Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Lucio Fulci är usel

Visst är Lucio Fulci en usel regissör?

Ja, det är han
16%
[ 7 ] 16%

Nej, han är bra
84%
[ 38 ] 84%

Antal röster : 45
InläggPostat: fre aug 04, 2006 10:24 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Bazzoni skrev:
gokudo skrev:
på tal om Fulci...jag har skådat 80 % från hans repertour och jag gillade ca 65% av det jag har sett. 8)

hm vad blir det på 60 långfilmer, 39 stycken du gillade? inte illa får man väl säga? Speciellt med tanke på att han gjort en del barnfilmer och massa komedier som vanligtvis inte tilltalar skräckfilmsdiggare. 8)

Hmm, 60 * 0,8 * 0,65 blir 31... :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 04, 2006 10:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
svecaj skrev:
Bazzoni skrev:
gokudo skrev:
på tal om Fulci...jag har skådat 80 % från hans repertour och jag gillade ca 65% av det jag har sett. 8)

hm vad blir det på 60 långfilmer, 39 stycken du gillade? inte illa får man väl säga? Speciellt med tanke på att han gjort en del barnfilmer och massa komedier som vanligtvis inte tilltalar skräckfilmsdiggare. 8)

Hmm, 60 * 0,8 * 0,65 blir 31... :wink:

:oops:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 04, 2006 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Hur sjutton kan man tycka illa om Fulci? Gubben är ju guld. :)

InläggPostat: lör aug 05, 2006 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Fulci är en av mina favoritregissörer, många av mina favoritfilmer han han gjort.. Visst, mycket under hans bana inom film är väldigt ojämn som innan nämnt men tex The Beyond hör till en av mina absoluta favoriter.. Har själv inte sett alla hans filmer, mellan 25-30, blandat crime, western, horror, gialli mm

White Fang har jag på vhs men inte sett den ännu.. kanske borde vara dags..

/Ullis

InläggPostat: lör aug 05, 2006 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8772Ort: Borås, Sweden
Han är absolut ingen usel regissör. Han har gjort många helsköna filmer. Men även en del riktigt svaga enligt mig.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 05, 2006 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Eftersom vår käre trådskapare inte kan utveckla varför Fulci suger så känns den här pollen som så många andra rätt meningslös.

InläggPostat: sön aug 06, 2006 23:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
vaultkeeper skrev:
Citat från Spietato:
Citera:
Jämför typ Fulci med en bra regissör som kanske... David Lynch, Hitchcock eller Tarantino, dom får ju honom att blekna i jämförelse.
Jag gillar BÅDE David Lynch, Hitchcock, Tarantino OCH Lucio Fulci!

So what om du gillar alla dom? Fulci är usel jämfört med dom 3 jag nämnde.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 01:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Och ännu en gång Spietato. Har du några värdiga argument för ditt påstående? Kan du klarlägga varför han är usel? Bara för att du inte gillar filmerna betyder det inte att regissören är kass.

InläggPostat: mån aug 07, 2006 11:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Spietato, Detta är TREDJE gången jag frågar (och andra har också frågat), VARFÖR ANSER DU ATT FULCI ÄR USEL?

Sedan vore väl det på sin plats och berätta vilka du sett eftersom du kan säga att hela mannens yrkesliv är dåligt genomfört.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
NIN skrev:
Spietato, Detta är TREDJE gången jag frågar (och andra har också frågat), VARFÖR ANSER DU ATT FULCI ÄR USEL?

Sedan vore väl det på sin plats och berätta vilka du sett eftersom du kan säga att hela mannens yrkesliv är dåligt genomfört.

Jag har sett:

The Beyond
House by the Cemetery
Zombie Flesh Eaters
New York Ripper
och några fler

alla var skräp bara...
Jag gillar regissören inte bara helt enkelt, jag suger på att motivera.
Finner inget speciellt med hans regi.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Spietato skrev:
NIN skrev:

Jag har sett:

The Beyond
House by the Cemetery
Zombie Flesh Eaters
New York Ripper
och några fler

alla var skräp bara...

Man kan ju tycka att en film är bra även om det är dålig regi. Det känns nästan som att du måste förklara lite bättre vad det är du tycker är dåligt med filmerna.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 12:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
plutten skrev:
Spietato skrev:
NIN skrev:

Jag har sett:

The Beyond
House by the Cemetery
Zombie Flesh Eaters
New York Ripper
och några fler

alla var skräp bara...

Man kan ju tycka att en film är bra även om det är dålig regi. Det känns nästan som att du måste förklara lite bättre vad det är du tycker är dåligt med filmerna.
Förlite CGI kanske :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 24, 2008 23:02 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön feb 24, 2008 16:02Inlägg: 133
Hellbender skrev:
Fulci har många fina filmer i sitt bagage, men säg den regissör som inte har en del "mindre bra" filmer bakom sig?

Word!

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 28, 2008 03:10 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: lör aug 25, 2007 20:22Inlägg: 152
En sedan två år tillbaka död tråd för att säga "word". :shock: :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 28, 2008 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12341Ort: Skåneland
Jag tycker att Lucio Fulci är bra som regissör, hans filmer är alltid grymma och extra kul när han själv är med som skådespelare som tex polis eller doktor i en scen, typ man tänker när dyker Fulci själv upp. Kul om fler regissörer gör det, Franco tyckte också det var kul att vara med i några sina filmer.

InläggPostat: fre maj 09, 2008 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
För det mesta är Lucio Fulci's filmer riktigt bra, men ibland så dyker det upp en film då och då i hans karriär som får en att undra vad han tänkte när han gjorde den filmen. Zoombie 3 och Aenigma tex (vet att han inte gjorde hela zoombie 3, men det spelar inte någon stor roll när det faktiskt bara fanns en riktigt bra scen i den filmen och det är den med zoombien på besnin macken, den var riktigt kul) :D

InläggPostat: lör dec 26, 2020 11:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
Klart han är bra - minst sagt. 8)

Behöver inte säga mer. Punkt.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 26, 2020 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Nu får du inte vara som tråkmånsen Spietato som skapade pollen men inte kunde lägga fram ett argument till varför Fulci är dålig :wink: Nej men du håller säkert med mig om följande:

De sjukt snygga omslagen (alltså såväl bio som VHS/DVD Musiken (av gamle gode Fabio Frizzi) och vissa scener som bara kan etsa sig fast i minnet (skyltdockan i House by the cemetary (inte minns jag väl fel, det är väl HBTC? :? ) som blöder :shock:

Han hade ju ett sinne för humor också: "Kalle Anka"-mördaren i New York Ripper, den svarta humorn i typ Touch of death eller när det bara blev sjukt skruvat som i Zombi flesh eaters 2/ Zombi 3

Självklart var jag tvungen att rösta "Han är bra" (att jag missat den här pollen under så många år! :shock: ). Som 12-13 åring frös man fast i golvet när man hittade Staden med levande döda i videobutiken :twisted:

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör dec 26, 2020 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
Asså, man behöver eg. inte ge nå'n förklaring.

Det är bara o se hans filmer, det räcker
för o inse att han är minst sagt bra. Det
borde funka som argument. 8)

Det du anger som motivering håller jag med om.

Jo, skyltdockan är med i HbtC.

PS. Spietato måste ha sett filmer han trott vara
av Fulci. :^o

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
69 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd