Polls som inte passar in under de olika delforumen, samt små quiz-tävlingar (vem är egentligen mest kunnig här på forumet?)
Skriv svar
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

kill187 skrev:Are You Scared? är nog en av de sämsta jag set!
Pinsamt är bara förnamnet!

Denna pinsamt dåliga film får ju sig en uppföljare nu med så klart:

http://www.axelmusic.com/productDetails/031398105855
Don`t look he`ll see you.
Don`t breathe he`ll hear you.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Re: Sämsta skräckfilmer ni sett?

Inlägg av Alexander »

OK jag har ju inte alls fyllt ut den här tråden med flera filmer (kanske nämnt två? Tror jag) till skillnad från flera andra användare, så jag måste...posta...mer...härinne för att få mer status :-P (nej, inte just den anledningen) så här är ett gäng med filmer som jag inte alls finner underhållande, eller som bara är rent skräp:

Paganini horror: En riktig besvikelse, vilket både jag och mina kompisar instämde i när vi tittat på X-rateds utgåva. En av snubbarna ser ut som Casper "Arvingarna" Janebrink som springer runt i ett hus med sina kompisar, det är några töntiga "ljuseffekter" etc men det bär inte bär upp den här besvikelsen (som faktiskt har en lovande story) + ett skitsnyggt 80-tals omslag

Killing birds aka Zombi 5: Jag gillar Zombie flesh eaters 2/Zombi 3 & After death/Zombi 4 (de gjorde mig inte besviknen vad jag kan minnas) men det dröjde inte länge innan jag gick till Monkey beach här i city och sålde detta skräp. Samma som med "Paganini horror", ett vrålsnyggt omslag som tyvärr inte räcker (i min bok iallafall)

Evil aliens: Den här brittiska skräckkomedin innehåller ett gäng med fruktansvärda, irriterande karaktärer & TV-teamet i filmen är väl den typ av "sensationalister" som producerade Ibiza ocensurerat och annan brittisk "trash-TV" för 20 år sen :-Q Ska du se en brittisk skräck-komedi, kör på typ Shaun of the dead istället

Cemetary gates: Mycket vatten har flutit under broarna sedan jag såg den här senast men gillade den inte (vilket ledde till att jag fick en liten "hurring" av gamle gode lizzardking här inne! :-P "Varulven" är inte skrämmande och det är töntigt. Inte på ett charmigt sätt, bara irriterande. Jag tror jag jämförde varulven med den där fårfällen som ligger på min mormors soffa :mrgreen:

Tomie: Har försökt att ta mig igenom den här filmatiseringen av Junji Itos manga (2 tillfällen!) men jag somnade båda gångerna. Blir nog till att leta upp mangan istället (tog slarvligt nog filmen först!) så jag kan ta mig igenom hela.

Finns fler (Myrorna anfaller, Hemligheten & The Dungeon Girl) men det här är några

Några filmer som nämnts här (men även i den här tråden ) som jag vill "försvara":

Blair witch project: Man behöver inte gilla skakande kameror, man får tycka att skådisarna spelar över etc.

Sedan finns det filmer som kommit före BWP med en nästintill identisk story (tex The Last Broadcast som lite orättvist fått stå i skuggan, länge sedan jag såg den men skräp är den inte :)

Men det går hursomhelst inte att förneka att BWP varit stilbildande och skapat en uppsjö av "found footage"-filmer, titlar som onekligen främst inspirerats av Daniel Myrick & Eduardo Sanchez kultklassiker (ja och direkta rip-offs, parodier etc typ Which Blair Project? :-P Den har sin plats i listan bland stilbildande skräckfilmer liksom (plus att bolaget som gjorde filmen, dvs Haxan film tog sitt namn av en viss dansk/svensk skräck-klassiker som Benjamin Christensen gjorde 1922. Bara det 8) )

Creep: En brittisk rysare med Franke Potente jag sett om då och då. Jag hade en släng av klaustrofobi som liten och därmed tilltalar den här mig lite (med alla oändliga tunnlar och övergivna T-bane stationer under London). Och lite hemliga forskningsprojekt då :twisted:

REC: Nu pratar jag om spanska originalet (av Jaume Balagerò & Paco Plaza). Folk kanske inte gillar den skakiga kameran men jag finner rullen fascinerande: Orsaken till smittan i huset, att katolska kyrkan på något sätt och vis är kopplade till det hela & ilskan som växer hos hyregästerna bit för bit när de inte får svar på bakgrunden till tvångskarantänen

Carnival of souls: Har inte sett nyinspelningen från 1998, utan tänker på Henk Harveys original från 1962. Snyggt filmad svartvit klassiker med mörk (lite drömsk) smygande skräck & ett minimalt inslag av musik. Tror jag såg den här på TV (Öppna kanalen av alla kanaler! :)) :D Stolt innehavare av Criterions amerikanska DVD-utgåva btw!
Senast redigerad av Alexander den tis dec 01, 2020 22:50, redigerad totalt 2 gång.
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Myrorna anfaller (Marabunta) minns jag (tyvärr)..skittaskiga CGI-FX.. :cry:

Såg den på TV för jättelänge se'n o det fanns just då inget annat o se..

PS. En slasher som är om möjligt ännu sämre än Camp Slaughter är
Hollywood's New Blood. :((
World of Hatchet's
Splatter & Horror
Est. 1974
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Ja den förstnämnda förstår jag dig *skänker några näsdukar* :mrgreen: Min favoritscen är nog en snubbe som är panikslagen över att myror trängt in honom i nåt hörn(?) Man ser i en scen hur CGI-myrorna klättrar upp på hans ben, kameran skiftar och skiftar sedan tillbaka till honom när han står där och kliar sig över hela kroppen...utan en enda myra på ben, armar etc :))

Ifall jag ska vara lite mer detaljerad är det alltså denna CGI-flopp jag pratar om :-P
Redan då när man var kanske 11-12 och såg den på TV3 insåg man att "Man kanske inte behöver se om den vid senare tillfälle" :mrgreen:
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Det var nå't liknande i They Nest. :cry:

Apropå det..ska det vara en film med onda kackerlackor
ska det inte vara Mimic heller, utan The Nest från 80-
talets andra hälft. Den manglar satan. :jason: