Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  The Descent

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
InläggPostat: tis maj 23, 2006 08:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Parallellen till 2004 års Creep är också kul. Fast där är det bara en kvinna och ett kryp. Annars är det ganska många paralleller, även om jag av spoilerskäl kanske inte ska dra dem här.

Skräcken i de båda filmerna bygger ändå väldigt mycket på att man inte vet vad som lurar i mörkret (åtminstone inte första gången man ser dem :o ).

InläggPostat: tis maj 23, 2006 23:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Själv tycker jag att The Cave inte var så jättemycket sämre ändå.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 26, 2006 12:09 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: lör aug 13, 2005 12:41Inlägg: 411Ort: Stockholm
Såg den äntligen i går. JÄVLAR!!! Jag höll på att spilla ut drickan flera gånger! Verkligen en topp-rysare! Fast jag tyckte nog att scenerna INNAN monstren dök upp var nästan ännu otäckare, när de bara försöker ta sig ut. Det hjälper väl om man har anlag för klaustrofobi & höjdskräck...

F.ö. skall dom ändra slutet till USA-visningen, till lyckligt slut. De som sett den fattar nog hur man lättast gör det! :D

Terror in the midnight sun - filmaffischer med mera
http://lunchroommanners.blogspot.com
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 26, 2006 15:43 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Äh, vad tråkiga dem är. Tyckte det var bra som det var.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 26, 2006 16:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
rumble skrev:
Såg den äntligen i går. JÄVLAR!!! Jag höll på att spilla ut drickan flera gånger! Verkligen en topp-rysare! Fast jag tyckte nog att scenerna INNAN monstren dök upp var nästan ännu otäckare, när de bara försöker ta sig ut. Det hjälper väl om man har anlag för klaustrofobi & höjdskräck...

Håller med. Scenen i den där trånga passagen tyckte jag var riktigt påfrestande att se. Sen var monstren ganska coola, men jag tycker inte att de var så hemskt läskiga.

InläggPostat: tis okt 03, 2006 11:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Specs på Lionsgate's R1 (släpps 26/12):
http://bloody-disgusting.com/news/7341

InläggPostat: tis okt 03, 2006 12:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Cozzi: Du ruinerar mig :D

InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Denna är samma som det engelska släppet!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Lizzie:
Hoppade det engelska släppet, tänkte vara patriot och köpa svenska releasen som givetvis visade sig ha fel bildformat. Så nu kör jag på R1:an istället.
AndiOne:
Kram?...

InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Det gäller att välja rätt från början :wink:
Engelsk regissör, engelsk utgåva, eller :shock: :lol: :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 09, 2007 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Fantastiskt ruggig film. En av dom få riktigt läskiga rullar 2000.
Rekommenderas starkt.

InläggPostat: ons jan 27, 2010 17:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Ett bra och jämnt tempo rakt igenom filmen, massor med "hoppa-till-scener" och ganska hopplösa situationer. Större delarna av filmen är mörk men inte så att det stör tycker jag, snygga miljöer men tyvärr några få halvtaskigt gjorda CGI-effekter.

Överlag så var filmen över förväntan och mycket bra skräckfilm från "Brittland".

7/10

InläggPostat: fre mar 05, 2021 22:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
Hade den här i bakhuv'et tidigare, men
gjorde ingen beställning. Nu kände jag
att jag behöver se denna (+ uppföljar'n)*. :ymparty:

*) Trevligt o finna ett släpp med båda rullar-
na.

Har tidigare noterat hyllningarna. :wink:

Japp, nå'ra ytterligare filmer till min
kommande Neo Horror Festival, Part II. :jason:

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 09, 2021 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7044Ort: Haddonfield
Utan någon som helst tvekan det årets BÄSTA skräckfilm,
ja kanske till och med det årtiondets BÄSTA film. 8)

Den är så satans jävla dunder GRYM. :ymparty:

Såg den på bio i London och visste inte ett jädra skit om filmen.

Tyckte den såg OK ut på affischen och bilderna. :)

Men snacka om att ha blivit fullständigt golvad. :P

Ojojoj, kändes som 3 slag rakt i solarplexus.

2:an är helt OK den med, men inte ens nära 1:an som är ett mästerverk.

Dom säger ju alltid att 2:a filmen är den svåraste att göra och att följa upp mästerverket Dog Soldier med The Descent är en JÄVLA bravad. ^:)^

Neil Marshall VET verkligen hur en slipsten ska dras. :ymparty:

InläggPostat: tis apr 13, 2021 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 392Ort: Västerås
Har tänkt att jag ska se om den här ett tag nu. Såg den när den kom, och då tyckte jag att den var helt OK men inte mer. Men är som sagt pepp på att se om den!

https://10000years.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/TenThousandyrs/
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2021 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1564Ort: Enköping
Ala skrev:
Har tänkt att jag ska se om den här ett tag nu. Såg den när den kom, och då tyckte jag att den var helt OK men inte mer. Men är som sagt pepp på att se om den!

Gör så. Den håller absolut! Jag har nog sett den 3-4 gånger tror jag.

InläggPostat: tis apr 13, 2021 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 392Ort: Västerås
Bonesaw skrev:
Ala skrev:

Gör så. Den håller absolut! Jag har nog sett den 3-4 gånger tror jag.

Då ska jag göra det :)

https://10000years.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/TenThousandyrs/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 7
167 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd