Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Blood for Dracula/Flesh for Frankenstein!

InläggPostat: tor dec 09, 2004 08:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
ola skrev:
De Rossi skrev:
Kan väl påpeka att en av mina spelare har stora problem att spela upp dessa två utgåvor... Så någon vidare hög kvalitet rör det sig absolut inte om.

Förvånar mig inte. Den enda Horsecreek-DVD:n jag försökt köra i min DVD-spelare, Baise-Moi, funkade inte överhuvudtaget så jag fick kolla på den via datorn.

Har HorseCreek-utgåvan på RETURN 3 och den funkar utmärkt i min dvd ... men det kanske säger mer om min dvd än om deras utgåva...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 09, 2004 08:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
fredzilla skrev:
Själv hoppas jag på den här boxen istället:

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=42628&

Är det samma utgåvor på BLOOD/FLESH i den boxen som de som jag beställt från xploited, dvs Marketing Films utgåva...?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 09, 2004 09:18 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
mamoulian skrev:
ola skrev:
De Rossi skrev:
Kan väl påpeka att en av mina spelare har stora problem att spela upp dessa två utgåvor... Så någon vidare hög kvalitet rör det sig absolut inte om.

Förvånar mig inte. Den enda Horsecreek-DVD:n jag försökt köra i min DVD-spelare, Baise-Moi, funkade inte överhuvudtaget så jag fick kolla på den via datorn.

Har HorseCreek-utgåvan på RETURN 3 och den funkar utmärkt i min dvd ... men det kanske säger mer om min dvd än om deras utgåva...

Jag tror det är som med vissa DVD:s från Hong Kong och Thailand, vissa funkar bara i vissa spelare...

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 09, 2004 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
fredzilla skrev:
Själv hoppas jag på den här boxen istället:

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=42628&

Lär nog bli ett inköp av den... :D

InläggPostat: fre dec 10, 2004 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jul 26, 2004 09:13Inlägg: 167
Har begge disse perlene i Criterion utgave. Fantastisk kule filmer.

InläggPostat: mån dec 27, 2004 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Detta står det på dvdcompare.net om Blood For Dracula (Marketing):

OVERALL: R0
Criterion edition is the clear winner here. Good transfer (although non-anamorphic), good extras, and uncut.

The R0 Marketing Film version is the only anamorphic edition, and also has some good extra features, but appears to be cut.

CUTS:
R0 America - (Criterion Collection) - No Cuts - runtime 103:30 NTSC
R0 Australia - (Force Video) - No cuts
R0 Germany - (Marketing Film) - Yes - runtime 94:50 PAL equates to 98:47 NTSC
R2 Germany - (BEST Entertainment) - Cut
R2 Germany - (CMV Laservision) - No Cuts
R2 Japan - (Columbia Tristar Home Entertainment) - No Cuts

Detta är felaktigt, speltiden är 103 minuter och den är således oklippt

InläggPostat: mån dec 27, 2004 18:49 Svara med citat
De Rossi skrev:
Detta står det på dvdcompare.net om Blood For Dracula (Marketing):

OVERALL: R0
Criterion edition is the clear winner here. Good transfer (although non-anamorphic), good extras, and uncut.

The R0 Marketing Film version is the only anamorphic edition, and also has some good extra features, but appears to be cut.

CUTS:
R0 America - (Criterion Collection) - No Cuts - runtime 103:30 NTSC
R0 Australia - (Force Video) - No cuts
R0 Germany - (Marketing Film) - Yes - runtime 94:50 PAL equates to 98:47 NTSC
R2 Germany - (BEST Entertainment) - Cut
R2 Germany - (CMV Laservision) - No Cuts
R2 Japan - (Columbia Tristar Home Entertainment) - No Cuts

Detta är felaktigt, speltiden är 103 minuter och den är således oklippt

Detta är något som uppdaterats efter att jag beställde båda Marketingfilmerna från exploited, annars hade jag inte köpt dessa. Men frågan är om klippen är "censor cuts" eller inte...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 27, 2004 22:54 Svara med citat
Det stämmer inte...

runtime 94:50 PAL equates to 98:47 NTSC är helt galet. Min klockar in på drygt 103 minuter. Så dvdcompare har fel för en gångs skull.

Förmodligen har dom förväxlat speltiden mot Flesh for Frankenstein eller nå´t.

InläggPostat: tis dec 28, 2004 09:16 Svara med citat
De Rossi skrev:
Det stämmer inte...

runtime 94:50 PAL equates to 98:47 NTSC är helt galet. Min klockar in på drygt 103 minuter. Så dvdcompare har fel för en gångs skull.

Förmodligen har dom förväxlat speltiden mot Flesh for Frankenstein eller nå´t.

