Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Carrier (1988)

InläggPostat: tor jan 07, 2021 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Kom över den här titeln av en slump för kanske två månader sedan och visst det kanske inte alltid är det roligaste (i dessa tider) att beskåda en film som handlar om en smitta som tar över en liten amerikansk stad på (Denna utspelar sig på 1950-talet) men jag har också läst att den har en skruvad/svart humor som påminner en del om Peter Jacksons gamla filmer :lol:

Från IMDB:

The main character is stricken with a horrible disease, but it doesn't affect him. It spreads to every inamimate object that he touches, and then if another person touches the object, they are dissolved into it. No one knows that Jake is the carrier except him. This brings about the "red objects" that specify every object that he has touched, as discovered by the community with cats. They use cats to test inanimate objects for the disease. And they cover themselves in garbage bags to protect themselves

Jake (Gregory Fortescue) lives in a small mountain town where he's pretty much an outcast due to people believing that he murdered his parents. One day this small town because victim to some sort of disease or virus that is spreading around and will burn a person to death if they catch it. What people don't know is that it's Jake who is the carrier.

The Carrier-IMDB

The Carrier-Youtubetrailer

Vad sägs, något att "slösa tid" på? :D

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
Läste om denna tidigare, men jag tyckte den inte var så intressant.. :?

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Du kände att ämnet i sig är ganska uttjatat kanske, var det därför den inte kändes så lockande?

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2842
Nja, kan ibland vara svårt o förklara, men den gav mig
inget bra intryck.. Har var't likadant med en del andra
titlar..

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 11, 2021 14:36 Svara med citat
Till den som (eventuellt) läser och är nyfiken så verkar den finnas i sin helhet på Tuben:

https://www.youtube.com/watch?v=nkbNCzt0uaM

(Kanske är si och så med coypright, "public domain"?)

Fortfarande lite sugen på den så kanske blir till att se om inte i helgen, kanske nån gång nästa vecka? :twisted:

Bruno Mattei

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
5 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori