Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Drömtråden.

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
InläggPostat: ons jul 20, 2005 09:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Egentligen skapar jag tråden för att berätta om den skummaste dröm jag någonsin haft, i går natt.

Jag drömde att det var dags för mig att föda barn. (Mm, jag är kille.), så in i badrummet, värkarna var outhärdliga och vattnet gick. Förlossningen gick bra dock, jag klämde ut en tvålkopp genom naveln. Tvålkoppen var full med nån sorts gelé och i gelén låg mitt barn. Ett litet decimeterlångt foster. Då greps jag av panik. "Jag som bara får 4000:- i månaden, hur ska jag ha råd att föda upp ett barn?! Hoppas att det är dödfött." tänkte jag, och tog upp skapelsen ur gelén, varpå jag tappade det ner i handfatet. Det var på väg ner i avloppet, bara ett ben stack upp, så jag tog en pincett som jag tänkte fiska upp ungen med. Då släppte benet och jag fick ännu värre panik och började gräva med fingrarna i avloppet för att få upp ungen min. Han gick i småbitar men jag lyckades samla ihop allt tror jag, och placerade dessa bitar tillbaka i gelén. (det såg mest ut som tonfisk vid det här laget)
Nu skulle jag gå till sjukhuset för att få barnet inskrivet i folkregistret men när jag kom dit visade dig sig att den faktiskt VAR död. Phew, vilken lättnad.

Det är det absolust mest flippade jag har drömt.

Berätta om dina konstiga drömmar. Det är alltid kul.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 09:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Lyckas tränga bort de flesta drömmar när vaket tillstånd inträder... Men de drömmar jag minns bäst är de jag hade när jag kanske var en 4 till 6 år gammal - några av de första drömmarna jag minns:

När jag var så liten hade jag en bästa kompis, en tjej på 2, 3 år längs bort på gatan. En gång drömde jag om att vi bråkade och jag slog till henne; då förvandlades hon till en slemmig snigelliknande sak och tynade bort helt. Sen kom polisen och "tog hand om" mig...

Vid ett annat tillfälle jagades jag av en skugga som kom upp från vår källare (kom långt senare på att skuggan var Gallactus) och jag flydde till min storasysters rum därinne var allt plötsligt i färg (drömmer nog mest i svartvit). Därinne tittade de i vad som kan ha varit ett fotoalbum och när de såg att jag stod i dörröppningen lyste deras ögon intensivt blått: "Vakna, Fredrik - vakna!" mässade de och så vaknade jag av att morsan skakade liv i mig på morgonen.

I en annan dröm var farsgubben döende. Han låg i sin säng och alla i familjen var samlade. Kom inte ihåg direkt hur stämningen var och vad vi pratade om i övrigt, men precis innan farsan skulle kila vidare bad han om en sista bit tuggummi - favoriten Hubba-bubba...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 09:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
Mens skrev:
Egentligen skapar jag tråden för att berätta om den skummaste dröm jag någonsin haft, i går natt.

Jag drömde att det var dags för mig att föda barn. (Mm, jag är kille.), så in i badrummet, värkarna var outhärdliga och vattnet gick. Förlossningen gick bra dock, jag klämde ut en tvålkopp genom naveln. Tvålkoppen var full med nån sorts gelé och i gelén låg mitt barn. Ett litet decimeterlångt foster. Då greps jag av panik. "Jag som bara får 4000:- i månaden, hur ska jag ha råd att föda upp ett barn?! Hoppas att det är dödfött." tänkte jag, och tog upp skapelsen ur gelén, varpå jag tappade det ner i handfatet. Det var på väg ner i avloppet, bara ett ben stack upp, så jag tog en pincett som jag tänkte fiska upp ungen med. Då släppte benet och jag fick ännu värre panik och började gräva med fingrarna i avloppet för att få upp ungen min. Han gick i småbitar men jag lyckades samla ihop allt tror jag, och placerade dessa bitar tillbaka i gelén. (det såg mest ut som tonfisk vid det här laget)
Nu skulle jag gå till sjukhuset för att få barnet inskrivet i folkregistret men när jag kom dit visade dig sig att den faktiskt VAR död. Phew, vilken lättnad.

Det är det absolust mest flippade jag har drömt.

Berätta om dina konstiga drömmar. Det är alltid kul.

Du får mig alltid att garva :D

Inatt drömde jag att jag var i Italien och spelade fotboll. Jag mötte något Taiwanesiskt lag. Jag dribblade förbi hela försvaret och satte upp den i klykan. Då sprang målvakten mot mig och sparka ner mig, det hela taiwanesiska laget kom springandes och sparkade på mig också. Alla mina lagkamrater bara stod och såg på. När jag låg blodig och hjälplös på plan skingrar sig de taiwanesiska spelarna och deras tränare kommer fram och säger till mig: - Du är inte från Taiwan, förvånande. Tränaren drar fram en pistol och skjuter mig i skallen. Och jag vaknar, klockan tre då mobilen ringde. Sinnessjukt.

InläggPostat: ons jul 20, 2005 10:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
haha, tror jag satt o drömde om att nån skulle skapa nån sorts tråd, eller kanske önskade det bara :lol:

nåväl även mina drömmar är skruvade, får man dra ett par?:

en gång drömde jag att jag kom försent till skolan. Så jag fick skjuts av två killar i svart BMW, Danderydsungar med slemmig frilla. De satt och pratade med varann hela tiden, men jag sa inget. Sen kom vi ut på motorvägen, då fick jag veta att de skulle på nån dyr bilauktion. Så jag hoppar av, ställer mig under en akvedukt för att ringa läraren och be om ursäkt. Sen ber jag till Gud om förlåtelse. Sen kliver Gud ner från himlen, men det är grekiske guden Zeus(är jag ganska säker på att det var, han hade en blixt i ena handen vad jag minns). Sen skäller han ut mig som fan och är helt pissed off på mig

För ett par nätter sen drömde jag att jag var på knattehockey och fick en puck rakt i munnen vilket fick en av tänderna att spricka. Sedan kom jag till tandläkaren som visade sig vara Anton Lavey, som min farsa satt och skämtade med

Och den sista(en av de äldsta tror jag) var att jag befann mig på månen(tror jag, men hela ytan var blåfärgad) jag hör en kvinnoröst skrika och jag springer över ytan, här o var stöter jag på små vattenpölar med sprattlande fiskar i. Sen kommer jag fram till hissen. En mörk ond typ åker upp med kvinnan i en glashiss. Jag åker upp i nästa och den börjar brinna upp. Har för mig att det var mario som skulle rädda prinsessan från Bowser, kan ha spelat för mycket Super mario 64 typ :lol:

Senast redigerad av Alexander ons jul 20, 2005 12:31, redigerad totalt 1 gång.

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 11:26 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jul 16, 2005 17:59Inlägg: 4Ort: Hökarängen
En gång drömde jag att det fanns ett forum med över 90000 inlägg.

InläggPostat: ons jul 20, 2005 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
LUNAR LR!!!!!!!!!!!!!!!??+++!!1+ *LER* KJAMIZ BANANIZ

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 07, 2005 23:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Drömde ju rätt otäcka grejer när jag var liten parvel:

Jag drömde en gång att jag såg mig själv ligga och sova, såg även hela rummet jag befann mig i. Plötsligt börjar ett mörkt hummande ljud och i ett av fönstrena ser jag en svart skepnad sakta resa sig.

Drömde även att jag och min far befann oss i en källare, som inte hade några utgångar alls. Hörde min mamma ropa på hjälp och emellanåt en clown skratta nåt galet skratt (hur jag vet att det var en clown var att det dök upp illusioner av hans ansikte i det där rummet).

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 07, 2005 23:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
En gång drömde jag att jag var ute och sprang. Efter ett tag halkade jag på en gren och slog huvudet i en stubbe så blodet skvätte. Av detta blev jag så chockad att jag vaknade och slog huvudet i väggen och svimmade.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2005 01:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jun 11, 2005 19:06Inlägg: 358
Usch. Senast jag drömde något vaknade jag med ytterst lite, men ändå, dräggel utanför munnen. Och nej, det var inte av upphetsning eller liknande utan mer av rädsla eller så.
Jag drömde nämligen att min far och jag satt ute i skogen. Efter ett tag drar farsan fram datorn och ska lägga in bilder i datorn, vetefan varför, men ni vet hur drömmer är. Helt plötsligt kommer det upp en flock vargar... men de är väldigt muterade tror jag. Oj, nu när jag tänker tillbaka på drömmen så var det fan de där varelserna i Ginger Snaps typ! I alla fall så hade jag och min far inte något att slåss med, så vi använde oss av den lite grövre sortens stenar. Kastande av stenar på dess ryggrader fungerade rätt bra, i alla fall på den som var på mig. Jag lyckades få den medvetslös minns jag. Men när jag riktade min blick till höger såg jag min far dras bort inåt skogen.
Här vaknar jag. Förstår om ni inte tycker den är så exotisk eller rolig att läsa, men det var länge sen en dröm var så här för mig. Dessutom har jag inget att göra, så...

Drömmar är för övrigt något jag finner väldigt fascinerande och ni ska veta att jag gärna läser fler drömmar från er sida.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2005 02:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Här är några fler som jag drömt under årens lopp:

1. Jag och min bror åkte ut till en herrgård, ett typiskt spökhus som ägdes av en äldre kvinna. Hon sa åt mig att var försiktig om min bror så att inte andarna/de onda krafterna skulle ta honom. Inne i huset oroade jag mig hela tiden för min bror. Sen slutade det med att de kom och tog honom. Minns inte om jag lyckades rädda honom eller så.

2. USAs president( fick aldrig veta om det var Bush :wink: ) hade varit på statsbesök i Kanada och blivit kidnappad av en grupp hemliga ninjor. Jag blev utskickad för att befria presidenten som hade tagits ut till en gård långt ute på den kanadensiska landsbygden men upptäckte att ninjornas ledare i själva verket var en blodtörstig jättefjäril (Gamera eller vad heter den?)

Några andra drömmar som jag haft dock med svagare minnen:

1. Jag, min bror och min mamma åkte runt i ett stort skogslandskap och det är fullt av DALAHÄSTAR ÖVERALLT! :shock:

2. Jag faller i rasande fart ner mot ett järnvägsspår samtidigt som jag hör en kvinna skrika långtbortifrån. Det drömde jag en kväll för många år sen efter att jag sett Poltergeist på TV( nu hade väl inte Poltergeist nån stark påverkan på den här drömmen då :wink: )

Senast redigerad av Alexander lör aug 13, 2005 05:15, redigerad totalt 2 gånger.

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2005 09:26 Svara med citat
Jag vet inte vad det är med mig och drömmar om barn, men i alla fall...
Jag drömde att jag sa till en väninna (som jag känt i ~6 år) att;
"HAHA, har du tänkt på att om vi skaffade barn första gången vi sågs så hade den snart börjat skolan. Det har jag läst i tidningen, hahaha." (sista meningen är ett Exponerad-citat)
sen när jag vaknade kom jag på att det var en riktigt sjuk, sjuk dröm. Vi var liksom 14 på den tiden. Och vad fan skulle vi ha för anledning till att skaffa barn?

Min slutsats är att hela monologen var en dålig ursäkt för att få med ett Loffe-citat i en dröm.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2005 13:18 Svara med citat
Inatt drömde jag något sjukt igen :shock: Väldigt lång men det är ju en ny och fräsch dröm så jag minns i princip varenda detalj

Jag befann mig först i en second hand butik och gick omkring och kollade bland serietidningarna. Min brorsa som var med sa: "Jag drar hem nu, ses senare" "OK" svarade jag.

Sen befinner jag mig hos en präst, som ser ut som Gene Simmons eller möjligtvis Magnus Uggla. Jag ber om ursäkt för att jag syndat och då blir prästens ögon blodsprängda och rasande och börjar kalla mig för:" Din äckliga jude, du har syndat". "Men förlåter inte Bibeln?" svarar jag. "När det gäller dig har Bibeln ingen rätt att förlåta, för jag tar hand om dig" Sen började han jaga mig med en lång skinande, vass kniv och jag springer ut ur "prästexpeditionen" och in i en bil och kör i ilfart runt i stan

Så kommer jag tillbaka till second-hand butiken. En man i 65-årsåldern med mustasch och hans son hjälper till att gömma mig bakom en hög med kuddar. Sen verkar det som att faran är över så jag går ut ut butiken och in i en botanisk trädgård som ligger bredvid, där jag strosar runt :shock:

Sen befinner jag mig i ett litet skogsbryn nära ett vattendrag tillsammans med ett par vänner. Nedanför vägen ligger en liten strand, där ligger stupade soldater överallt. En av mina vänner säger:"Jag oroar mig för morgondagen" "Inte jag, allt ordnar sig" säger en annan. Jag får veta att en atombomb har släppts över Japan (minns inte om det var Hiroshima eller Nagasaki) och hör att kriget äntligen är över. Sen ser jag en jeep med en amerikansk soldat och några tillfångatagna tyska soldater glida in framför oss. De går ner till stranden och en av mina vänner ber mig att ge honom en cowboy liknande hatt. Jag går fram och säger:" Here sir, i want you to have this hat" "Hehe, i throw up on this" säger han(eller om det var "Pee on it"

Sen vaknade jag upp förvånad

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2005 16:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Drömmar där man dör har man ju lyckats med under åren, konstigt nog
fastnar dessa kvar i minnet medan det mesta annat man drömmar försvinner bort. En annan sak med drömmar är att man kan försöka
att förklara med ord men det är ju oftast en känsla, en atmosfär
i själva drömmen som är helt omöjlig att förklara.

En dröm jag minns ganska tydligt är när jag befann mig i ett bostadsområde
med lägenheter, Jag minns inte vad jag gjorde i dessa område, jag tror själva drömmen
handlade om något helt annat(tror jag körde motorcykel bland annat)när 2 mörka högresta
varelser som jag i drömmen identifierade som vampyrer/demoner kom fram ur
tomma intet framför mig. Dessa två varelser säger något eller gör något tecken med handen,
jag minns inte vilket men hela min omgivning och tre vänner som står en längre bit bort
börjar bli genomskinliga tills allting runt mig är förändrat. Jag har inte rört mig men
jag är inte kvar på samma ställe, jag är ensam i ett stenlandsskap och ovan på himlen
på inte så långt avstånd glider två stycken planeter förbi. Jag kände bara
i drömmen att jag befann mig djävligt långt borta från tellus.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 11, 2005 10:48 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Jag har drömt att jag bodde i ett freak-show-tält. Där bodde förutom mig en dvärg, en hårig unge, en man som var avsågad precis under armarna och en mexikan. Mexikanen var som en vanlig människa....bara i lite mindre skala. Han var omkring fyra decimeter hög och han sprang omkring och skjöt i luften och skrek "Ay Caramba!" annars drack han tequila och försökte mörda mig med olika listiga fällor.

En gång drömmde jag att jag låg med två söta flickor i en jättestor tallrik. Dom låg i tallriken medans jag låg i själva skeden....jag fick idéen att dom skulle smörja in varandra med yoghurt....det tyckte dom också var en jättebra idé....sen vaknade jag :oops:

F.ö är den enda filmen som jag fått mardrömmar av Magnolia. Fallande grodor....brrrr....

(Gamera eller vad heter den?) Mothra?

InläggPostat: tor aug 11, 2005 11:59 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Jag har drömt att jag rökt på med Jeff Goldblum....vilket är ganska konstigt eftersom jag tycker Jeff Goldblum är en ointressant skådis som jag aldrig tidigare ägnat en tanke.

I den absolut tråkigaste drömen jag haft var jag en gammal fiskargubbe som hjälpte ett nygift par med kärleksbekymmer. Man såg liksom scener där paret grälade sen klipptes det till att jag satt ensam i min fyr och skakade vemodigt på huvudet och stoppade min pipa. Allt ackompanjerades av smörig Hoollywood-musik.
Jag gav paret några visa råd genom dörren till fyren men det slutade ändå med att dom skiljdes och damen flyttade in i min fyr. Jag drömmde t.o.m att det var eftertexter på slutet.

Sen har jag drömt att jag kom på världens bästa vits: (den var i alla fall det när jag drömde, den var inte riktigt lika rolig när jag hade vaknat)
Det är en man och en kvoinna som ligger i sin gemensama säng. Mannen är sugen på lite holoabalo och börjar vänslas med sin fru....men hon avbryter mitt i och säger att hon har int i huvudet....
Han frågar om han ska hämta huvudvärkstabletter men hon säger att det inte skulle hjälpa....
Då säger han: Jaha, då går jag väl och hämtar en skruvmejsel!

:lol: Skitkul eller vad?!

InläggPostat: lör aug 13, 2005 05:03 Svara med citat
Några mardrömmar eller vad man kan säga som har jag drömt för några år sen handlade ofta om Nalle Puh :?

En gång drömde jag att jag befann mig nattetid i Sjumilaskogen. Jag gick omkring och såg framför mig hur en skrämmande varelse med fågelkropp gick in i alla husen och kidnappade Nalle Puh, Nasse, Kanin etc

En annan handlade handlade om hur jag, Nalle Puh&co sprang i en mörk skog jagade av en sort björn/varulvsliknande varelse(gissar jag på)

Den coolaste dröm jag dock haft :D började med att jag vaknade och fann att allting runt mitt hus låg i extremt tjock dimma. Jag sprang runt på gatorna och torgen och letade efter andra människor, men hittade inga. Sen sprang jag in i en skog och såg ett kraftigt ljus från en dunge. Jag smög fram och upptäckte hur hur en massa aliens som gått av ett UFO lagt ut kistor på marken. Utomjordingarna klev in i UFOt och åkte iväg och massa utomjordiska zombies klev ur kistorna och fyllde jorden så jag sprang och försökte slå ner de så gott jag kunde(tror jag)

Har försökt slipa på skräckfilmsmanus :P till flera av mina drömmar, den med utomjordingarna kallar jag för "Universe of the dead" 8)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2005 23:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Jag låg och sov i eftermiddags och drömde då att jag satt och rökte på tillsammans med Dario Argento och Ronny Svensson!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 16, 2005 00:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
en dröm jag reagerade på var att jag skar av halsen på en brud med en skallpell sedan kom polisen in i rummet och då puttade jag henne bakom några trälådor så dom hittade aldrig henne! men det är en gammal dröm

min senaste nämnvärda är när jag gick in på en loppis så såg jag att dom hade en människohjärna i en burk och tänkte "shit koolt!" men lämnade sedan stället för att drälla runt på stan, träffade lite folk där varav någon polare hade gift sig osv men sedan tänkte jag "vafan man skulle höra vad dendär människohjärnan kosta!" så jag stack dit men då stog kinesen som ägde stället och sopade stället, dom hade alltså städat ut sin loppis till en fin resturang. (kan tillägga att kinesens fru hade tänder som stod åt alla håll) iallafall gick jag fram till kinesen och fråga
"du den där människohjärnan. vad kostar den?"
han svarar med "75!" och jag utbrister förvånat "75 kronor!?" och han kontrar med "200!" och just slutet makes no fucking sense! tyckte det var roligt när jag vaknade.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 31, 2005 00:17 Svara med citat
drömde inatt att jag typ va ovän med en tjejkompis. Hade fått sura sms( i drömmen alltså) i stil med: "Jag vill inte ha nåt närförhållande med dig!" och "Jävla lögnare".

Smsade henne(på riktigt) när jag stack till skolan. Hon var förundrad över vilken skruvad dröm det var

Senast redigerad av Alexander ons aug 31, 2005 12:29, redigerad totalt 1 gång.

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 31, 2005 11:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
hade en riktigt skum upplevelse i lördags när jag och min flickvän låg och sov en stund.

Drömde att hon blev sjuk och var tvungen att åka hem, så jag umgicks med andra istället. Gissa om jag blev häpen när jag vaknade och såg henne ligga där?

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 31, 2005 12:09 Svara med citat
Förra veckan drömde jag att Clownen Manne var skitsur på mig och skällde ut mig i en vanlig matvarubutik. Vi hade hamnat i en diskussion angående vilken metod man ska använda som skådis :)

En annan dröm: drömde att jag kom på världens bästa sätt att komma åt tänderna när man borstar tänderna. Det gick till så att man lyfter av överdelen av huvudet (delar på käkarna alltså) och sedan vinklade ner den övre delen så att jag kunde se underkäken och på så sätt komma åt riktigt bra med tandborsten.

InläggPostat: sön sep 04, 2005 18:39 Svara med citat
Måste ta med även de här drömmarna. Ibland drömmer jag om hur jag shoppar eller säljer skräck/kultfilm :D

En gång drömde jag att jag var inne i city och hittade en cool butik som hade 100-tals kanske 1000-tals kultfilmer. DVD, X-rentals, tidningar och böcker. Minns att jag köpte en Tromafilm(Sgt kabukiman) och lite fler filmer. Jag shoppade loss som fan i den drömmen 8)

Nu inatt drömde jag att jag skulle sälja 3 VHS filmer i en butik. När killen i kassan(eller om det var en tjej) plockade upp en D wracking film och dammade av kasseten frågade hon om det var bra bildkvalite på den. "Bättre än deras andra släpp" sa jag. "Du kan få min lunch för den där" sa han/hon. Har för mig att det var en action/post-apocalypse film som var D wracking utgåvan

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 04, 2005 18:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Alexander skrev:
Måste ta med även de här drömmarna. Ibland drömmer jag om hur jag shoppar eller säljer skräck/kultfilm :D

En gång drömde jag att jag var inne i city och hittade en cool butik som hade 100-tals kanske 1000-tals kultfilmer. DVD, X-rentals, tidningar och böcker. Minns att jag köpte en Tromafilm(Sgt kabukiman) och lite fler filmer. Jag shoppade loss som fan i den drömmen 8)

Nu inatt drömde jag att jag skulle sälja 3 VHS filmer i en butik. När killen i kassan(eller om det var en tjej) plockade upp en D wracking film och dammade av kasseten frågade hon om det var bra bildkvalite på den. "Bättre än deras andra släpp" sa jag. "Du kan få min lunch för den där" sa han/hon. Har för mig att det var en action/post-apocalypse film som var D wracking utgåvan
Jag brukar också drömma om att shoppa filmer! :)

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 04, 2005 18:48 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
Jag brukar också drömma om att shoppa filmer! :)

nice! :D Nu köpte jag Sgt kabukiman på sci-fi mässan och inte i den butiken men ändå 8)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 11, 2005 12:26 Svara med citat
Inatt drömde jag att jag satt och drack öl vid datorn. Ett litet piggsvin(?) sprang omkring mig och bet mig i fingrarna. Sen ändrades drömmen till att det var en groda som jagade mig igenom lägenheten, han försökte också bita mig eller så. Och lyste i mörkret gjorde han också! :shock:

Bruno Mattei

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 7
159 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: