Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Hur länge har ni samlat på film?

InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Jag har sett några här som har riktigt stora film-samlingar och jag är bara lite nyfiken på hur länge ni har samlat :)

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Jag har samlat sedan jag gick i nian, och nu går jag andra året i gymnasiet... inte så värst länge, men lyckats få ihop iaf ca 100-110 filmer på DVD :)

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
började väl i åttan eller nian o går andra gymnasieåret nu så...ja. Har dock inget speciellt stort utbud :|

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:29 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Började på högstadiet, har börjat tredje året på gymnasiet nu så det har hunnit bli en del filmer.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
lomzus skrev:
Började på högstadiet, har börjat tredje året på gymnasiet nu så det har hunnit bli en del filmer.

hur många ungefär?

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Alexander skrev:
började väl i åttan eller nian o går andra gymnasieåret nu så...ja. Har dock inget speciellt stort utbud :|

Din länk till samlingen fungerar inte :\

Har inte samlat så länge, dock rätt mycket VHS filmer förr, sen tog det ett tag innan jag började inhandla dvdfilmer ;)

InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:37 Svara med citat
rile skrev:
Alexander skrev:

Din länk till samlingen fungerar inte :\

Har inte samlat så länge, dock rätt mycket VHS filmer förr, sen tog det ett tag innan jag började inhandla dvdfilmer ;)

hmmm....kan kolla till länken lite :)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:42 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Alexander skrev:
lomzus skrev:

hur många ungefär?

Inte så jätte många typ en 250-300, får ta och räkna dem någon dag. Har bara studie bidraget att handla för.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
lomzus skrev:
Alexander skrev:
lomzus skrev:

hur många ungefär?

Inte så jätte många typ en 250-300, får ta och räkna dem någon dag. Har bara studie bidraget att handla för.

Det är väl rätt många? ;p

InläggPostat: fre sep 24, 2004 15:50 Svara med citat
rile skrev:
lomzus skrev:
Alexander skrev:
lomzus skrev:

hur många ungefär?

Vid närmare eftertanke är det kanske det, men det måste vara många här på forumet som har fler filmer ? Skulle behöva en tråd om hur många filmer vi har.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Menar du alla filmer eller bara filmer på DVD?

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 16:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Har samlet seriøst siden jeg var ca. 13 år. Er nå 17.

InläggPostat: fre sep 24, 2004 16:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Började när jag gick i 6an med VHS började med DVD i slutet av nian.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 16:21 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
Borjade sammla i 8:an, ar 28 ar nu. Det har hunnit bli en hel del, salde dock av stora delar av min videosamling med godbitar fran Invest, Red Baron, Walthers m.m. nar jag flyttade till USA (tog dock kopior av allt vart att se, som ligger i Sverige och sammlar damm, lol).

Skulle tro att jag har en 4-500 filmer pa DVD nu, original jag koppt (och nagra fa jag fatt i present). Har aven koppt pa mig ett 20-tal vhs original sedan jag kom ner hit, det finns ju sa mycket man vill se som inte finns pa DVD.

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
I nästan 13 år! Äger 350 DVD filmer och ca 100 videoband.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8784Ort: Borås, Sweden
lomzus skrev:
rile skrev:
lomzus skrev:
Alexander skrev:
lomzus skrev:

hur många ungefär?

Vid närmare eftertanke är det kanske det, men det måste vara många här på forumet som har fler filmer ? Skulle behöva en tråd om hur många filmer vi har.

Det fanns en tråd om det innan minns jag. Men den kanske är borta!
Själv har jag samlat på film sen jag var ca 14 år och vhs. Nu är jag 25 år och samlar mest på dvd filmer. Jag har drygt 550 dvd filmer nu.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
DVD sen -98 har ca 700 nu, har även en liten LD-samling men den fylls inte på i samma takt som DVD.

InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Ja, beror åp hur man ser det. Jag lärde mig som 9 åring att kopiera filmer så redan 1983 så kopiera jag Chuck norris filmer och annat kul man kunde hyra. Så samlat på "film" har jag gjort i 21 år. Mot slutet av 80-talet så blev det mer och mer oklippta kopior av Evil dead, Demons, etc.
Men seriöst samlande på genre film började jag med runt 1990.

Hade en ganska grym samling runt 1996 men sålde av 100-tals LD's och 5-600 st original på VHS (det mesta var genre film som svenska släppet av Night train murder, House at the edge of the park, etc). Fortsatte se en hel del genre filmer under resten av 90-talet men samlade inte utan köpte mest skivor. Runt 2000 fick man suget igen och har samlat på sig en hel del tillbaka.

När det gäller samlingen så är det väl strax över 900st laserdiscar, 350-400 st VHS original, drygt 200st DVD's och kanske 600st VHS kopior kvar.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:17 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån sep 13, 2004 15:27Inlägg: 59
Det är ju VHS som gäller! Skit i ljud & bild, VHS har till 99% mer känsla!!

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8784Ort: Borås, Sweden
Demon skrev:

Är det verkligen så? öhh.. håller inte med dig...

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Har samlat i 5 år.
Har väl ca 900 originalfilmer.

Demon skrev:

Det kan jag hålla med om.

InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:29 Svara med citat
Nattugglan skrev:
Har samlat i 5 år.
Har väl ca 900 originalfilmer.

Demon skrev:

Det kan jag hålla med om.

Okej.. ja smaken är ju som baken! :)

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 17:47 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
Demon skrev:

Mer känsla, det kan jag hålla med om men DVD tar mindre plats, är lättare att få tag på och bild och ljud skiter jag inte i även om jag inte är OAR/kvalitets fanatiker (jag har ju nästan alla Brentwoods 10 pack med skräckfilm).

Sen var det praktiskt omöjligt för mig personligen att ha kvar över 5-600 vhs original. Ja, ja det viktiga är att filmsammlandet fortfarande står i sig.

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor jan 22, 2004 16:14Inlägg: 831Ort: Norrtälje
Började samla i sluet av 2002. Och har nu lite över 200 DVDs...
Är dock ingen nerd som sitter hela nätter på ebay och så.
Men ska snart börja beställa från utlandet i allafall och spara lite slantar...

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 24, 2004 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Jag har handlat DVD i lite drygt ett år. Nu är jag uppe i runt 120 st. Jag har nog runt 100 VHS orginal också men har nu helt sluta köpa VHS.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
50 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori