Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Soavis bästa???

Den bästa av Soavi???

The Church/La Chiesa
9%
[ 3 ] 9%

The Sect/La Setta
3%
[ 1 ] 3%

Stagefright/Deliria
21%
[ 7 ] 21%

Dario Argentos World of horror
0%
[ 0 ] 0%

Dellamorte Dellamore
68%
[ 23 ] 68%

Antal röster : 34
InläggPostat: fre nov 07, 2003 01:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Han har juh tyvärr inte gjort så många. Men glädjande nog så har han visst återvänt till filmen efter några års frånvaro! :D

Jag har skippat hans tv produktioner och kortfilmer....

InläggPostat: fre nov 07, 2003 01:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
sådär... tappade bort dellamorte dellamore... men nu är den på plats! :D

InläggPostat: fre nov 07, 2003 01:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
DellaMorte DellAmore of course!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 01:09 Svara med citat
*håller med*

InläggPostat: fre nov 07, 2003 06:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Håller med föregående talare.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 06:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Får hålla med jag också;)

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 10:24 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
Ja Dellamorte är given i detta fall :wink:

InläggPostat: fre nov 07, 2003 11:29 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Åh, verkar vara ganska så ensam om att inte ha DellaMorte DellaMore som Soavi-favorit. Men jag gillar verkligen Stage Fright stenhårt, den kanske bästa slashern som gjorts! Soavi är verkligen en bra regissör, uppe i samma klass som Argento enligt mig, fast han har ju i och för sig inte gjort lika mycket som Dario då förstås. Har inte sett The Church, vad tycker ni om den?

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 11:51 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
Det var ganska länge sedan jag såg den men jag tyckte den var rätt hyfsad. Lite småtrist men med sina intressantare stunder. Vill inte säga för mycket innan jag sett om den. Har inte sett Stage Fright ännu men kommer beställa den inom kort då jag har hört mycket positivt om den.

InläggPostat: fre nov 07, 2003 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Jag är väldigt sugen på både stagefright och the Church, men kan nog inte prioritera dem just nu.
Dellamorte Dellamore får ju räknas som en zombiefilm i en klass för sig, underbar, helt underbar.

Finns soundtracket till Dellamorte att köpa separat föresten? det är ju underbart det oxå! :D

InläggPostat: fre nov 07, 2003 13:05 Svara med citat
Ola: The Church är mycket bra! En rätt så blodig och väldigt klaustrofobisk historia om några som blir instängda i en medeltidakyrka! Inte riktigt i klass med Dellamorte Dellamore, men nästan! :wink:

Stage Fright är också en klassiker! Soavi är i mitt tycke mycket underskattad!

InläggPostat: fre nov 07, 2003 13:52 Svara med citat
Måste verkligen ta och skaffa The Church snart då :D.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 13:56 Svara med citat
Ola: Ja det är en säker investering! Hör av dig och berätta vad du tycker!

InläggPostat: fre nov 07, 2003 14:08 Svara med citat
Jo, det kan jag göra. Tyvärr kommer det dröja innan jag köpt den, man är ju rätt fattig och så :(...

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 14:09 Svara med citat
Ola: Ja vem är inte det! Ska nog köpa en trisslott så jag har råd att lösa ut månadens dvd skörd! :lol:

InläggPostat: fre nov 07, 2003 14:12 Svara med citat
He he, annars kanske man kan hoppas på att tomten sänker en lite stålar. Undrar om jag varit tillräckligt snäll i år...?

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 14:16 Svara med citat
hm, det tänkte jag inte på! ska äta lite pepparkakor här och göra goda gärningar! :lol:

InläggPostat: fre nov 07, 2003 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ja, den mannen har verkligen gått väldigt långt sedan han var en kåt liten gosse (liten och liten.. jag ska nog inte säga ngt :wink: ) i Fulcis City of the Living Dead.

Vad sysslar han med nuförtiden, läste att han slutade göra film för att ta hand om sitt sjuka barn, har det ordnat sig, kommer vi få se fler zombieepos från denna man?

InläggPostat: fre nov 07, 2003 21:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
För min del så stod det mellan The Church och Stage Fright. Jag valde Stage Fright eftersom den har något speciellt. Plus ett mkt snyggt foto också.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 22:52 Svara med citat
Han har tydligen återvänt till filmen efter några års frånvaro...Arrivederci amore, ciao (2003) heter filmen och är i pre-production! Har inte en susning om vad den handlar om men den är baserad på en novell....

InläggPostat: ons nov 12, 2003 10:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Dellamorte Dellamore
The Church
Stagefright
The Sect

och jag ser verkligen fram mot fler filmer från honom.
Eller så slutar man när man är i topp.
Dellamorte Dellamore går inte att överträffa.
Jag skulle bara sagt "där satt den, nu går jag hem och ser på TV och gör inte ett skit till så länga jag lever".

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2003 12:43 Svara med citat
Ja dellamorte Dellamore är en fantastisk film på många sätt, gillar den mörka humoristiska tonen i filmen! En sann klassiker! :D

Får väl se om han återvänder till skräckfilmerna! Hoppas kan man juh alltid!

InläggPostat: ons nov 12, 2003 12:51 Svara med citat
Citera:
Eller så slutar man när man är i topp.
Dellamorte Dellamore går inte att överträffa.
Jag skulle bara sagt "där satt den, nu går jag hem och ser på TV och gör inte ett skit till så länga jag lever".

Hehe, det vore iofs jäkligt "rock'n'roll" att göra en sån grej.
Fast jag vill förstås också se mer från Soavi. Men han kanske kan bli "The Kubrick Of Horror". Att helt enkelt skita i att göra en halvdann film varje år och istället ge oss en kvalitativ rulle vart 5:e-10:e år eller nåt...

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 14:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Dellamorte Dellamore är jävligt snygg och bra, men jag tycker nog allt att stage fright är snäppet bättre. Eller, kanske är det fel på mig. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Japp, det är det. :wink:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
49 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori