Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  tips på horror som utspelar sig i feodala Japan

InläggPostat: lör maj 16, 2009 23:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre aug 15, 2008 20:41Inlägg: 211
Jag vill se horror som utspelar sig i feodala Japan. Gärna filmer som är gjorda på 60, 70 eller 80-talet. Har ni sett något sådant så tipsa mig gärna.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 23:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 23:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre aug 15, 2008 20:41Inlägg: 211
Tack! Är helt klart nyfiken på den filmen. Har du fler tips så får du gärna bjussa på dem.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 17, 2009 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Fantastisk film, rekommenderas varmt.
Eurekas utgåva är att föredra, kvalitativ och prisvärd.

InläggPostat: sön maj 17, 2009 13:29 Svara med citat
Låter bra det :) Får bli den utgåvan.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 15, 2020 21:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Jag "necro-postar" som bara den (men det är ju bara för att forumet ska röra lite på sig) :P De två första titlarna har jag sett, minns att betygen inte blev jättehöga (men jag betygsätter på ett väääldigt konstigt sätt :oops: , måste försöka se över det. Och kanske se om de här titlarna, stämmningsfullt är det ändå med japanska spöken i svartvitt)

Onibaba (eller Gropen som den hette i Sverige) av Kaneto Shindo som nämnts tidigare är en svartvit klassiker som borde passa in i tråden.

Sedan finns även Masaka Kobayashis Kwaidan (samma årgång som föregående, 1964)

Självaste Akira Kurosawas odödliga klassiker Rashomon innehåller ju "spökliga inslag" (men är ingen renodlad skräck/spökfilm) även om det är i det feodala Japan.

Sedan finns även några mer moderna filmer, som tex: Kaidan (av en viss Hideo Nakata :wink: )

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
6 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori