Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Phantasm

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
InläggPostat: lör apr 10, 2004 16:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
http://www.imdb.com/title/tt0272778/

Nån som vet nått om den?

Och, nån som vet om de andra delarna i serien finns på schyssta dvd? Mina vhs:er e grymt urvattnade nu. Anchor Bay har ju några sorts rättigheter verkar det ju som http://www.anchorbay.co.uk/perl/search.pl?CO=ABDTBC02 men det verkar ligga på is?

Älskar dessa filmer!

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 18:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Jo dom är riktigt kul att kolla på, särskilt dom små Starwars ripp-off dvärgarna som jämt får spö hehe.. Har 2 första delarna på VHS

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 18:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
De 2 första delarna är bäst med stor marginal.. serien ska visst avslutas (i år??)med en femte film..

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
Skald skrev:
Jo dom är riktigt kul att kolla på, särskilt dom små Starwars ripp-off dvärgarna som jämt får spö hehe.. Har 2 första delarna på VHS

Min avatar e en sånn dvärg. Ettan o tvåan e ju klart bäst.. Synd bara att min ettan e ruskigt mörk.. skitsvårt o se nått alls i vissa scener. Trean e iof inte alls dålig den heller, fyran e ju ett kliv neråt.. hoppas femman lever upp till ettans höjder!

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 19, 2004 17:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån mar 29, 2004 18:23Inlägg: 85Ort: Skellefteå
Lontane skrev:
De 2 första delarna är bäst med stor marginal.. serien ska visst avslutas (i år??)med en femte film..

Coscarelli har visst haft problem med att få budget så det verkar tyvärr som att den har lagts på is tills vidare...

InläggPostat: mån apr 19, 2004 17:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har sett första men kommer knappt ihåg den, så bra var den alltås?

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 19, 2004 17:22 Svara med citat
Phantasm är är med på min tio i topp iallafall. Glömmer aldrig när jag fick den beskriven för mej första gången; En lång snubbe som bor på gravplatser där han tar liken o förvandlar dem till dvärgar som han skickar till sin värld för att vara slavar, sen så har han klot som flyger runt och patrullerar, får de syn på dej så borrar de sig fast i pannan på dej o suger ur hjärnan!

haha klockrent, 2:an e nästan lika som ettan

Bild

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 21, 2004 01:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Diggar The Tall Man stenhårt plus att Phantasm låten är bland de skönaste jag hört

InläggPostat: ons apr 21, 2004 08:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Phantasm 2 är min favorit, tätt följt av ettan!

InläggPostat: ons apr 21, 2004 10:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Bra filmer...

InläggPostat: ons apr 21, 2004 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
jo jag håller nog med om det, 2;an är bäst (tycker 1;an blir lite seg imellanåt)

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 21, 2004 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
Man får ju inte glömma inledningen på trean... underbar scen när Reggie (?) skjuter rakt upp i träden och det ramlar ner dvärgdockor från lite varstans. Gapskratt varje gång!

InläggPostat: ons apr 21, 2004 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Härliga flashsbacks....

InläggPostat: ons apr 21, 2004 17:33 Svara med citat
hoppas dom kan remastra ettan nån gång.. så jäkla mörk att man nästan får gissa sig till vad som händer ibland.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 21, 2004 18:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån mar 29, 2004 18:23Inlägg: 85Ort: Skellefteå
Citera:
hoppas dom kan remastra ettan nån gång.. så jäkla mörk att man nästan får gissa sig till vad som händer ibland.

Ettan finns släppt på DVD av MGM i en special edition på region 1. Mycket snygg remastrad bild plus en del extras. De andra finns oxå släppta på DVD reg 1, men det verkar dessvärre som att del 2 & 3 har gått ur tryck.

InläggPostat: tor apr 22, 2004 07:04 Svara med citat
Hade vart kul med en skiva med mycket extramaterial och schysst bild...

InläggPostat: tor apr 22, 2004 16:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Kanske kommer.. Ja menar det är ju en cool och bra film. så varför inte?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Morgonfiende skrev:
Citera:

Ettan finns släppt på DVD av MGM i en special edition på region 1. Mycket snygg remastrad bild plus en del extras. De andra finns oxå släppta på DVD reg 1, men det verkar dessvärre som att del 2 & 3 har gått ur tryck.

2:an och 3:an fanns aldrig på Reg1 DVD (i så fall boots)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 16:22 Svara med citat
Nu får vi samla namn o skicka till Anchor Bay så dom släpper en feting box! Jag lägger in en lista på ICA :D

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
hehe lycka till snubbe

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 16:58 Svara med citat
Schnaas skrev:
hehe lycka till snubbe

Men tänk dej, Herbert och Agda står o letar femtioöringar i sin portmonä (det heter så på gammalsvenska :? kanske..). Plötsligt får de syn på listan och vi får väl anta att de är väl bevandrade i Phantasm världen. De skriver givetvis på, och som alla vet så skvallras det nått kopiöst i pensionärs kretsar, så efter en sisådär 3-4 dagar när nyheten spritt sig som en löpeld över staden(när de smörjat sina rullatorer, och gått till ICA, det tar 3-4 dagar för gamlingar) så är det högvis med pensionärer med plakat o listor som kräver Phantasm box.. så kommer det iallafall vara när jag blir gammal, sådetså!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 17:43 Svara med citat
crisis skrev:
Schnaas skrev:
hehe lycka till snubbe

Men tänk dej, Herbert och Agda står o letar femtioöringar i sin portmonä (det heter så på gammalsvenska :? kanske..). Plötsligt får de syn på listan och vi får väl anta att de är väl bevandrade i Phantasm världen. De skriver givetvis på, och som alla vet så skvallras det nått kopiöst i pensionärs kretsar, så efter en sisådär 3-4 dagar när nyheten spritt sig som en löpeld över staden(när de smörjat sina rullatorer, och gått till ICA, det tar 3-4 dagar för gamlingar) så är det högvis med pensionärer med plakat o listor som kräver Phantasm box.. så kommer det iallafall vara när jag blir gammal, sådetså!

Ja om dde där sker. komma vi nog snart få se en phantasm box! hehe

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 22, 2004 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag har fått hela Lövberga (Ett lokalt ålderdomshem) att skriva på... Mejlar in den till BU under dagen! :wink: :lol:

Och nu lite seriöst:

Man borde kanske mejla BU eller AB, men det är säkert rättighets bekymmer med dom! (Annars skulle d nog funnits en fet box redan...!?)

InläggPostat: fre apr 23, 2004 00:22 Svara med citat
gokudo skrev:
2:an och 3:an fanns aldrig på Reg1 DVD (i så fall boots)

Det stämmer nog, nu när jag tänker efter. Det var några asiatiska släpp jag tänkte på, blandade ihop.

InläggPostat: fre apr 23, 2004 05:14 Svara med citat
De Rossi skrev:
Och nu lite seriöst:

Man borde kanske mejla BU eller AB, men det är säkert rättighets bekymmer med dom! (Annars skulle d nog funnits en fet box redan...!?)

Har det nånsin hjälpt o mejla asen? Jag var med o mejlade angående de isländska korpen flyger filmerna. Dom svarade ju o var trevliga o så.. men man får ju inte mycket vettigt ur dem och några kommande releaser har man ju inte hört talas om.

Men om det skulle funka så e vi ju till en start många på forumet som kan vräka iväg rätt många mejl :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 7
165 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori