Diskutera europeisk skräckfilm. Allt ifrån Hammer till Italiensk.
Användarvisningsbild
metmask
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Grapes of Death

Inlägg av metmask »

håller på och velar om jag ska köpa den här filmen eller inte.. just nu lutar det mot köp men tar gärna emot fler kommentarer först.
Det skulle isf bli min första Rollin och jag vill veta att jag gör rätt val helt enkelt. :wink:
the hunter from the future..
Användarvisningsbild
Pungent Stench
God of Gore
God of Gore
Kontakt:

Inlägg av Pungent Stench »

Den är ganska okej faktiskt. Hade Synapses dvd förut, men bytte bort den. Utgåvan var i varje fall bra.
The Brutal Devil Project - This film is 1000 times as brutal as Blair Witch!!

Mina DVDs
Användarvisningsbild
metmask
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av metmask »

är den värd ett köp då? planerar en måttligt stor beställning snart och vill bara prioritera med "bra" filmer.
fredzilla

Inlägg av fredzilla »

jag tycker den överlag var väldigt skön, den var vädligt snygg, väldigt fransk. hade väl en stor gore-scen som dessutom var ganska snyggt. I teorin en renodlad återanvändning av handlingen från Night of the living dead och The Livnig dead at Manchester morgue.
Användarvisningsbild
Pungent Stench
God of Gore
God of Gore
Kontakt:

Inlägg av Pungent Stench »

Nja den var inte dålig, men den var ingenting som jag kände platsade i min zombiesamling. Har dock några kompisar som tyckte att den var väldigt bra. Köp den om du är sugen på den, blir nog inget problem att bli av med den om du inte gillar den. Tror att min blev såld redan första dan, när jag lämnade in den på American Laser. :D
The Brutal Devil Project - This film is 1000 times as brutal as Blair Witch!!

Mina DVDs
Användarvisningsbild
metmask
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av metmask »

Grapes of Death eller the Living Dead Girl, vilken skulle ni priorietera?
gore-nivåerna mot varandra?

och välj nu inte living dead girl för att det verkar vara mer tuttar i den :wink:
ola
Gorehound
Gorehound

Inlägg av ola »

Nu var det ett tag jag såg Grapes Of Death och Living Dead Girl. Men om det är blod man vill se så känns som om det är Grapes Of Death man väljer, har för mig att det var en del gory prylar i den...
Användarvisningsbild
metmask
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av metmask »

sådär ja, jag såg Grapes of death (raisins de la mort) i lördags och blev iaf inte besviken, även om det var mer var än blod i den. :)

den var faktiskt inte särskilt blodig med underbart tafflig och underhållande var den, musiken som bestod av ngt monotont synthspår var riktigt charmig och skådespelarinsatserna var klart godkända.
tyvärr sprutade det som sagt inte så mkt rödfärg i filmen förutom vid en underbart tafflig halsavhuggning som fick mig att dra efter andan, ngt som inte framgick från infon jag tidigare kollat var ju att detta faktiskt inte är en zombiefilm för ingen av antagonisterna är faktiskt levande döda, de påminner mer om dem i the crazies i o m att de blivit infekterade och samtidigt som de har kvar minnen, känslor och talförmåga drabbas de av okontrollerbara raseriutbrott. de som dör förblir så och de måste inte heller skjutas i huvudet. de anfaller givetvis inte varandra av ngn bizzar anledning.

hursomhelst gav den här filmen mig verkligen mer smak och både Living Dead girl och Zombie lake ska köpas inom en nära framtid, eller iaf den förstnämnda.

jag är snäll och ger den en 6:a på en skala av 1 till 10 för den var sanerligen underhållande, skön eurotrash helt enkelt som antagligen inte går hem lika bra hos många andra. :)
ola
Gorehound
Gorehound

Inlägg av ola »

Hos mig går i alla fall Grapes Of Death hem, såsom allt annat jag sett av Jean Rollin (har då inte skådat Zombie Lake i och för sig).

Anledningen till att effekterna är som dom är beror på att det var vinter när Grapes Of Death spelades in och klimatet gjorde att många av effekterna helt enkelt inte fungerade. Dom flesta av specialeffekterna var för övrigt gjorda av ett italienskt bolag eftersom fransmännen inte kunde klara av att göra dom själva. En snubbe från Belgien gjorde också effekter till filmen.
Användarvisningsbild
metmask
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av metmask »

så många av effekterna fungerade alltså inte.. det var ju verkligen synd. vet du om den skulle blivit mkt köttigare med dem?
för att det var vinter vid inspelningen framgick aldrig för mig, att det var kallt förstod jag men för att det ska kännas vintrigt krävs ju drivor av snö.. :D

en kul sak är ju att man skulle kunna tolka filmen som kritik mot bekämpninsmedel (ekologistisk propaganda) eller som undervisning av farorna med alkohol (zombiefierad look, depressioner, psykoser och framvällande var ur kinderna :wink: ) men jag väljer att tro att rollin inte hade ngn baktanke alls när han gjorde denna filmen. :)
ola
Gorehound
Gorehound

Inlägg av ola »

så många av effekterna fungerade alltså inte.. det var ju verkligen synd. vet du om den skulle blivit mkt köttigare med dem?

Vet inte, infon tog jag från Immoral Tales och det står inget mer än det om effekterna där.
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

Blir nog ett köp.
Användarvisningsbild
SDC
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av SDC »

Living Dead Girl är min Roliin favorit. En bra historia och underhållande karaktärer. Zombie Lake är väldigt underhållande, men till största delen en skräpfilm. Känns nästan som att Rollin själv plågat sig igenom denna(Vilket han tydligen ska ha gjort).
Men trots allt dåligt så finns här en charm och mycket underhållning.
BeyondTheDarkness

Inlägg av BeyondTheDarkness »

ett absolut köp för mig låter det som!
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

BeyondTheDarkness skrev:ett absolut köp för mig låter det som!

Samma här.. Ska leta på några recensioner
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

BildBildBild
Bild
En bild säger mer än tusen ord som man säger. Gillar filmen mycket själv.
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Inlägg av Inglorious Bastard »

LÄCKERT!!! :D :D :D :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!:
E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

Alla dessa scener gör filmen värd att köpa! Hoppas Schnaas ser det här, något säger mig att han kommer gilla det.
Användarvisningsbild
gokudo
Shinjuku Drifter
Shinjuku Drifter

Inlägg av gokudo »

Är ni bara ute efter gore så kommer ni att bli ganska besvikna, de shotsen är alla de gore scenerna som ni kan finna i filmen.
http://img684.imageshack.us/img684/6397/616i.jpg
SMURFJÄGARE!!!
------------------------------------------
"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

Japp men den är fortfarande mycket bra.
Användarvisningsbild
gokudo
Shinjuku Drifter
Shinjuku Drifter

Inlägg av gokudo »

Japp, jag håller det med dig. Filmen har en god stämning, vacker miljö, chateau, en naken Brigitte Lahaie och en riktig Rollins känsla. En 8:a poängare.
http://img684.imageshack.us/img684/6397/616i.jpg
SMURFJÄGARE!!!
------------------------------------------
"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

en naken Brigitte Lahaie

Den scenen är fin.
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

Beställer dne snart.. väntar nog tills nästa vecka. fin fina scener. Verkar bra
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

Jag visste att du skulle falla för dem. :wink:
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

Jag har i min lilla filmburk massa pengar som jag sparar till film.. blir nog av att ifrån dom.
Skriv svar