Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  The Descent

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: sön apr 02, 2006 09:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Såg den i Fredags för tredje gången tror jag. Fortfarande svinbra!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 12:40 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis feb 14, 2006 12:08Inlägg: 68Ort: Uddevalla
Bara jag som tycker att det var den mest överskattade filmen på säkert 5 år? Hur fan kan man säga att den här filmen är skrämmande, jag höll serlöst nästan på att somna ifrån den :?

InläggPostat: sön apr 02, 2006 13:30 Svara med citat
Joakim! skrev:
Bara jag som tycker att det var den mest överskattade filmen på säkert 5 år? Hur fan kan man säga att den här filmen är skrämmande, jag höll serlöst nästan på att somna ifrån den :?

Ja, smaken är olika. Så enkelt är det.

InläggPostat: sön apr 02, 2006 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Personligen så tycker jag detta är den bästa skräckisen på många år dagar, åtminstone sedan Dog Soldiers.

För en gångs skull en originell idé som det verkligen är brist på dessa tider :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 14:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag håller med om att den verkligen är jävligt bra.
Men är det bara jag som tycker att grottväggarna lite för ofta ser riktigt hemmagjorda ut? Gjutna eller ihåliga. Lite kackigt, faktiskt. Men de rör i alla fall inte på sig.

InläggPostat: sön apr 02, 2006 14:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
rageman skrev:
Men är det bara jag som tycker att grottväggarna lite för ofta ser riktigt hemmagjorda ut? Gjutna eller ihåliga. Lite kackigt, faktiskt. Men de rör i alla fall inte på sig.

Bara detta är ju ett skäl att se den annars :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 19:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
rageman skrev:

Det har jag inte tänkt på, men jag har hört att den ska vara inspelad i en riktig grotta. Dock så står det på IMDB att den inte var det

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 19:30 Svara med citat
plutten skrev:
rageman skrev:

Det har jag inte tänkt på, men jag har hört att den ska vara inspelad i en riktig grotta. Dock så står det på IMDB att den inte var det

Allt är studio. Tror det inte finns en riktigt grotta i närheten av den filmen. Överlag tycker jag grottan ser enormt realistiskt ut, i alla fall om jag jämför med dom grottor jag varit inne i.

InläggPostat: sön apr 02, 2006 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
fredzilla skrev:
plutten skrev:
rageman skrev:

Allt är studio. Tror det inte finns en riktigt grotta i närheten av den filmen. Överlag tycker jag grottan ser enormt realistiskt ut, i alla fall om jag jämför med dom grottor jag varit inne i.

Jodå, måste ha varit förbannat välgjorda kulisser (även 3d inblandat?) :)

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 19:43 Svara med citat
plutten skrev:
fredzilla skrev:
plutten skrev:
rageman skrev:

Jodå, måste ha varit förbannat välgjorda kulisser (även 3d inblandat?) :)

Tror inte det var så mycket 3D faktiskt :) Man uttökade grottans volym genom mattepaintings givetvis, men annars är det fysiska kulisser. Man hade en relativt låg budget trots allt och återanvände kulisserna dag för dag, byggde om för att skapa nya grottmiljöer.

InläggPostat: mån apr 03, 2006 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
De körde väl det vanliga tricket att flytta om kulisserna lite och - vips - har man en ny grotta. Det blir billigt och bra. Fast jag tyckte man såg kanterna efter gjutformarna lite väl tydligt på sina ställen.

InläggPostat: mån apr 03, 2006 16:03 Svara med citat
rageman skrev:
De körde väl det vanliga tricket att flytta om kulisserna lite och - vips - har man en ny grotta. Det blir billigt och bra. Fast jag tyckte man såg kanterna efter gjutformarna lite väl tydligt på sina ställen.

jasså.. vad har du för stålmannen syn då? :)

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 03, 2006 17:00 Svara med citat
rageman:
Du är väl inte en sådan dåre som sitter och letar efter fel i filmerna väl :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 03, 2006 18:08 Svara med citat
plutten skrev:
rageman skrev:

jasså.. vad har du för stålmannen syn då? :)

Näääee... vadå?
Det var på bio, ganska stor duk, så det syntes ganska väl. Jag tyckte bara det såg lite väl plastigt ut ibland - ingen jättegrej.

->lizzardküng: oftast letar jag inte fel i filmer, men när de hoppar upp och biter mig i arslet är det svårt att bortse från dem :mrgreen:
Och filmen är så perfekt i övrigt att det är lite synd, tycker jag.

InläggPostat: mån apr 03, 2006 18:12 Svara med citat
rageman
Märkte inget av det när jag såg den, inte vad jag kommer ihåg, men ska snart avnjuta den igen så det blir väl att man sitter och kollar på kulisserna istället för filmen då :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 03, 2006 18:35 Svara med citat
fick hem mitt ex idag, så jag kanske ska göra dig virtuellt sällskap

InläggPostat: tis apr 04, 2006 17:21 Svara med citat
Alltid roligt med trevligt sällskap :P

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 09:33 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån maj 22, 2006 08:42Inlägg: 1
nu har jag sett filmen, vilket var helt okej ända tills slutet så det är ett par "logiska luckor"(?) jag antar finns i filmen som jag skulle vilja ha svar på.

*Var kommer varelserna ifrån och hur kan de klättra på klippväggar som om det vore en sandlåda?
*Hur kom lärarinnan på att de var helt blinda och hade utmärkt hörsel? Och om de hade haft bra hörsel hade de ju hört om de andades på nära avstånd - vilket de inte gjorde?
*Sen om de är blinda, hur kan de då kunna hitta ut genom en jättegrotta, samla mat, och sen gå ner igen? (Tror inte deras system är lika effektivt som fladdermössens)
*Och om de är blinda, hur kommer det sig att det fanns grottmålningar på väggen? Om det var de som var i grottan förut så skulle de väl inte kunna skriva upp att d fanns två ingångar etc eftersom de skulle dö å inte kunna hitta ut.
*Vad var det med det dåliga slutet? Fattar nada, hade hon bara drömt eller var hon redan död eller?
*Sen hon som fick en påle genom halsen, borde inte hon ha dött ganska omedelbart? Först gick den igenom halsen, vilket borde skadat stämbanden eller iaf pulsådern vilket skulle ha dödat henne ganska snabbt.
*Om de är blinda kan de väl inte röra på ögonen? (lr ja vet inte men jag antar) Och är de nattdjur eller dagdjur?

Det var lite frågor bara:P Kom gärna med svar och/eller kom på fler missar?

Om man bortser fårn slutet var filmen helt ok

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 09:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
linus4ever skrev:
nu har jag sett filmen, vilket var helt okej ända tills slutet så det är ett par "logiska luckor"(?) jag antar finns i filmen som jag skulle vilja ha svar på.

*Var kommer varelserna ifrån och hur kan de klättra på klippväggar som om det vore en sandlåda?
*Hur kom lärarinnan på att de var helt blinda och hade utmärkt hörsel? Och om de hade haft bra hörsel hade de ju hört om de andades på nära avstånd - vilket de inte gjorde?
*Sen om de är blinda, hur kan de då kunna hitta ut genom en jättegrotta, samla mat, och sen gå ner igen? (Tror inte deras system är lika effektivt som fladdermössens)
*Och om de är blinda, hur kommer det sig att det fanns grottmålningar på väggen? Om det var de som var i grottan förut så skulle de väl inte kunna skriva upp att d fanns två ingångar etc eftersom de skulle dö å inte kunna hitta ut.
*Vad var det med det dåliga slutet? Fattar nada, hade hon bara drömt eller var hon redan död eller?
*Sen hon som fick en påle genom halsen, borde inte hon ha dött ganska omedelbart? Först gick den igenom halsen, vilket borde skadat stämbanden eller iaf pulsådern vilket skulle ha dödat henne ganska snabbt.
*Om de är blinda kan de väl inte röra på ögonen? (lr ja vet inte men jag antar) Och är de nattdjur eller dagdjur?

Det var lite frågor bara:P Kom gärna med svar och/eller kom på fler missar?

Om man bortser fårn slutet var filmen helt ok

Ah, tänk på att det bara är en film. En skräckfilm till och med. Allt behöver inte vara logiskt och förklarbart. Det är en bra film som fyller sitt syfte - att skrämmas.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 10:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är ju det ologiska och oförklarliga som är skräck!!! Det låter konstigt att folk vill bli skrämda samtidigt som de vill ha logik... :shock:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 10:24 Svara med citat
Det är filmer som denna som får mig att hålla mig borta från grottor så att kräva den ska vara logisk med är väl att begära för mycket :shock:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 12:10 Svara med citat
Med tanke på att filmen fokuserar på den uppenbart emotionellt störda huvudpersonen tycker jag det är oväsentligt huruvida monstren lyder logikens lagar. De kan väl lika gärna vara projektioner/hallucinationer som undanflykt - kanske är det hon själv som är en galen mördare :?:

Filmen har flera tänkbara förklaringsmodeller, vilket jag tycker bidrar till dess höga kvalitet.

InläggPostat: mån maj 22, 2006 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tror det räcker med mycket mindre än att vara instängd i en grotta för att bli helt mentalt knäckt...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 00:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis maj 16, 2006 00:31Inlägg: 183
Jag tyckte också att den var lite lam. Fast själva krypen (som förövrigt ser ut som sugarna i Blade 2) är ju mysiga. Eh och ja, självklart har jag den :wink:

InläggPostat: tis maj 23, 2006 07:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ja gillar den fortfarande starkt!

O jämfört med den andra grottfilmen 2005 The Cave
Så blir den bara ännu bättre ;)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
168 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: