Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  War Dog

InläggPostat: sön maj 11, 2008 00:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Hittade konstigt ingen tråd om denna svenska actionsplatterfilmen från 80talet. En riktigt bra och mycket underhållande film som jag rekommenderar, här bjuds vi på splatter och skjutscener i mängder, till och med barn stryker med lite då och då. Filmen är inspelad på plats i Varberg fast ska utspela sig i USA och alla pratar engelska. Men att få tag på den oklippt kan dock vara ett problem, för de flesta vhs och dvdutgåvor är klippta. Men för inte särskilt längesen släpptes den faktiskt oklippt på dvd i Tyskland med engelskt tal, var
man kan köpa den har jag tyvärr ingen aning om eftersom jag såg en xvid som var rippad från den tyska dvdn. Den vanliga klippta versionen kan man köpa här för ett hyfsat pris:
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 11, 2008 01:21 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Wardog är härlig underhållning för hela familjen. :D
har haft den svenska hyrkassetten utgiven av Walthers som var ngt klippt (lite osäker på exakt hur mkt) samt en dansk hyrkassett (mindre klippt än den svenska, bland annat var inledningsscenen med bakhållet vid bensinstationen längre).

/Daydreamer

InläggPostat: sön maj 11, 2008 08:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag har både den svenska kassetten och promokassetten som innehåller mer oklippt våld 8)

Jag väntar fortfarande på svenska dvdutgåvan som skulle komma när Den Tredje Vågen släpptes

Räknas War Dog verkligen som Euro Horror ?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 11, 2008 08:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Passar bättre här tycker jag :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 27, 2009 14:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
En riktigt cool tysk trailer jag hittade på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=-kI3TnZzRCI

Synd att det inte görs särskilt mycket svensk action :(

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 30, 2010 18:24 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre feb 12, 2010 13:05Inlägg: 12
Vet man med säkerhet att promo versionen och det tyska dvd släppet är likadana versioner ? Nån som kan verifiera ?

Tack

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 30, 2010 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
vilka scener rör det sig om? så kan jag jämföra

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2010 05:08 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre feb 12, 2010 13:05Inlägg: 12
Lär handla om den dära barn scenen, den skall finnas nerkortad har jag hört ? . Hur är kvaliteten gämfört den engelska och tyska dvd: en ? Ingen som har hört nått nytt om ett svenskt dvd släpp ?

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2010 09:25 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
UK utgåvan är klippt...

/Daydreamer

InläggPostat: fre nov 27, 2020 21:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
BUMP (ingen kan klaga :P ) För några år sedan inhandlade jag den tyska utgåvan (HMDV) från en österrikisk kille på Amazon, som tom slängde in ett "special pack": En box med Ninja in geheimer mission samt Ninja in geheimer mission 2 (dvs de tyska titlarna för Ninja mission respektive The russian ninja)

Citera:
Jag såg att du var svensk så jag tänkte vara lite schysst och bjuda på det här!
fick jag höra :P :mrgreen:

https://www.amazon.co.uk/dp/B0047DOP98/ ... TE_3p_dp_1

Utgåvan är oklippt (jag kan inte jämföra med nån VHS-utgåva men första scenen vid bensinmacken kan knappast vara klippt hehe). Bildkvaliteten är väl vad man kan förvänta sig av det material som gått att få tag på. Inga extra-material på nån av filmerna, men om man tröttnar på engelska originalspåret så är det charmigt att välja det tyska spåret.

Det som jag ändå älskar mest med den här rullen är en viss Gunnar Ernblad. Syns sällan på bild, men legendarisk röstskådis inom svenskdubbad tecknad film: Tidiga VHS-utgåvor i början av 80-talet (animeer tex som Macross eller Silverfang) och har typ hörts i vartenda barnprogram som gick på TV3s gamla Barntrean

Sedan är det självklart att (engelsktalande)svenska poliser åker omkring i Volvo 240 (det är inte snack om något annat!). För sådär 20 euro kan man inte klaga! :mrgreen:

EDIT: Just då (runt sommaren 2015) hade jag totalt missat att den faktiskt redan fanns(!) uppladdad på Youtube men är man som jag och gillar ett fysiskt ex (med både engelska & tyska) :P

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 27, 2020 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 687
Jag har den tyska dvd'n på Wardog den ska vara 100% oklippt.
Tyskarna släpper inte skit, dom är som sopp-nazisten i Seinfeld, allt ska vara på ett visst sätt eller inget alls \m/

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 27, 2020 23:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Haha :lol: bra sätt att uttrycka det på ja! :P No censorship for you! I en helt annan klass än tex britterna :P :-q

Tummen upp 357vigilante då vet vi :mrgreen: . Jag har personligen alltid hållit holländarna högst (de har väl aldrig ens haft nån nationell filmcensur överhuvudtaget?) här i Europa, både DVD men även på äldre dar vad gäller VHS (de skippar censur, men dubbar inte heller något menat för vuxen publik). Jag har ju inte så många tyska DVD-utgåvor men visst Guinea-pig-boxen har jag LOL, inte så mycket "klipp-klipp" där :mrgreen: :ymdevil: Det jag sett och läst om (från andra användare på forumet, som varit där på resa tex) ger absolut intrycket att Tyskland är avslappnade ja (riktigt snygga utgåvor dessutom, sett till omslag etc!)

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2020 10:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 687
Holländarna hade ingen filmcensur tack vare liberala attityder jämfört med vansinnigt godtyckliga storebrorsmyndigheten Statens biografbyrå som vi hade men likt förbannat kunde holländarna ändå ha klippta versioner pga av att man fick amerikanska R-rated versioner från filmbolaget medan vi i europa fick unrated versioner.

Det var lite olika utgåvor beroende på vilket land filmen släpptes i?

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2020 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8775Ort: Borås, Sweden
Vill ändå lägga till att man får passa sig för tyska släpp då det ofta släpper både klippt och oklippt utgåva av filmer.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2020 19:56 Svara med citat
jolli skrev:
Vill ändå lägga till att man får passa sig för tyska släpp då det ofta släpper både klippt och oklippt utgåva av filmer.

oklippta filmer släpptes oftast i röda fodral medan klippta släpptes med svarta fodral från samma bolag för att inte röra ihop det, det stod även ungeschnitten fassung på dom oklippta filmerna \m/
det gäller o se upp med vad man köper :idea:

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2020 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8775Ort: Borås, Sweden
Precis vad jag menade. Respekt till tyskarna för många grymma feta utgåvor, men man får passa sig och som du, lära sig, hur man sorterar i mängden :D

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 29, 2020 00:04 Svara med citat
röd o svart boxarna var det släpp på Warnerfilmerna med typ Steven Seagal.
När jag köpte Out for justice kom dne i rött fodral o ungeschnitten skrivet på insticket.
vet inte hur övriga bolag hade det men, Warner var ju i alla fall smarta för att marknadsföra sina våldsfilmer med två olika färger på fodralen.
jag antar att dom röda boxarna sålde som smör? \m/

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 29, 2020 16:27 Svara med citat
357vigilante skrev:
jolli skrev:

Det stod även ungeschnitten fassung

Det här är ju lite "A och O" om man leta oklippta tyska utgåvor, men det är bra tänkt att också markera de i olika färger \m/

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 29, 2020 17:57 Svara med citat
Alexander skrev:
357vigilante skrev:
jolli skrev:

Det stod även ungeschnitten fassung

Det här är ju lite "A och O" om man leta oklippta tyska utgåvor, men det är bra tänkt att också markera de i olika färger \m/

så långt hade man icke kommit i Swerje i utvecklingen att märka ut filmerna vilka som var uncut eller cut :-q
när dvd släpptes fick väl dom flesta europeiska länder samma versioner som ett annat lands klippta filmer till en början?
rena monkey business :(|)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7049Ort: Haddonfield
Det BÄSTA är att köpa filmerna som Hardbox eller mera nu Mediabooks. :ymparty:

Även om det står på tyska på filmerna och det finns dubbat på tyska på filmerna så säljs de alltid via Österrike och Schweiz just för att kunna vara HELT OKLIPPTA. 8)

Dessa filmer beställs med fördel från D&T Mailorder Shop: https://shop.dtm.at/

Där kan man köpa alla härliga våldsfilmer som total massakerats i Sverige under åren då censorn's sax användes flitigare än saxen på H&M. :mrgreen:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
20 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori