Diskutera europeisk skräckfilm. Allt ifrån Hammer till Italiensk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tobbe666
Gore Addict
Gore Addict

The Descent

Inlägg av Tobbe666 »

Ingen som hört talas om den ?

Neil Marshall (Dog Soldiers) ligger bakom den, har fått ganska bra kritik på imbd.

Synopsis

In a remote mountain range, six girlfriends meet for their yearly adventure, a caving trip into the arteries of the earth. The group makes their way through the remote cave system, enjoying the hazardous but beautiful surroundings. Then, deep inside the cave, disaster strikes when their route back to the surface is blocked by a rockfall.

When they learn that Juno, always pushing herself that little bit further, has brought them to an unexplored cave, and that no one is coming to rescue them, the group starts to splinter. Left with no other option, they push on through the cave, praying for another exit. The women battle through this harsh underground world, pitting their strength and determination against each new challenge. Unbeknownst to them, there is something else lurking under the earth, a race of monstrous creatures hidden from the light, evolved to live perfectly in the dark.

As the friends realize they have become prey, they are forced to unleash their most primal instincts to face the creatures. As old wounds break open and loyalties disintegrate, the women realize the horrible truth-they have most to fear from one another.

http://www.imdb.com/title/tt0435625/
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Jo jag har hört talas om den och jag går och väntar på att den ska släppas. Den verkar hur jävla bra som helst ju! Fått riktigt bra betyg på slasherpool bland annat.
Don`t look he`ll see you.
Don`t breathe he`ll hear you.
Don`t move you’r Dead.
SLL
Gorehound
Gorehound

Inlägg av SLL »

Har också väntat på den här filmen nästan hur länge som helst. oppas att den ä på G i en riktigt fin utgåva inom en snar framtid.
Användarvisningsbild
Intruder
Newbie
Newbie
Kontakt:

Inlägg av Intruder »

Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Den hamnar helt klart högst upp på min inköpslista.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Tobbe666
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av Tobbe666 »

Intruder skrev:2-disc utgåva kommer den 31 oktober. http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=701778

Beställd !
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Någon som vet vilken utgåva som gäller? Och hur det är med klipp?
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Grisen
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Grisen »

Finns den släppt nånstans än? Den är ju rätt ny. Gick upp i juli i UK och har gått bra där plus att den har fått riktigt bra kritik. Det var nog länge sen en skräckfilm hyllades så. Den brittiska utgåvan som släpps i november verkar dock fin.

Förövrigt så får den faktiskt svensk biopremiär den 25 november.

Några recensioner:

http://www.timeout.com/film/82881.html

Thanks to its skilful director, well-cast actors and talented technical team, this fiercely entertaining British horror movie has blood, guts and brains. NF

http://www.2viewgroup.co.uk/review_2468.html

Neil Marshall’s follow-up to Dog Soldiers is a smartly written, atmospheric horror film with an attractive cast and a gleefully inventive streak of gore running through it.

Hemsida:

http://www.thedescentthemovie.co.uk/

Jag tycker att den verkar kanon och det var länge sen jag såg fram så mkt mot en ny skräckfilm.

Bild
*borta*
Användarvisningsbild
snask
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av snask »

Jag trodde först det var en filmatisering av Jeff Longs ruggigt bra bok "The Descent", men den här verkar riktigt intressant ändå.
Den ska ses!
Användarvisningsbild
ZombieQueen
Gorehound
Gorehound
Kontakt:

Inlägg av ZombieQueen »

Låter definitivt intressant!!

/Ullis
~And you will face the sea of darkness, and all therein that may be explored..~
Användarvisningsbild
Grisen
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Grisen »

Hmm.. En polare har laddat ned en kopia av den, så nu är frågan om man ska se den eller hålla sig.. Hatar egentligen att se halvtaskiga kopior av filmer man sett fram emot. Samtidigt så är jag så sugen.. :?
*borta*
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Grisen skrev:Hmm.. En polare har laddat ned en kopia av den, så nu är frågan om man ska se den eller hålla sig.. Hatar egentligen att se halvtaskiga kopior av filmer man sett fram emot. Samtidigt så är jag så sugen.. :?

Bättre att vänta.
Don`t move you’r Dead.
fredzilla

Inlägg av fredzilla »

Den går på FFF, på måndag tror jag...ska försöka se den :)
Användarvisningsbild
Grisen
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Grisen »

jolli:

Ja, det är alltid bättre att vänta, men nu blev The Descent ändå fredagsfilmen. Kan dock säga att jag kommer att se den både på bio och köpa dvd:n för fy fan alltså vilken bra film! Jag vill också uppmana alla att vänta lite eftersom filmen förtjänar det. Jag har faktiskt ingen ursäkt för att jag såg en halvtaskig kopia mer än att jag är dum i huvet. Och otålig... och för att polaren redan hade den och ville se den.

Kort recension:

Det är rätt sällan jag brukar få magknip av filmer, men det fick jag av denna. Redan innan de rena skräckelemententen av filmen har satt igång så blir det rejält otrevligt. Har man problem med klaustrofobi, höjder och grafiska scener med benpipor som sticker ut, så är det helt klart obehagligt redan då. Sen när tjejgänget (som definitivt inte är några veklingar utan tuffa brudar som pysslar med extremsport) efter att ha blivit instängda i grottan stöter samman med synnerligen obehagliga varelser så blir filmen rena splatterfesten fast på ett seriöst och jäkligt hemskt sätt. Väldigt, väldigt mkt gore och grafiskt våld som ofta gör ont att se. Samtidigt så är det otroligt spännande på ett liknande sätt som i de första Alien-filmerna. Djupt nere i en grotta kan ingen höra dig skrika typ..

Jag tyckte att det var en väldigt imponerande film. Bra skådespeleri, snyggt foto, bra manus och blod i massor. Marshall imponerade ju redan med debuten Dog Soldiers, men det här var än bättre och framförallt råare. En och annan kommer kanske att störa sig på slutet, men jag tyckte att det var perfekt.

Betyget kan bara bli 10/10
*borta*
Användarvisningsbild
paulakoski
Splatter fan
Splatter fan
Kontakt:

Inlägg av paulakoski »

Såg den på FFF, ger den också en 10 i betyg. Den var spännande o otäck men tyckte inte den var jätte-terror-läskigaste-filmen-nånsin som utlovats men ändå jävligt otäck o extremt bra film! Bästa skräckfilm på väldigt länge.

Skvatt på flera ställen. Såg den med Fred som har Klaustrofobi, han höll på att dö.:)

Mycket gore, väldigt trovärdiga snygga monster, snygga klipp, snygga brudar som vågar slå tebax! Bra musik"hyllning till Carpenters The Thing", bra genomförd source light "Cameron stuket:)"

Väldigt väldigt bra film! Årets bästa skräckfilm jag sett sen Land of the Dead.:)
I’ll never forget that experience. Shooting a comedy during the day, writing a horror movie at night, my wife was obscenely pregnant, and New York is burning... Trent Haaga
fredzilla

Inlägg av fredzilla »

Jag ÄLSKADE den...väldigt imponerande. Liksom i House of wax filmad ganska realistisk och med mycket karaktärsutveckling i början, men som sedan urartade till riktigt grafiskt våld. Kan knappt vänta tills jag får se den igen!
Användarvisningsbild
AnthroFred
Splatterhead
Splatterhead
Kontakt:

Inlägg av AnthroFred »

WOOHOO För en gångs skull så håller alla med mej om att den här e lysande =)
For thrilling horror movie reviews from all over the world check out http://www.slasherpool.com
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

AnthroFred skrev:WOOHOO För en gångs skull så håller alla med mej om att den här e lysande =)

Det är för att du för en gång skull har rätt! :wink: Skoja bara! :D
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
lizzardking
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av lizzardking »

fredzilla skrev:Jag ÄLSKADE den...väldigt imponerande. Liksom i House of wax filmad ganska realistisk och med mycket karaktärsutveckling i början, men som sedan urartade till riktigt grafiskt våld. Kan knappt vänta tills jag får se den igen!

nu börjar jag bli orolig här för dig fred, vad tyckte du egentligen om House of wax ?
gillade du den ? :D
personligen tyckte jag den var hemsk förutom fröken Hiltons bortgång men annars var det inget jag kommer att se om.
If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
fredzilla

Inlägg av fredzilla »

lizzardking skrev:
fredzilla skrev:Jag ÄLSKADE den...väldigt imponerande. Liksom i House of wax filmad ganska realistisk och med mycket karaktärsutveckling i början, men som sedan urartade till riktigt grafiskt våld. Kan knappt vänta tills jag får se den igen!

nu börjar jag bli orolig här för dig fred, vad tyckte du egentligen om House of wax ?
gillade du den ? :D
personligen tyckte jag den var hemsk förutom fröken Hiltons bortgång men annars var det inget jag kommer att se om.

Jag tycker att House of wax är en av dom bästa neo-slashers som gjort och en av mina personliga favoriter från i år :)
Användarvisningsbild
lizzardking
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av lizzardking »

okej :D
If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Användarvisningsbild
Grisen
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Grisen »

House of Wax var väl småkul, men att jämföra den med The Descent är som att jämföra Gudfadern med 9 millimeter.
*borta*
Användarvisningsbild
Daninsky
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic
Kontakt:

Inlägg av Daninsky »

har inte sett House of wax ännu men kan inte tänka mig att gilla den eftersom jag stör mig på Paris Hilton så mycket...
It's good for girl to meet boy in park but better for boy to park meat in girl.

FNA Smulan.

Over and out.
Användarvisningsbild
Grisen
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Grisen »

Skämtar du? Stör man sig på Paris Hilton så är filmen jättekul.
*borta*
Användarvisningsbild
Daninsky
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic
Kontakt:

Inlägg av Daninsky »

Haha ok, får väll ta o kolla på den då...
It's good for girl to meet boy in park but better for boy to park meat in girl.

FNA Smulan.

Over and out.
Skriv svar