Diskutera filmgenrer som t ex Barbarian, Post-Apocalypse, Spaghetti Western, Indie, Serier och Samurai.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Kanashimi no belladonna/Belladonna of sadness

Inlägg av Alexander »

Så jag sökte på forumet men hittade ingen tråd som avhandlar denna intressanta japanska animè med titeln Kanashima no belladonna (eller Belladonna of sadness på engelska):

An evil feudal lord rapes a village girl on her wedding night and proceeds to ruin her and her husband's lives. After she's eventually banished from her village, the girl makes a pact with the devil to gain magical ability and take revenge.

Kanashimi no belladonna, IMDB

Bild

Tydligen är hela verket inspirerat av den här franska boken om satanism/svart magi från 1862:

https://en.wikipedia.org/wiki/Satanism_ ... raft_(book)

Handlingen, animationen och dess rötter i den här franska boken verkar sjukt lockande alltså! :D :ymdevil:
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Re: Kanashimi no belladonna/Belladonna of sadness

Inlägg av hatchet »

Snygg poster!

Bild

Klassiker från 1920-talet.
World of Hatchet's
Splatter & Horror
Est. 1974
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Ja alltså herregud (OK, det är nog inte han, utan mer hans "underjordiska" motsvarighet som har en ledande roll här! :ymdevil: :mrgreen: ) kände liksom att det här är en poster jag bara måste ha på min vägg i nån form! Tänkte först utifall jag skulle lägga den i Asian horror men den verkar vara "ett barn av sin tid" (dvs den är lite "trippy" :lol: ) Animatörerna kanske inspirerats av Jodorowskys verk (en gissning från min sida bara, kan ha fel? :mrgreen: )

Ja vem vet, den skriften kanske också inspirerade? :D Skummade igenom nätet och jag hittade ett litet resultat på CDON & Discshop (Bluray-utgåvan. Fast 249 spänn nja...jag fortsätter kolla (den finns tydligen på en stor sida som Vimeo, kanske är bättre att fokusera på 8) )
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Alexander skrev:
Ja vem vet, den skriften kanske också inspirerade?

Det var den jag rent spontant tänkte på. :ymparty:
World of Hatchet's
Splatter & Horror
Est. 1974
Skriv svar