Författare |
Meddelande |
|
hatchet
|
Postat: fre jul 31, 2020 22:55 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2844
|
Fanns tydligen ingen riktig PN-tråd..  Hursomhelst, han var en sann skräckkung o gjorde mycket bra o underhållande filmer, som olika klassiska filmmonster, som Varulv- en, Mumien, Dracula + Gilles de Rais-klonen Alaric de Marnac (Horror Rises from the Tomb o Panic Beats). Har ett ex av följade DVD:er hemma:           O den här sista har bara spanskt tal, ingen eng. text. O andra titlar har jag på DVD-R, som Mummy's Revenge, Dr. Jekyll vs. The Wolfman, A Dragonfly for Each Corpse, Fury of the Wolfman, Night of the Howling Beast, The Killer is Among the 13, Devil's Possessed, Inquisition, The Crimes of Petiot, Rojo Sangre, The People Who Own the Dark, Hunchback of the Morgue, Return of the Zomb- ies, Howl of the Devil o Dracula's Great Love. Ja, jag gillar Naschy!
_________________ World of Hatchet's Splatter & Horror Est. 1974 |
|
|
|
hatchet
|
Postat: lör dec 12, 2020 22:47 |
|
|
|
Har känt mig dragen till denna rulle en tid nu, så.. Ja, den verkar schysst på nå't vis  : https://www.imdb.com/title/tt0379226/ Blir väl att man fixar den se'n..  ..ja, jag känner ju mig själv. Ja, titeln* är ju inbjudande, inte minst, o dom där..eeeh..tuttarna..  Ja, det är en amerikansk produktion, men Naschy är för fasiken med i den.  *) Äkta exploitation-titel av den gamla skolan.  Nå'n som sett denna? AR?
|
|
|
jolli
|
Postat: sön dec 13, 2020 07:57 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8775Ort: Borås, Sweden
|
Ja här har vi en herre dom det har skrivits väldigt mycket om under åren här på forumet, men han har faktiskt aldrig fått sig en egen tråd. Vilket han förtjänar så klart. Jag hade en period i livet då jag såg en hel drös av hans filmer. Minns att jag speciellt gillade Roja Sangre.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: sön dec 13, 2020 10:51 |
|
|
|
Han är den riktiga konungen av Spanien, den andra är en bluff! Min samling är mer el. mindre komplett när Werewolf & The Yeti finns där på en fet utgåva, med engelskt tal el. text.
|
|
|
jolli
|
Postat: sön dec 13, 2020 12:41 |
|
|
|
Jag hade en Naschy period men helt ärligt aldrig riktigt sett tjusningen i dessa filmer. Minns att jag köpte på mig massa filmer som jag sedan sålda av igen  Nu har jag endast några av hans senare filmer kvar i min samling.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: sön dec 13, 2020 13:06 |
|
|
|
Jag gillar stämningen o atmosfären i dom! Dom har ett speciellt stuk, lixom, som man inte finner nå'n annanstans. Dom är magiska på sitt eget vis.  Man ska helst inte sälja nå't av det man har i samlingen..man kan komma o ångra't (om det inte är rent skit, förstås).  Spansk skräck överlag är bland det bästa man kan finna i form av euro-skräck.
|
|
|
jolli
|
Postat: sön dec 13, 2020 14:24 |
|
|
|
Hade ett filmrum tidigare men efter barn och flytt har jag fått prioritera om och säljer nu stora delar av min filmsamling. Trist men så är det. Fast som sagt, några filmer av Naschy blev kvar ändå.
|
|
|
|
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori
|
|