Diskutera amerikansk skräckfilm. Allt ifrån Hollywood till Troma.
Användarvisningsbild
Inferno
Goremeister
Goremeister

Exorcist: The Beginning

Inlägg av Inferno »

Någon som vet hur det går med denna film? Senast man hörde något så skulle ju Renny Harlin ta över filmen från Paul Schrader (enligt rykten eftersom filmen inte var nog Hollywood aktig) sen har det varit tyst. Senast jag hörde något om den så skulle den släppas 4:e februari i år.
Själv är jag tveksam till valet av regissör. Renny Harlin är duktig att regissera action filmer, men jag tror inte han kan regissera bra skräck. Vi vet ju alla hur det gick när Gus Van Sant försökte sig på skräck...
a.k.a Bhoot
Användarvisningsbild
Dark_Rhodez
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av Dark_Rhodez »

jag har hört samma som du, att filmen skulle vara ute redan,
Användarvisningsbild
Alpha60
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av Alpha60 »

Officiella hemsidan är uppe http://exorcistthebeginning.warnerbros.com/ men det finns ingen trailer eller ett släppdatum än verkar det som.
~ The Saw is Family ~
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

Kolla på imdb. där kan det uppdateras ibland.
Användarvisningsbild
Morgonfiende
Newbie
Newbie
Kontakt:

Inlägg av Morgonfiende »

Bhoot skrev:Någon som vet hur det går med denna film? Senast man hörde något så skulle ju Renny Harlin ta över filmen från Paul Schrader (enligt rykten eftersom filmen inte var nog Hollywood aktig) sen har det varit tyst. Senast jag hörde något om den så skulle den släppas 4:e februari i år.
Själv är jag tveksam till valet av regissör. Renny Harlin är duktig att regissera action filmer, men jag tror inte han kan regissera bra skräck. Vi vet ju alla hur det gick när Gus Van Sant försökte sig på skräck...

Tycker han lyckades rätt bra med Terror På Elm Street 4, men att de dumpade Schrader bara för att det inte var tillräckligt "Hollywood" låter rätt oroväckande.
Användarvisningsbild
Inferno
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Inferno »

Terror På Elm Street 4 tillhör inte mina favoriter i Elm Street serien, men den är inte direkt dålig. Vad som mig orolig är att Harlin är en action regissör, inte en skräckregissör.
Och enligt rykten så har hela Schraders film skrotas och inte en enda scen ska finnas kvar i den nya versionen. Producenterna ville ha mer blod och action..
a.k.a Bhoot
Användarvisningsbild
Skabbgalt
Newbie
Newbie

Inlägg av Skabbgalt »

Själv är jag inte ett dugg orolig för att harlin inte skulle klara av detta.
Om de skrotat det som fanns så blir det nog more guts tror jag i Harlins version, hursom haver ser fram enormt mot denna rulle. Exorcisten är världens förnämsta skräckfilm och med dagens teknik så öppnar sig svindlande möjligheter frö att få både det ena och andra att snurra runt :twisted:
.....The eyes ...the eyes.
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Inlägg av Inglorious Bastard »

Skabbgalt skrev:Själv är jag inte ett dugg orolig för att harlin inte skulle klara av detta.
Om de skrotat det som fanns så blir det nog more guts tror jag i Harlins version, hursom haver ser fram enormt mot denna rulle. Exorcisten är världens förnämsta skräckfilm och med dagens teknik så öppnar sig svindlande möjligheter frö att få både det ena och andra att snurra runt :twisted:

Vi får väl vänta oss en präst som slänger coola oneliners typ Yippee-ki-yay, motherfucker omkring sig och räddar en flygplats från demoner och onda andar!!! :wink: :twisted:

Snyggt nick Skabbgalt! :)
E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
Användarvisningsbild
Skabbgalt
Newbie
Newbie

Inlägg av Skabbgalt »

De Rossi skrev:
Skabbgalt skrev:Själv är jag inte ett dugg orolig för att harlin inte skulle klara av detta.

Vi får väl vänta oss en präst som slänger coola oneliners typ Yippee-ki-yay, motherfucker omkring sig och räddar en flygplats från demoner och onda andar!!! :wink: :twisted:

Snyggt nick Skabbgalt! :)

Tack De Rossi :D

Det får vi verkligen inte hoppas att det blir på det viset :wink:
.....The eyes ...the eyes.
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Inlägg av Inglorious Bastard »

Personligen så har jag all respekt för Harlin som filmskapare, han brukar få till det även fast förutsättnigarna inte är dom bästa! Och jag tycker att både Prison och Born American är en förträffligt underhållande filmer...

Jag tror nog att vi slipper scenariot ovanför och däremot får en underhållande film!
E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
Användarvisningsbild
Tank
Newbie
Newbie

Inlägg av Tank »

"Go get the meat"
Användarvisningsbild
Giallo
Dr Butcher
Dr Butcher

Inlägg av Giallo »

Jag hörde att Harlin togs in för att göra filmen blodigare... Men jag kan ju ha fel..
Every humiliation which stood in his way could be swept away by the simple act of annihilation: Murder.
Användarvisningsbild
widget
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av widget »

Jag hörde att Harlin togs in för att göra filmen blodigare... Men jag kan ju ha fel..

man kan alltid hoppas, lite mer blod skadar inte
Användarvisningsbild
Inferno
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Inferno »

widget skrev:man kan alltid hoppas, lite mer blod skadar inte

När det gäller The Exorcist så vill jag ha den så oblodig som möjligt.
a.k.a Bhoot
Användarvisningsbild
Giallo
Dr Butcher
Dr Butcher

Inlägg av Giallo »

Jo, det ska inte vara så mycket blod i dom filmerna... Det är filmer som ska ha tokmycket stämmning....
Every humiliation which stood in his way could be swept away by the simple act of annihilation: Murder.
Användarvisningsbild
gorecore superstar
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av gorecore superstar »

det ska deremot vara rejält med spyor!
Whut?
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

gorecore superstar skrev:det ska deremot vara rejält med spyor!

Japp gärna lite blod i spyerna
Användarvisningsbild
Alpha60
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av Alpha60 »

Nån som sett den eller? Efter att ha läst SvD:s recension blev jag sugen men vill höra ett omdöme från nån här.

Renny Harlin ger sig ut på tunn is när han tafsar på en av skräckgenrens allra heligaste kor. Denna den fjärde filmen i Exorcistenserien kommer oundvikligen att ställas mot originalet, och risken att anklagas för helgerån är stor.

Därför är det överraskande att se hur den välkända actionregissören har valt att hantera uppgiften; Exorcisten: Begynnelsen är nämligen en regelrätt splatterfilm.

Inte sedan den italienske kultregissören Lucio Fulci har vi fått se ett så konsekvent användande av likmaskar, insekter, smuts, variga sår, stänkande blod, sönderslitna människokroppar och annat spekulativt våld. Även det högtravande och humorbefriade anslaget känns igen.

Stellan Skarsgård axlar Max von Sydows paradroll Fader Merrin med sin typiska vresighet. Historien om hur han återfår sin förlorade tro känns klumpigt tillyxad och förutsägbar, och har ingenting av originalets drabbande psykologiska styrka.

Den skräck som bjuds är i stället av en rent kroppslig sort. Bitvis är de kladdiga specialeffekterna rent vämjeliga, men det tycks också vara avsikten. Och åtminstone på den nivån är filmen riktigt lyckad. Betyg: 4/6 (Nils Nordgren)
~ The Saw is Family ~
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

Ska tydligen finnas 2st Exorcist: The Beginning. Den som kommit nu och en annan som är betydligt mörkare med mindre action. Det var vad de sa på filmkrönikan för någon vecka sedan ivarjefall. Men man ska ju inte lita på allt som sägs på TV. Allt som står på internet är däremot självklart bara sanningar.
It's Shangra-La on Dope. We love it!
Användarvisningsbild
Inferno
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Inferno »

Näsblod skrev:Ska tydligen finnas 2st Exorcist: The Beginning. Den som kommit nu och en annan som är betydligt mörkare med mindre action. Det var vad de sa på filmkrönikan för någon vecka sedan ivarjefall. Men man ska ju inte lita på allt som sägs på TV. Allt som står på internet är däremot självklart bara sanningar.

Det stämmer. Paul Schraders version ska tydligen komma ut på dvd. införskaffar jag någon version så blir det nog Schraders film.
a.k.a Bhoot
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

Bhoot skrev:
Näsblod skrev:Ska tydligen finnas 2st Exorcist: The Beginning. Den som kommit nu och en annan som är betydligt mörkare med mindre action. Det var vad de sa på filmkrönikan för någon vecka sedan ivarjefall. Men man ska ju inte lita på allt som sägs på TV. Allt som står på internet är däremot självklart bara sanningar.

Det stämmer. Paul Schraders version ska tydligen komma ut på dvd. införskaffar jag någon version så blir det nog Schraders film.

Ja så blir det nog för mig med.
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

.... fast det kan ju bli båda oxå. :wink:
Användarvisningsbild
Inferno
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Inferno »

Näsblod skrev:.... fast det kan ju bli båda oxå. :wink:

Finns väl en viss risk för det ja :D
a.k.a Bhoot
Användarvisningsbild
Kakihara
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Kakihara »

Møkkafilm. Blasfemisk i forhold til orginalen (og den geniale 3'en :wink: ).
Min DVD-Samling
"Sex or the Saw. Sex is ... well nobody knows. But the saw ... the saw is family!"
Användarvisningsbild
Alpha60
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av Alpha60 »

Nu har jag sett den. Rätt okej, men tyvärr ganska seg. Kunde nog ha kortats en kvart för att få upp tempot. En hel del blod och slem. Stellan Skarsgård och Izabella Scorupco sköter sig bra. Fint foto av Vittorio Storaro.

Inget jag ska köpa, men värd att se. Ska bli intressant att kolla in Schraders version.

Trean är fortfarande bäst!
~ The Saw is Family ~
Skriv svar