Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Lucio Fulci är usel

Visst är Lucio Fulci en usel regissör?

Ja, det är han
16%
[ 7 ] 16%

Nej, han är bra
84%
[ 38 ] 84%

Antal röster : 45
InläggPostat: sön jul 30, 2006 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Visst är Fulci en usel regissör?

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 12:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
EDIT:
Jag hoppas att du skämtar.

Senast redigerad av vaultkeeper sön jul 30, 2006 13:32, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
vaultkeeper skrev:
Vad fan är det för något fel på dig?

"Vi klarar oss utan påhopp, politiskt mumbojumbo, stjälande av bilder, och annat onödigt."

InläggPostat: sön jul 30, 2006 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Intressant fråga, på min ära :lol: . Ojämn, skulle jag ville kalla honom. Blandade och gav, och ibland blev det riktigt bra, ibland mindre bra. Men de flesta regissörer är väl så, antar jag.
Och Vaultkeeper... Man behöver inte vara en idiot bara för att man ifrågasätter Fulci.
Väx upp :| .

InläggPostat: sön jul 30, 2006 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
persson skrev:
Intressant fråga, på min ära :lol: . Ojämn, skulle jag ville kalla honom. Blandade och gav, och ibland blev det riktigt bra, ibland mindre bra. Men de flesta regissörer är väl så, antar jag.
Och Vaultkeeper... Man behöver inte vara en idiot bara för att man ifrågasätter Fulci.
Jag sa aldrig ordet "idiot"

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 14:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Jag älskar Fulci, orkar inte förklara varför.
The beyond är en av mina favoritfilmer! :D

InläggPostat: sön jul 30, 2006 14:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
vaultkeeper skrev:
persson skrev:
Jag sa aldrig ordet "idiot"

Nej, men skriver du
Citera:
Vad fan är det för något fel på dig?
tolkar i alla fall jag det som att du anser honom sakna nån form av vett.

InläggPostat: sön jul 30, 2006 16:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Ännu en fantastisk omröstning... 8)
Fulci var väl knappast en usel regissör. Filmer som The Beyond, Zombie Flesh Eaters och Massacre Time är hur bra som hellst. Att han sedan gjorde massa skräp mot slutet är en annan sak...

InläggPostat: sön jul 30, 2006 16:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Är där inte redan 700 olika omröstningar om Fulci ?
Med tanke på alla trådar om honom också så bör jag tycka at han är skapligt omtyckt härinne 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 17:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
Fulci har gjort några utav mina favo filmer, han är jävligt bra! :wink:

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Spietato skrev:

På vilket sätt skulle han varit en usel regissör??

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Spietato skrev:

:shock:

Försöker du att slå nå´t rekord i mesta antalet omröstningar på så kort tid som möjligt eller?

InläggPostat: sön jul 30, 2006 18:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Inglorious Bastard skrev:
Spietato skrev:

:shock:

Försöker du att slå nå´t rekord i mesta antalet omröstningar på så kort tid som möjligt eller?

...mesta antalet "meningslösa" omröstningar...

InläggPostat: sön jul 30, 2006 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Allvarligt talat, Spietato. Ska vi ta och slå oss ihop och göra ett par kniviga skräckfilmsrelaterade tävlingar istället? Hur och när kan vi säkert komma överrens om via PM.

Om någon annan har förslag på tävlingar så vore det välkommet. Har märkt att en del saknar våra gammla kluriga quizzar!

InläggPostat: sön jul 30, 2006 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
:lol:

[spam]

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 23:42 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Allvarligt talat, Spietato. Ska vi ta och slå oss ihop och göra ett par kniviga skräckfilmsrelaterade tävlingar istället? Hur och när kan vi säkert komma överrens om via PM.

Om någon annan har förslag på tävlingar så vore det välkommet. Har märkt att en del saknar våra gammla kluriga quizzar!

Jag saknar den gamla goda tiden med quiz-tävlingar, bildlekar och hemmagjorda wallpapers!

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 02, 2006 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Antar att du anser att han är en usel regissör för att du inte tycker om filmerna han regisserat? Hoppas att du tänkt på att det är mycket mer än regi som också kan göra en film usel.

Jag tycker då många av hans filmer är riktigt bra :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 02, 2006 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Mikael skrev:

Jag saknar den gamla goda tiden med quiz-tävlingar, bildlekar och hemmagjorda wallpapers!

Det kommer, det kommer. Det är sommar nu och alla är inte riktigt lika aktiva på forumet som förut. Det är inte länge kvar till sommaren är slut, då kommer det :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 12:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg

Okej, skulle vara kul.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Ställde en fråga till han som skapa tråden. Vore ju trevligt med ett SVAR!

"På vilket sätt skulle han varit en usel regissör??"

tack!

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Fulci har många fina filmer i sitt bagage, men säg den regissör som inte har en del "mindre bra" filmer bakom sig?

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:37 Svara med citat
Hellbender skrev:
Fulci har många fina filmer i sitt bagage, men säg den regissör som inte har en del "mindre bra" filmer bakom sig?

Precis! Finns ingen regissör som gjort ett tiotal filmer som alla är kanon.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Även solen har sina fläckar, den gode Fulci var allt en brinnande solstråle med en palett av filmiska drömmar och äventyr, färger som aldrig bleknar.

InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Fulci har flera mästerverk på sitt samvete! har nog inte sett nått dåligt av honom ännu!

Tarantino har inte gjort nått dåligt tror jag inte...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 16:03 Svara med citat
Citat från Spietato:
Citera:
Jämför typ Fulci med en bra regissör som kanske... David Lynch, Hitchcock eller Tarantino, dom får ju honom att blekna i jämförelse.
Jag gillar BÅDE David Lynch, Hitchcock, Tarantino OCH Lucio Fulci!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
69 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori