Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Grapes of Death

InläggPostat: tor mar 31, 2005 11:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag gillar den också, men hur står den sig till dom övriga Rollin filmerna? Är dom mer svårtillgängliga och "tunga" eller har dom ungefär samma berättarspråk och tempo?

Tyvärr så är Grapes of Death den enda filmen jag har sett av Rollin, men det lär nog bli fler. :)

InläggPostat: tor mar 31, 2005 12:02 Svara med citat
De Rossi skrev:
Jag gillar den också, men hur står den sig till dom övriga Rollin filmerna? Är dom mer svårtillgängliga och "tunga" eller har dom ungefär samma berättarspråk och tempo?

Tyvärr så är Grapes of Death den enda filmen jag har sett av Rollin, men det lär nog bli fler. :)

Jag är ingen Rollin-expert, men det lilla jag sett håller god klass. Han är ju t ex en bättre filmskapare rent allmänt än Jess Franco (dom brukar nästan nämnas i samma andetag av nån anledning) och har betydligt bättre flyt i sina historier. Även om det inte händer något på ytan så känns det att det finns substans ändå. Men jag ska själv gräva mig djupare ner i Rollin-träsket så småningom :)

InläggPostat: tor mar 31, 2005 12:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
fredzilla skrev:
De Rossi skrev:

Jag är ingen Rollin-expert, men det lilla jag sett håller god klass. Han är ju t ex en bättre filmskapare rent allmänt än Jess Franco (dom brukar nästan nämnas i samma andetag av nån anledning) och har betydligt bättre flyt i sina historier. Även om det inte händer något på ytan så känns det att det finns substans ändå. Men jag ska själv gräva mig djupare ner i Rollin-träsket så småningom :)

Ja, av Grapes of Death att dömma så är han juh klart överlägsen Franco som jag personligen tycker är mer jobbig än bra.

Hojta till när du har sett mer, gärna med en recension eller två... Så får jag väl besluta mig hurvida jag ska plöja djupt ner i Rollins filmskatt!

InläggPostat: tor mar 31, 2005 16:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
De Rossi skrev:

Han är bätre 'n franco enligt mig, snyggare fimer och oftast ''finare'' gjorda. Franco blir så satans B ibland.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 09, 2012 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Bild

Åker i spelaren PRECIS nu :ymparty:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 09, 2012 11:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8772Ort: Borås, Sweden
Detta är den filmen av honom som jag gillar. Äger själv Synapse utgåvan.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 06, 2021 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
Det är nog ett ex av detta släpp jag har, jo:

Bild

Hyggligt brutal, inte minst
för o vara en Rollin-rulle. :)

Ska ha min Rollin-festival i
repris framöver, är det tänkt.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 07, 2021 06:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Stiligt! :) Själv äger jag (likt jolli) Synapse-utgåvan. Inte hunnit bocka av än men i dessa tider har man väl en del tid över för att se film så det får bli ganska snart tycker jag! :D

Sett den tidigare? Eller blir det första gången? :)

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 07, 2021 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
Det blir tredje gången som jag ser den. :)

En av dom största orsakerna till en omtitt
på herrens filmer är det vackra fotot, det
är nå't som verkligen sticker ut. Det var en
av dom saker jag blev impad av. Ja, det som
jag blev mest impad av, ärligt talat.

Tillhör väl dom som först inte var så värst
impad av filmerna i sig, vad gäller handling
o särskilt utförande (med nå'ra undantag),
men jag har nog lärt mig uppskatta hans
filmer med tiden, mer el. mindre. :)

Tror det har var't så för väldigt många,
som idag formligen dyrkar fransmannen.