Ja, det var ju det du skrev med fetstil - får skaffa nya glasögon :wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2004 11:34 Svara med citat
mamoulian skrev:
Ja, det var ju det du skrev med fetstil - får skaffa nya glasögon :wink:

www.glasogondirekt.se :wink:

InläggPostat: tor jan 06, 2005 12:13 Svara med citat
Har sett nånstans att FLESH FOR FRANKENSTEIN finns i 3-D. Är det två olika utgåvor av Criterion -- en för vanligt tittande och en som kräver dyra glasögon?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 06, 2005 13:03 Svara med citat
Hur är de australiensiska R4-släppen av BLOOD/FLESH?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 06, 2005 13:03 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
mamoulian skrev:
Har sett nånstans att FLESH FOR FRANKENSTEIN finns i 3-D. Är det två olika utgåvor av Criterion -- en för vanligt tittande och en som kräver dyra glasögon?

3D var det när den gick på bio.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 09, 2005 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Intressant att folk försöker leta på bra priser och missar köpa Criterion släppen, som är mycket fina och med kommentarspår för den som gillar det. Snålheten bedrar visheten.....

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 09, 2005 22:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
NIN skrev:
Intressant att folk försöker leta på bra priser och missar köpa Criterion släppen, som är mycket fina och med kommentarspår för den som gillar det. Snålheten bedrar visheten.....

Borde få hem Criterion utgåvan av flesh for frankenstein när som helst, kunde inte tänka mig nåt annat släpp ;)

250kr betalade jag för den inkl. frakt. Inte så farligt, då det verkar vara en bra utgåva.

InläggPostat: sön jan 09, 2005 22:43 Svara med citat
NIN skrev:

Och kommentatorspåren återfinns på Marketings dubbeldisc. :D Skiljer visserligen en aning i bildkvalitet, men Marketings discar är fan så mycket bättre än HoH:s anskrämliga utgåvor!

Betalade 160:- ungefär för den Tyska utgåvan, och det är den värd!

InläggPostat: mån jan 10, 2005 15:43 Svara med citat
De Rossi skrev:
NIN skrev:

Och kommentatorspåren återfinns på Marketings dubbeldisc. :D Skiljer visserligen en aning i bildkvalitet, men Marketings discar är fan så mycket bättre än HoH:s anskrämliga utgåvor!

Betalade 160:- ungefär för den Tyska utgåvan, och det är den värd!

Jag hade ju Marketings utgåvor på gång från Xploited men tyvärr så sket det ju sig... Frågan är om filmerna är värda 300 spänn styck för att få Criterion - kvaliteten är det nog ingen fara med, men kommer jag verkligen att tycka om filmerna lika mycket som utgåvan kostar?? :?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 12, 2005 06:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Gav tips för länge sedan om att man kunde köpa Flesh och Blood för under 200kr st och då var frakten med i priset. Sedan är bilden klart mycket bättre än Marketings DVD'n. Men som sagt....

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 21, 2005 18:27 Svara med citat
Dessa två, i otäcka svenska utgåvor, finns för 25 kr styck på Willys här i stan nu...dock undvek jag dom. Köpet istället Jagad i underjorden för 25 kr :)

InläggPostat: mån feb 21, 2005 19:36 Svara med citat
Har redan dessa två filmer i MARKETINGs utgåva: Bilden tyckte jag var hyfsad ... Priset var det jag var mest intresserad av eftersom jag fick båda till priset av en trefjärdedels Criterion :wink: FLESH var bra, men BLOOD var dålig och med tanke på helheten var det rätt beslut att välja MARKETINGS utgåvor ... Inte ens FLESH var tillräckligt bra för att välja Criterion...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 01, 2005 13:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Jag har House of horrors utgåvor och JAG tycker dom är helt okej.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
ville bara passa på och vara lite elak och säga att jag gjorde ett smärre klipp för ett tag sedan och kom över både Dracula och Frankenstein på Criterion för en hundring styck :D
helt underbara filmer.
stämningen i dracula är underbar.

fast jag måste påpeka att det gick väldigt länge rykte om att det var den store Antonio Margheriti aka Anthony M. dawson som var med och styrde upp regi jobbet då när inte Morrissey klarade av det riktigt visst.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 16:43 Svara med citat
lizzardking skrev:
ville bara passa på och vara lite elak och säga att jag gjorde ett smärre klipp för ett tag sedan och kom över både Dracula och Frankenstein på Criterion för en hundring styck :D
helt underbara filmer.
stämningen i dracula är underbar.

fast jag måste påpeka att det gick väldigt länge rykte om att det var den store Antonio Margheriti aka Anthony M. dawson som var med och styrde upp regi jobbet då när inte Morrissey klarade av det riktigt visst.

Antonio Margheriti hade helt klart ett finger med i spelet, vissa Italienska printar ska visst bara kreditera honom som regissör... Exakt hur det står till med hur mkt som han egentligen regisserade vet jag dock tyvärr inte.

:!: To know death Otto, you have to fuck life in the gallbladder. :!:

InläggPostat: tor sep 08, 2005 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
det var som attan, där ser man :D
synd bara att det inte var på Criterion det kunde stått 8)

tack för tipset.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 18:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Image R1 släpper både Blood och Flesh 20/9

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
84 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori