Här diskuteras i stort sett vad som helst.
Skriv svar
Daydreamer
King of Splatter
King of Splatter

Re: Ultimate Fighting Championship 75 IKVÄLL

Inlägg av Daydreamer »

Jag följer UFC endast sporadiskt, har ingen vidare koll förutom då det gäller de stora namnen. ett flertal av dem medverkar ju i filmer och det ska snart komma en film som heter Never Surrender (2009). I rollistan finner vi bla Anderson Silva, Georges St. Pierre och B.J. Penn

imdb:
http://www.imdb.com/title/tt1307989/

/Daydreamer
Trollhunter
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Suttit och kollat ufc countdown inför lördagens UFC 97 (plus predictions o intervjuer på nätet som sig bör). Anderson silva har man ju bilden av som en good guy men även thales leites verkar riktigt sympatisk o trevlig måste jag säga. Men jag tror inte har han har en chans, utan silva kommer slå nytt rekord i ufc när de gäller antal segrar i rad. Om han vinner (vilket jag räknar med) ska de bli skoj att se vad som står härnäst på tur för han (han har efter denna fight 4 matcher kvar i ufc i kontraktet). Vill se honom möta Maia,Okami, vinnaren mellan henderson o bisping, samt drömmatchen skulle vara att se honom möta GSP för att se vem som är bäst i världen P4P! På lördag tror jag han vinner i första ronden på tko. Leites enda chans som jag ser det är att ta ner silva på marken då leites är grym där. Tror inte att han lyckas med det men om han gör det så kan han ta honom. Silva har ju haft problem på marken i tidigare fighter (travis lutter t.ex.).

Sen ska den andra huvudmatchen bli intressant då det är en "vinna eller försvinna match" enligt mig. Liddell har förlorat 3 av sina 4 senaste o behöver en vinst nu för att kunna få gå stora matcher igen. Rua vann förvisso senast men var pinsamt dålig (slog efter stora besvär 44 årige coleman). Innan dess förlorade han mot griffin. Tror Liddell tar detta.

Kul oxå att svenska Bielkheden ska fightas på galan. Hoppas såklart han vinner men tror Bocek blir för tuff.

Fan vad mycker bra galor man kommer få se under året (snart kommer ju ufc 100 som kommer bli grymt!). Härnäst väntar ufc 98 o den bjuder på 2 kanonmatcher! Först hatmötet som äntligen blir av, Matt hughes mot matt serra. Och sen superfighten om light heavyweight titeln mellan den obesegrade rashad evans och den obesegrade utmanaren Lyoto machida! Hoppas o tror på Machida, men jag har efterhand som evans har fightats fått mer o mer respekt för honom o jag tycker numera att han är rätt cool 8) . För tillfället finns det bara ett hatobjekt för mig inom ufc och det är BJ "bortförklaringarnas mästare" Penn.
"I dont step on toes, i step on necks"- Chuck Norris
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Har verkligen sett fram emot den här galan, och att få se Anderson fightas igen. Men tyvärr så knegar man på Söndag, så det blir nog inte att sitta uppe och se galan live :(
Instagram: tcmcollector
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Hehe, har sett de senaste 3 eller 4 galorna live mitt i natten men nu ihelgen jobbar jag så jag måste tyvärr vänta o se reprisen istället (trist som fan men vad gör man). Brukar oftast byta arbetspass med nån kollega om jag jobbar helg när galorna sänds men nu i helgen gick det inte så det är inget att göra åt saken. Vad tror du om matcherna?
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Har precis sett UFC 97 i repris. Vad i helvete håller Anderson Silva på med?! Vad fan har hänt med honom? Det var precis samma sak mot Patrick Coté. Allt han har gjort dom två senaste matcherna är att hoppa runt, dansa och clowna sig. Om han ska fortsätta så här så vill jag aldrig mera se honom. Fy fan va förbannad och besviken jag är :evil:
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

UFC 97 var den sämsta galan jag hitills sett! Huvudmatchen var så fruktansvärt usel. Som jag skrev tidigare i tråden så fick silva återigen möta en halvtaskig motståndare som knappast är ens topp 10 i viktklassen trots sitt record (att leites slog marquant berodde dels på att marquant fick ett par poängavdrag samt att domarna var blinda i den matchen). Silva vann men imponerade knappast, tror han får stryk om han kan få möta en bra motståndare härnäst. Känns som han blivit för kaxig för sitt eget bästa efter sina framgångar (spexar undermatchen vilket är ok om man dominerar men inte när man är sövande tråkig o rätt medioker, tur att leites var ännu sämre).

Nej, nu glömmer vi denna skitgala o ser fram emot ufc 98 som jag är säker på kommer bli grym (årets fight mellan machida o evans).
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Personligen så ser jag mest fram emot Hughes/Serra. Jag gillar Serra som fan, han är en skön lirare, och jag hatar Hughes. Ska bli jäkligt kul att se. Dessutom så är ju dom båda inte direkt bästa vänner, kan bli en jäkligt bra fight.

Machida/Evans går ju inte av för hackor heller :)
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Jo matt versus matt blir riktigt skoj att se även om båda två är i slutet av sina karriärer (tror inte hughes kommer gå nån mer match efter detta i ufc, serra kanske går nån mer match om han vinner denna). En riktig hatmatch där jag håller på serra, även om jag är rätt säker på att hughes vinner detta. Machida mot evans kommer bli en intressant match då de båda är obesegrade o fightas i den tuffaste viktklassen i ufc, de är respekt! Den som vinner denna fight knuffar ner andersson silva till 3 plats på p4p i ufc (gsp har jag som etta). Helt omöjlig fight att tippa vinnaren i enligt mig.
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Flera stormatcher på gång framöver, närmast längtar jag efter Machida/evans och nu i dagarna blev en supermatch klar för UFC 101! Andersson silva ska äntligen få möta tufft motstånd igen efter att ha blivit serverad ett par sopor nu på raken (hoppas man aldrig behöver se leites i ufc mer, var så jävla pinsam att se senast), han möter ufc:s stora publikfavorit (och min) Forrest Griffin! Vilken fight de kommer bli! Tror tyvärr silva vinner men han kommer iallafall få slita för segern och inte bara hoppa omkring och dansa/skuggboxas i 5 ronder som senast. Som sagt intressant matchning som jag är nöjd med (inga mer sopor att mata honom med mer tack) även om jag hellre hade sett honom möta GSP, Rashad evans,Rampage eller Damien maia.
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Härligt! Silva vs Griffin kan bli en höjdare faktiskt, och precis som du säger så kan han inte dansa sig igenom hela matchen en gång till.

Jag är rätt säker på att GSP kommer att möta Silva inom en snar framtid, det är verkligen en match att se fram emot.
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Fy fan vad jag längtar till 23 maj! UFC 98 kommer bli så jävla grym, speciellt de 2 maineventsen! Machida mot evans kommer bli en riktigt bra match tror jag om titeln och det vi vet är att en av dem kommer förlora sin perfect record (båda är ju obesegrade). Vet inte vem jag håller på i matchen då jag dels mer o mer börjat gilla evans kaxiga attityd o gärna vill se honom i en titelmatch mot rampage längre fram, dels så gillar jag verkligen machidas fightingstil. Så jävla skoj att jag har en ledig helg då den sänds så jag kan sitta uppe o se galan klockan 4. Den andra huvudmatchen kommer ju inte bli grym pga att matchen lär bli speciellt bra eller att nån av dem nuförtiden är topp 5 i divisionen (läst att hughes lägger av oavsett vinst eller ej o Serra måste nog vinna för att få nytt förtoende av ufc). Nej, matchen kommer bli grym tack vare att det nog aldrig har varit två grabbar som hatat varandra lika mycket som dessa två gör! Fighten har varit planerad i flera år o till skillnad mot det gamla vanliga "fejkhatet" som brukar förekomma inför en del stora matcher så hatar dessa två verkligen varandra! Samma sak i denna match som den förra, vet inte vem jag håller på. Kanske att jag gillar serra lite mer men det är marginalt. Tror dock Hughes kommer vinna rätt enkelt på GnP i första ronden.
Vet ju att ett par andra (butcher etc) gillar o följer UFC, skulle va skoj att höra vilka era favoriter respektive hatobjekt är. När nån skrivit sina så lovar jag att göra en lista med mina.
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Min absoluta favorit är Anderson Silva, inget snack om saken. Trots hans två senaste fiaskomatcher så är han nummer 1 hemma his mig. Det finns många fighters som jag gillar, men jag har bara en riktig favorit. Andra som jag gillar är:

Kenny Florian
Rampage Jackson
Forest Griffin
GSP
Rich Franklin
Dan Henderson
Rashad Evans
Chris Leben

Finns säkert några till som jag inte kommer på nu. Mina hatobjekt är:

Matt Hughes
Brock Lesnar
Tim Sylvia
Josh Koscheck

Finns säkert ett par gubbar till som jag verkligen avskyr, men just nu står det still.
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Butcher: intressant lista!

Mina favoriter är (utan ordning)

1.GSP- Levererar alltid underhållande matcher! Dominerar viktklassen plus att han lekte med BJ penn senast.
2.Lyoto Machida- Intelligent i oktagonen i allt han gör. Senaste matchen mot thiago silva var helt makalös!
3.Rashad evans- Har gått ifrån hatobjekt till lite av en favorit senaste året. Verkar sympatisk o jordnära i intervjuer o är riktigt bra på att showa. Knockout power har han även gott om.
4. Forrest griffin- Helylle snubbe och troligtvis den med störst hjärta i hela UFC!
5. Frank mir- Makalös på submissions!
6. Kenny florian- Blir bara bättre o bättre! Tror dock aldrig han kommer bli mästare tyvärr trots att han nästa fight blir om titeln.
7. Rampage Jackson- Riktigt underhållande fighter!
8. Demian Maia- Största hotet tror jag mot andersson i mellanvikten!
9. Randy couture- UFC störste genom alla tider enligt mig.
10. Dan henderson. Kommande stormatch mot bisping som blir jämn.

Andersson silva har tillfälligt försvunnit från listan efter hans senaste 2 bedrövliga insatser där han har varit ruggigt tråkig o omotiverad. Hoppas på att han tar sig i kragen o skärper sig inför nästa fight!

Hatobjekt:
BJ Penn- En riktig gnällspik som aldrig har hört talas om ordet ödmjuk. Hoppas som fan att han får stryk mot florian (även om jag tror chansen är liten).
Thiago alves- Verkar väldigt dryg och otrevlig.
Sean sherk- Ingen favorit direkt
Cheick kongo- Fightas fulast i hela UFC.
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Suttit på youtube och kollat Matt serras videoblogg inför ufc 98. Måste säga att han verkar va en jävligt rolig snubbe (fast lika kaxig som jag alltid tyckt han vara) så jag hoppas verkligen att han vinner mot hughes (även om jag inte tror det.

Förövrigt så visar tv4sport nya säsongen av the ultimate fighter usa versus england på tisdagar kl 22. Såg nyss avsnitt 2 och den här säsongen lär bli intressant att följa. Även coachmatchen mellan Bisping o henderson lär bli spännande att se.
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Det är en stor anledning till att jag gillar Serra, han är en jäkligt skön, rolig och cool snubbe helt enkelt. Hoppas han slår ut tänderna på Hughes :)

Synd att dom inte kör ett dubbelavsnitt av Ultimate Fighter som dom gjorde förra säongen. Ett avsnitt i veckan är för lite tycker jag. Blir jäkligt intressant att följa.
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Jo dubbelavsnitt skulle vara bättre för precis som du säger så rinner verkligen tiden iväg när man kollar så en timme är väldigt lite. Av de jag sett hitills så ser verkligen amerikanerna mycket bättre ut än engelsmännen. Får väl se hur de går. Såg även att Junie brownings lillebror ska få kvala i nästa avsnitt om en plats i huset (få se om han är lika galen som brorsan sin).
Användarvisningsbild
Arthax
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Arthax »

Jag var intresserad på tiden det begav sig, ´94 sen gick det ett par tre år så kom Pride som man följde ännu mer slaviskt fram tills att organisationen upplöstes. UFC är okej att titta på och för deras egen skull så hoppas jag att dom gör sig av med Dana White pronto.

I övrigt så är jag lite partisk och håller oftast på fd Pride fighters eftersom jag följt dom sedan deras intåg i sporten.

Wanderlei Silva var min favotit för ca 9år sedan .. har sällan sett maken till maskin i Pride ringen. Hans matcher mot Arona och Rampage var full on war. Tyvärr så tror jag att Silva har sett sina dagar och min förhoppning är att Silva står i Ruas corner i framtiden óch pushar fram me Chutebox fighters.

Men så länge inte Dana vågar släppa in Fedor så får han leva i sin bubbla. Han vet mycket väl att Fedor (Pride, Dream m.fl) skulle sätta hans organisation på plats en gång för alla.

Den som lever får se.

Vilken kanal går galorna på nuförtiden?
"assassin? .. that sounds to exotic, I was just a murderer"

/Richard Ku.klinski
Användarvisningsbild
Ketcham
Giallo Aficionado
Giallo Aficionado

Inlägg av Ketcham »

Får överhuvudtaget thaiboxare vara med i detta? Undrar bara..

Dom ska ju vara det giftigaste man kan hitta i denna förbannade värld..ja, vad gäller kampsport.
Användarvisningsbild
Arthax
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Arthax »

Visst får Vi/dom det :) men med endast den diciplinen skulle man inte klara sig länge. Så gott som alla som tävlar i mma (Mixed Martial Arts) tränar olika dicipliner för att bli så allround som möjligt. Vi har ju exempelvis fighters som Rampage som, om inte mitt minne sviker mig aldrig sparkat högre än midjan på någon, han förlitar sig på sina händer och clinch.

I K-1 ser du mer renrasiga thaiboxare och många av de fighers vi ser idag har även tävlat i K-1 innan dom valde att gå över till mma cirkusen.

/Richard Ku.klinski
Användarvisningsbild
Ketcham
Giallo Aficionado
Giallo Aficionado

Inlägg av Ketcham »

Du menar m.a.o att thaiboxare annars skulle vara som (basketvärldens) Harlem Globe Trotters?
Användarvisningsbild
Arthax
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Arthax »

Uttryckte jag mig otydligt nu kanske. sorry :)

Thaiboxning och mma är två helt skillda tävlingsformer. Men många mma fighters använder sig av thaiboxnig när dom står toe to toe eller clinch.

Här har du thaiboxning i all sin tjusning http://www.youtube.com/watch?v=iRs0T7nGJq0&feature=related

spola fram till 2.15.

/Richard Ku.klinski
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Det är tv4sport som visar galorna.

Varför vågar inte Dana släppa in Fedor?
Användarvisningsbild
Arthax
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Arthax »

Just nu är ju Fedor kontrakterad med Affliction. Då släpper inte Dana in honom i UFC eftersom han vill att Fedor skall skriva på för UFC för att få fightas där. Dana har även sagt att Fedor och hans agenter är "Galna ryssar" vilket inte underlättar förhandlingar. Fedor har ju också haft lite underliga krav, så jag hoppas att dom tillslut kan komma till en lösning.

Rutten, Rogan, GSP m.fl har ju sagt att Fedor ÄR den bästa fightern, pound for pound. Jag vet inte om han är bäst, jag vet bara att jag vill se honom i Octagonen :twisted:

Priset var ju när Rampage under en match me Fedor sa "I´m glad i´m a heavyweight" :lol:

/Richard Ku.klinski
Användarvisningsbild
Ketcham
Giallo Aficionado
Giallo Aficionado

Inlägg av Ketcham »

Arthax skrev:Uttryckte jag mig otydligt nu kanske. sorry :)

Nej, du gjorde inte det, Arthax. Jag tänkte bara att thaiboxarna skulle vara som Harlem Globe Trotters om doms sport gällde: oövervinnerliga. Ja, om dom slogs om titlarna som just thaiboxare.
Användarvisningsbild
Arthax
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Arthax »

Och för oss som inte kan få nog av varken ufc eller tvspel så släpps ufc undisputed den 19 maj.
http://www.ufcundisputed.com \m/

/Richard Ku.klinski
Skriv svar