Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Tips på Cat III

InläggPostat: fre feb 19, 2010 14:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7052Ort: Haddonfield
The Boxers Omen. 8) :mrgreen: :twisted: :ymparty:

Vilken JÄVLA film.

Den som hittar en BÄTTRE asiatisk film än denna åt mig får fan mig 50 kr. :mrgreen:

The Boxers Omen är min ABSOLUTA favvo asiat utan tvekan. 8)

InläggPostat: sön feb 21, 2010 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Finns bättre asiatiska filmer.... särskilt från Japan! mina 5 cents! :wink:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 21, 2010 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Det är lite synd att de flesta Cat 3 filmerna präglas av piss&bajs-komiken.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 21, 2010 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Här är en lista över helt humorfria CAT III-filmer:

Diary of a Serial Killer
The Intruder
The Peeping Tom
A Lamb in Despair
Men Behind the Sun
Men Behind the Sun 2
The Nanking Massacre
Dog Bite Dog
Gong Tau (2007)
Invitation Only (Taiwanesisk)

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 21, 2010 13:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Dog Bite Dog är sannerligen en mörk historia, filmen är rik på detaljer och erbjuder inget hopp precis, intressant "vändning" också.
Tycker mig skönja en viss noirkänsla över det hela, en våldsam sådan då. 8)

InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Är det fortfarande någon härinne som tittar på HK-filmer ala CAT 3? Har sett några av de stora namnen som nämnts här inne (Ebola syndrome, Untold story, Men behind the sun, Story of Ricky & Naked poison

NP känns lite som en favorit: Inte bara för tjejerna liksom, tror att det främst är pga den skruvade humorn i det hela och hur den spinkiga nörden med sin sex-drog kan få tjejerna på fall (det är ju inga direkt grova våldtäktsscener, mer "softcore"-erotik om något?) Skam på mig som inte sett uppföljaren :oops: borde man göra

Ingen annan som sett Eternal evil of Asia? Tror jag hade den på min "att se" lista för lääänge sedan. Verkar som att DVDn (eller för den delen Laserdisc & VCD-utgåvan) är sjukt eftertraktade på ebay! :-| Men till min glädje fanns hela filmen tydligen på Youtube, nu kanske det blir till att se den framöver! :D :mrgreen:

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2899
Har sett (då gäller det "nyare" titlar
än dom från 80-talets första halva):

Red to Kill
Dr. Lamb
Untold Story
Ebola Syndrome
Men Behind the Sun
Devil's Laboratory
Nanking Massacre

Jo, finns säkert nå'n el.
nå'ra titlar ytterligare..?

Det jag inte gillar med dom här film-
erna är den ofta förekommande mal-
placerade o svårförståeliga humorn..

Mördaren/galningen i Red to Kill
kanske är den mest aggressiva snu-
bben jag nå'nsin sett i en film! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 00:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Jo du är inte den första som nämner den märkliga humorn och jag är helt med dig där! Det känns väldigt malplacerat att slänga in humor i tex en nattsvart rulle som Untold story (scenerna med barnen fick mig att vända mig bort eller stänga av ljudet) Även om scenerna är fejkade så är det ändå baserat på en äkta händelse :-| ....) Men det kanske är en kulturell grej i Hong Kong?

Ebola syndrome känns lite likadan, man känner sig "filthy" efter att ha sett den. Även om vissa av scenerna med Anthony Wong är så bisarra (han springer nedför gatan i nån scen och bara gallskriker Ebola! Ebola!) så att man inte kan låta blir att garva :))

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2899
Det är som att det plötsligt dyker upp en jävel med motor-
såg i högsta hugg i en film som Sound of Music! :))

Bild

Bild

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 10:47 Svara med citat
Jag kan lova dig att några av de turkiska "superhjälte" filmer från 70-talet som jag sett (där man "lånar" friskt från sina amerikanska föregångare) har några riktigt skruvade, oväntade scener som inte har något med filmen/storyn att göra :lol: :D

Men av de filmer du nämner (för att återgå till ämnet) är det någon du är särskilt svag för? Minns jag fel eller har du inte nämnt Dr Lamb i nån annan tråd och gett den ett rätt så hyfsat betyg? Eller blandar jag ihop dig med nån annan användare?

Senast redigerad av Alexander mån dec 14, 2020 12:49, redigerad totalt 1 gång.

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 12:03 Svara med citat
Har säkert gett Dr. Lamb ett hyfsat betyg tidigare,
men jag har ingen direkt favorit bland dessa titlar.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 12:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8784Ort: Borås, Sweden
Human pork shop och Men Behind the sun med uppföljare är några jag kommer på. Cat lll är ju från början bara en typ av åldersgräns som kom -88 på Hong Kong filmer som ansågs brutalare än andra och ofta med sexuella inslag.
Precis som ni säger så föll inte heller jag direkt för ”genren”, mycket pga de komiska inslagen.
Sen har vi ju All Night Long filmerna. Fan, jag har nog även här sålt av de mesta av mina filmer..

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 16, 2020 10:49 Svara med citat
Human Pork Shop har jag inte sett, men har den emellertid bränd på nå'n skiva.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 07, 2021 06:35 Svara med citat
Jag ägnade mig lite åt uppdateringar på CATIII fronten i helgen (även om jag egentligen tycker att Hong-Kong sleaze funkar bättre om man ser till filmerna som nämnts i den här tråden (CATIII är ju som redan nämnts ändå bara en åldersgräns, väldigt bred term) Vi ska se om det blir något mer längre fram, mycket att ta tag i!

Betyg finns att läsa I detta inlägg

Buskishumor i all ära men det är säkert en del som håller med mig om att Anthony Wong intar en av de främsta placeringarna när det gäller att gestalta en man vars kontakt med verkligheten fullständigt brakat samman... :shock:

Bruno Mattei

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
64 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: