Diskutera europeisk skräckfilm. Allt ifrån Hammer till Italiensk.
Användarvisningsbild
Peter Neal
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Peter Neal »

såg filmen igår, mycket bra.
Användarvisningsbild
idd
Splatterhead
Splatterhead
Kontakt:

Inlägg av idd »

tyckte ändå den blivit lite överskattad.. (tveksamma spoilers): efter dog soldiers å alla hyllningar var mina förväntningar nog lite väl höga.. bra story, lagom kitschiga monster, mycket slaffs, å en härlig klaustrofobisk känsla.. den största behållningen är nog ändå den fantastiska machoattityden i scenerna då brudarna börjar fajta tillbaks vilket e precis så klyschigt fint att det faller mig i smaken! det sämsta är nog den tråkiga arkiv x musiken som går genom hela filmen.. ger den 3,5/5
"To know death you have to fuck life in the gall-bladder.."
Användarvisningsbild
Fiskarn
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Fiskarn »

Rankar den här filmen högt upp på min lista. Får nog delad plats med Dog Soldiers. Kan inte riktigt avgöra vilken som var bäst, bara att båda var riktigt bra!
Användarvisningsbild
AndiOne
Moderator
Moderator

Inlägg av AndiOne »

Har nu i veckan sett både The Descent och The Cave och måste ju säga att The Descent är ju riktigt bra o den andre e ju inte ens halvbra i jämnförelse
Användarvisningsbild
vaultkeeper
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av vaultkeeper »

Har den nedladdad på datan, tänker se den ikväll, om den är bra så köper jag den, man gör ju inte bara en satsning på 269 kr!
Dessutom verkade det inte vara så dålig bild som det brukar va på bootlegs!
Användarvisningsbild
Mens
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Mens »

vaultkeeper skrev:Har den nedladdad på datan, tänker se den ikväll, om den är bra så köper jag den, man gör ju inte bara en satsning på 269 kr!

Hela skrackfilm.org kan inte ha fel:
Filmen är lugnt värd 269:-. Utgåvan är ju riktigt trevlig dessutom och jag skulle nog kunna ha betalat nån hundring ytterligare.
Hoppas bara att den gör sig rättvisa på en dataskärm.

Jag har den utlånad just nu, får den tillbaka i veckan. Då ska vi köra den genom projektor och med Staffans dunderhögtalare. Känner gåshuden redan nu.
Klicka för mina...:

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Användarvisningsbild
snask
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av snask »

Beställer man den från play.com så går den för ca 180:- ink frakt.
Och det är den verkligen värd.
Användarvisningsbild
dechristianize
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av dechristianize »

vaultkeeper skrev:Dessutom verkade det inte vara så dålig bild som det brukar va på bootlegs!

DVD rippar brukar ju inte ha så dålig bild, oftast är det till och mer än okej :)
Användarvisningsbild
zimmy
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av zimmy »

Mens skrev:
vaultkeeper skrev:Har den nedladdad på datan, tänker se den ikväll, om den är bra så köper jag den, man gör ju inte bara en satsning på 269 kr!

Filmen är lugnt värd 269:-. Utgåvan är ju riktigt trevlig dessutom och jag skulle nog kunna ha betalat nån hundring ytterligare.

Jag har den utlånad just nu, får den tillbaka i veckan. Då ska vi köra den genom projektor och med Staffans dunderhögtalare. Känner gåshuden redan nu.

Kände gåshuden när jag läste att du lånat ut den... :wink: ...
"Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som att ute och inne vill varandra någonting." -Ernst Kirchsteiger
Användarvisningsbild
rageman
Gorehound
Gorehound

Inlägg av rageman »

Känner också gåshuden. Främst när jag tänker tillbaka på bioupplevelsen. Den här filmen gör sig verkligen bra på bio.
På min skräpanläggning hemma tror jag den skulle ge en rätt pissig upplevelse. Allt ljus- (och mörker-) arbete i den här filmen funkar knappast på en liten tv. Och att se den på en datorskärm är väl nästintill bortkastat.
Gå på bio, för bövelen!
Användarvisningsbild
Mens
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Mens »

zimmy skrev:
Mens skrev:

Kände gåshuden när jag läste att du lånat ut den... :wink: ...

Vad gör man inte för en vän som ska ha dejt?
Klicka för mina...:

FILMER

SKIVOR

Användarvisningsbild
lizzardking
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av lizzardking »

Jag håller med rageman där.
För det första så tycker jag att den är värd pengarna den kostar och för det andra att se den på en dataskärm är inget som kommer att göra filmen någon som helst rättvisa.

"Gå på bio, för bövelen!"
If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Användarvisningsbild
rageman
Gorehound
Gorehound

Inlägg av rageman »

lizzardking skrev:Jag håller med rageman där.

Tack, man.

Att se den på bio är förstås också ett sätt att visa för dem som bestämmer att vi vill se mer av sånt här.
Ingen räknar hur många gånger du tittar på din 2-disc special edition i hemmets vrå.
Användarvisningsbild
utan_armar
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av utan_armar »

Jag såg den på bio, det är jag glad för. Men det finns i princip alltid massa störningsmoment när man går på bio, vilket jag tror är varför många skiter i att gå.

När jag gick var det en snubbe som satt bredvid mig och skrek "Oj oj oj, såg du? Rakt genom ögat oj oj" varje gång det hände något slaskigt eller läskigt.
Användarvisningsbild
zimmy
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av zimmy »

Man borde inte behöva tänka innan man går och ser en rulle som The Descent på bio men tyvärr blir ofta filmerna sabbade i biosalongen...

I alla fall skräckfilmer som kräver en viss tystnad under vissa partier..det är lite skillnad på röjiga actionfilmer där ljudnivån är konstant hög under större delen av filmvisningen.. :)

Min 2-discare av Descent gjorde sig mycket bra i min hemmabio... :P
"Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som att ute och inne vill varandra någonting." -Ernst Kirchsteiger
Användarvisningsbild
lizzardking
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av lizzardking »

Följande inslag är från regularklas :
(Det hamnade fel)

"Det är dessutom viktigt att se filmen först på bio tycker jag... Har man redan sett en film på tv, och inte fått den grymma upplevelsen som bion ger, är filmen bortkastad.....

Det är omöjligt att återskapa känslan av att se en bra film första gången på bio. Och en film som vilar så mycket på klaustrofobiskt filmspråk som den här är bara galet att inte se på bio först."
If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Användarvisningsbild
rageman
Gorehound
Gorehound

Inlägg av rageman »

Jag förstår precis vad ni (zimmy och utan_armar) menar. Och jag håller med er också.
Det borde finnas en idiotkontroll inbyggd i biosätena, så man kunde stänga truten på alla babblande puckon.

Värst var nog när jag såg One missed call på bio för ett par år sedan. Då var det en hel ungdomsgård i salongen som tjoade och tjöt, smsade sina kompisar och klättrade omkring i bänkraderna. Det blev ganska svårt att koncentrera sig då.

Jag kanske måste önska mig ett ordentligt hemmabiosystem i julklapp.
Användarvisningsbild
AndiOne
Moderator
Moderator

Inlägg av AndiOne »

Jag går aldrig på BIO längre.
Föredrar att sitta hemma o kolla på min 92" duk faktikst.
Duger åt mig iaf och jag slipper alla jobbiga ungdomar som inte har vett o hålla käften.
Användarvisningsbild
Pazzo
Moderator
Moderator

Inlägg av Pazzo »

AndiOne skrev:Jag går aldrig på BIO längre.
Föredrar att sitta hemma o kolla på min 92" duk faktikst.
Duger åt mig iaf och jag slipper alla jobbiga ungdomar som inte har vett o hålla käften.

Skryta går ju med att göra.
min filmsamling: http://minhembio.com/boardedroom/film

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Användarvisningsbild
AndiOne
Moderator
Moderator

Inlägg av AndiOne »

Det var absolut inte meningen o skryta..
En hemmabioprojektor går att få för under 10000 i dagens läge.
Så de är väl inte sååå mkt o skryta med att man har det va? =)

Ja bara konstatera att jag föredrar att se filmerna hemma framför att se dem på bio.
Användarvisningsbild
Pazzo
Moderator
Moderator

Inlägg av Pazzo »

AndiOne skrev:Det var absolut inte meningen o skryta..

Ja bara konstatera att jag föredrar att se filmerna hemma framför att se dem på bio.

Det är lugnt, man blir dock lite småsur när man som utfattig student sitter och läser sånt där. :)
min filmsamling: http://minhembio.com/boardedroom/film

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Användarvisningsbild
Mens
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Mens »

Ondskapt skrev:

Det är lugnt, man blir dock lite småsur när man som utfattig student sitter och läser sånt där. :)

Varför säger alla att studenter är fattiga? Jag har aldrig haft så mycket pengar som nu, same goes for alla mina kompisar som också börjat läsa. Både på folkhögskola och universitet.
Klicka för mina...:

FILMER

SKIVOR

Användarvisningsbild
Fiskarn
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Fiskarn »

Beror lite på vad man läser. Om du t.e.x går gymnasiet så får du 950kr i månaden, vilket inte är speciellt mycket. Kan tänka mig att det är en helt annan summa på folkhögskolor och liknande.
Användarvisningsbild
Hin Håle
Site Admin
Site Admin

Inlägg av Hin Håle »

Mens skrev:
Ondskapt skrev:

Varför säger alla att studenter är fattiga? Jag har aldrig haft så mycket pengar som nu, same goes for alla mina kompisar som också börjat läsa. Både på folkhögskola och universitet.

Det beror lite på. Om du pluggar i stockholm och inte bor hemma hos mamma är det riktigt jobbigt eftersom både hyra och mat kostar långt mycket mer än riksgenomsnittet.
If there's one thing you can say about mankind; there's nothing kind about man
Användarvisningsbild
rageman
Gorehound
Gorehound

Inlägg av rageman »

Mens skrev:Varför säger alla att studenter är fattiga? Jag har aldrig haft så mycket pengar som nu, same goes for alla mina kompisar som också börjat läsa. Både på folkhögskola och universitet.

Vänta bara tills du har börjat jobba. Du kommer ju inte veta vad du ska göra med alla dina pengar :P
Som tur är så är en dvd-samling ett svart hål som kan svälja vad och hur mycket som helst.
Skriv svar