanns i början filmen, innan det började pangas!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Hur fan har dom lyckats få med actionscener i en Exorcisten-film?! :shock: Fan ta den där Renny Harlin! :evil:

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Lindvall skrev:
Hur fan har dom lyckats få med actionscener i en Exorcisten-film?! :shock:

hollywood kan lyckas med det mesta, tyvärr :evil:

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Lindvall skrev:
Hur fan har dom lyckats få med actionscener i en Exorcisten-film?! :shock: Fan ta den där Renny Harlin! :evil:

Tydligaste exemplet är den väpnade konflikten mellan afrikanska aborginer och väpnade brittiska trupper.

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Citera:
hollywood kan lyckas med det mesta, tyvärr

...eller misslyckas med att lyckas med det mesta. :?:

Nej, jag ska icke döma denna film innan jag sett den. En del bra filmer kommer ändock fortfarande från Hollywood (men förvånansvärt få som faller mig i smaken :?)

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 19:49 Svara med citat
Hedulven skrev:
Citera:
hollywood kan lyckas med det mesta, tyvärr

...eller misslyckas med att lyckas med det mesta. :?:

Nej, jag ska icke döma denna film innan jag sett den. En del bra filmer kommer ändock fortfarande från Hollywood (men förvånansvärt få som faller mig i smaken :?)

Så hemsk är inte Rennys film; första hälften är riktigt bra, andra hälften är inte så bra dock...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 30, 2005 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 30, 2005 15:11Inlägg: 9Ort: Ronneby
Har sett den och tycker den är helt ok. Skulle dock vara intressant att se Schraders version. Tror nog den kan vara mer trogen originalfilmerna.

Trean är mycket bra tvåan har jag inte sett ännu. Blir väl till att vänta lite för att se om det kommer en box med alla fem :shock: filmerna i!

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 30, 2005 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Finns annars att köpa 1-3 för 299:- från Discshop! Kändes som ett bra köp :)

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 31, 2005 08:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 30, 2005 15:11Inlägg: 9Ort: Ronneby
Lindvall skrev:
Finns annars att köpa 1-3 för 299:- från Discshop! Kändes som ett bra köp :)

Kanske det men det kommer säkert en box med iaf 4 filmer framöver. Sen så kostar boxen 399 när jag tittar... prisändring?

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 31, 2005 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor dec 02, 2004 09:50Inlägg: 74Ort: Umeå
Innehöll några tuffa scener. Scorupco var värdelös, i.a.f. i sin "andra" roll :P

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 31, 2005 16:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Hörde nått rykte om en dubbel dvd med harlin version på ena discen och den andra versionen på en andra... Inget är bekräktat men hoppas kan man ju alltid...

InläggPostat: mån jan 31, 2005 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8772Ort: Borås, Sweden
Giallo skrev:
Hörde nått rykte om en dubbel dvd med harlin version på ena discen och den andra versionen på en andra... Inget är bekräktat men hoppas kan man ju alltid...

Jag brukar passa mig för rykten, men om det är sant vore det tufft!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 23, 2005 05:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Hur det blir med framtida dvd-utgåvor är väl lite svårt att sia om, men i fredags så släpptes Schraders version på bio i USA under titeln "Dominion: Prequel to the Exorcist". Ganska få dukar inledningsvis men det kan nog bli fler eftersom mottagandet har varit tämligen positivt. Antagligen försöker väl Morgan Creek och Warner få tillbaks lite pengar efter att Harlins version gick rätt dåligt. Hela historien kring de här båda versionerna av samma film är rätt bisarr. Hemsidans inledande text känns också rätt sjuk med tanke på att bolaget först ratade filmen, sparkade Schrader och lät spela in den igen. Inget man låtsas om nu.

http://www.imdb.com/title/tt0449086/

http://dominiontheexorcist.warnerbros.com/

InläggPostat: tor jun 16, 2005 11:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
Jag är grymt sugen på Schraders version.

Blev inte mindre sugen efter Roger Egberts Recension.

Rated R (for strong violence and disturbing images)

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2005 11:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jun 13, 2005 10:34Inlägg: 233Ort: Gnarp
Dominion har fått finfina recensioner på Imdb!
Oj, vad sugen jag blev att se den nu!!!!

Håller förresten med er andra om att del 3 är den film i serien som är bäst! :-)

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 17, 2005 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre apr 23, 2004 19:19Inlägg: 19
synd att filmen suger Fett

InläggPostat: fre jun 17, 2005 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jun 13, 2005 10:34Inlägg: 233Ort: Gnarp
Citera:
synd att filmen suger Fett

Dominion? Har du sett den? Kass alltså?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 19, 2005 18:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Tyckte Dominion var riktigt bra! Mycket bättre än Harlins version.
Den får betyget 3,5/5. Inte lika bra som första och trean då men helt klart sevärd.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 19, 2005 19:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Tyvärr måste jag säga att jag tyckte att Schraders version var riktigt tråkig. OK Rennys var väl ingen höjdare kanske men jag gäspade i alla fall inte käken ur led när jag såg den...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
85 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori