Diskutera filmgenrer som t ex Barbarian, Post-Apocalypse, Spaghetti Western, Indie, Serier och Samurai.
Användarvisningsbild
cozzi
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av cozzi »

Regissören bakom Ong Bak och Tom Yum Gong visar var skåpet ska stå med denna trailer för kommande Chocolate:
http://youtube.com/watch?v=OGjUyu9c8Ng
"-There are people online, you could give them a million dollar check while they're getting a blowjob and they'd find something to complain about." (Frank Darabont)
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Trevligt med tanke på hur jävla bra Ong Bak och Tom Yum Gong är
Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Användarvisningsbild
lizzardking
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av lizzardking »

cozzi skrev:Regissören bakom Ong Bak och Tom Yum Gong visar var skåpet ska stå med denna trailer för kommande Chocolate:

Är det en remake på Lasses film :shock: :wink:
If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Lakritstrollet
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Lakritstrollet »

TOWN skrev:Eagles Claw - är ju asgrym (som jag nämnde tidigare) med den stenhårde Chang Yi som Silver Fox.

Daggers 8 - är också ganska cool om man gillar kung fu film.

Mars Villa - John Lius sparkar är ju inte att leka med......

The Victim - vilken cast denna film har alltså! Sammo, Leung Kar Yun, Wilson Tong m.fl. Asgrym film om man gillar kung fu.

Kung Fu Genius - äger jag inte men Cliff Lok brukar ju leverera. Är det den engelska Vengenace utgåvan du har eller?

The Victim är fasiken en de bästa kungfu-filmerna någons. Wilson Tong är i sitt esse här.
Kung Fu Genius har jag faktiskt bara på kasset. Kanske är dags att uppgradera sig.:) Den har ju också en riktigt grym skådespelarensamble, Cliff Lok, Hsiao Ho, Wilson Tong, Lee Hois San, Chan Lung.....
Senast redigerad av Lakritstrollet den tor apr 10, 2008 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
Daydreamer
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Daydreamer »

cozzi : Ong Bak och Tom Yum Gong var riktigt bra och den nya filmen verkar definitivt lovande!

/Daydreamer
Trollhunter
Användarvisningsbild
cozzi
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av cozzi »

lizzardking skrev:
cozzi skrev:Regissören bakom Ong Bak och Tom Yum Gong visar var skåpet ska stå med denna trailer för kommande Chocolate:

Är det en remake på Lasses film :shock: :wink:

Hade iofs varit kul med en arselsparkande Juliette Binoche men...in your dreams :wink: .
"-There are people online, you could give them a million dollar check while they're getting a blowjob and they'd find something to complain about." (Frank Darabont)
TOWN
Newbie
Newbie

Inlägg av TOWN »

Lakritstrollet skrev:The Victim är fasiken en de bästa kungfu-filmerna någons. Wilson Tong är i sitt esse här.
Kung Fu Genius har jag faktiskt bara på kasset. Kanske är dags att uppgradera sig.:) Den har ju också en riktigt grym skådespelarensamble, Cliff Lok, Hsiao Ho, Wilson Tong, Lee Hois San, Chan Lung.....

Beror lite på vilken kvalitet du har på VHS? Är det widescreen och dubbad eller? Vet du vilket företag som givit ut versionen?

Har du några fler tips på filmer som du gillar i genren?
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Är Wing Chun med Michelle Yeoh nåt att se ? Funderar på att köpa HKL utgåvan nu när play bara tar 62:- för den
Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Användarvisningsbild
cozzi
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av cozzi »

dr alban:
Wing Chun är klart underhållande. Var bara förberedd på en mycket tramsig actionkomedi med Michelle Yeoh utklädd till man osv. Finfina actionscener ur den mer överdrivna skolan + Donnie Yen och Waise Lee i birollerna och som vanligt ypperligt kommentatorsspår av Bey Logan. Blir inte mycket bättre för 62 sek.
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Du har lyckats att övertala mig :D

Älskar old school HK trams :!:
Användarvisningsbild
cozzi
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av cozzi »

My man :D .

Bild
Lakritstrollet
Splatter fan
Splatter fan

TOWN skrev:
Lakritstrollet skrev:The Victim är fasiken en de bästa kungfu-filmerna någons. Wilson Tong är i sitt esse här.

Beror lite på vilken kvalitet du har på VHS? Är det widescreen och dubbad eller? Vet du vilket företag som givit ut versionen?

Har du några fler tips på filmer som du gillar i genren?

Det är en ganska tråkigt brittiskt köpsläpp. Fullscreen och dubbad.

Några fler favoriter:
Shaolin Drunkard
Miracle Fighters
Dirty Tiger Crazy Frog
Kid With the Golden Arm
Fists and Guts
Snake in the Monkeys Shadow

Jag gillar väl i princip alla de stora klassikerna. Föredrar Sammo Hung och liknande framför Shaw Brothers även om jag älskar Venomsgänget.
TOWN
Newbie
Newbie

Inlägg av TOWN »

Kid with the golden arm - en värsting från Shaw Brothers!

Fist And Guts - Gordon Liu gör film utanför Shaw Brother. Kanske en av hans bästa icke-Shaw Bothers film.

Snake In The Monkeys Shadow - ej att förväxla med Jackie Chans Snake In The Eagles Shadow. Du som gillade Wilson Tong måste gilla denna film. John Chang är ju också ganska grym i denna rulle och "mästaren" är dessutom galet flummig.

Har du möjligen en kopia av Snake In The Cranes Shadow? Ganska flummig film även den och den har en del komedi om det är det man gillar. Vet dock inte om den finns dubbad oklippt men om jag inte minns fel så finns den oklippt på orginalspråket. Versionen jag har är dock ganska "croppad" vilket betyder att inte hela subbsen är på skärmen. Den dubbade versionen är dock ganska flummig som sagt. VideoAsia Budgetversionen som hade båda versionerna var ganksa billig om jag inte minns fel, men kvaliteten var ju också därefter.
Lakritstrollet
Splatter fan
Splatter fan

Jo, jag gillar verkligen Wilson Tong:) John Chang är också en favorit som folk ofta glömmer bort. Ja, han ormsnubben är härlig. Har glömt bort vad han heter.
Har tyvärr inte Snake In The Cranes Shadow. Har inte sett den heller, men den verkar intressant. Jag är inte rädd för lite dum buskishumor inte.

Fists and Guts är riktigt grym. Tro att det är enda gången jag har sett Lee Hoi San med hår.:)
TOWN
Newbie
Newbie

Inlägg av TOWN »

Är lite osäker på om vi pratar om samma "mästare"? Menar du han som John Chang smyger till och får arbeta som städare och lära sig kung fu i smyg hos? Det var honom jag pratad om och han heter Hau Chin Sing och har några grymma titlar på sin lista. Några som du antagligen borde söka upp om du inte redan har dem är Super Power från 1980 och Five Super Fighters från Shaw Brothers.
Lakritstrollet
Splatter fan
Splatter fan

Jag skrev visst fel. Jag menade givetvis monkeyfist-mästaren. :)
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Nyss sett Shaw Brothers rullen The Oily Maniac som var helt klockren om en man som blir förtrollad och förvandlas till ett monster när han bli insmord med olja :lol:
Användarvisningsbild
lizzardking
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av lizzardking »

Några omdöme om Naked Killer och City Hunter?
If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Självklart min gode ödla :)

City Hunter är riktigt tramsig med Jackie i högform, Humorn är väldigt speciell som inte alla uppskattar, I stil med My Lucky Stars serien

Naked Killer - Är helt ok med våld och sex, Sånt som du gillar :lol:
Lakritstrollet
Splatter fan
Splatter fan

lizzardking skrev:Några omdöme om Naked Killer och City Hunter?

Båda är rätt trista.
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Nä City Hunter är klockren om man gillar tramshumor som inte alla tyvärr klarar av
Lakritstrollet
Splatter fan
Splatter fan

Visst, jag ska inte vara negativ. :D

tog bort din quote/lk
Användarvisningsbild
dr alban
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av dr alban »

Det tog mig tre gånger innan jag insåg hur bra den är och jag är inte bitter :lol:
TOWN
Newbie
Newbie

Kung Fu

Inlägg av TOWN »

Är det någon på detta forum som handlat Tokyo Shock's utgåva av "3 Evil Masters" än? (Tror de har den som "The Master".) Subbad och Dubbad för den som gillar det.
TOWN
Newbie
Newbie

Re: Kung Fu

Inlägg av TOWN »

Några nya tankar kring ämnet pojkar och flickor? :) :)
Skriv svar