Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Är du en hårdis eller mjukis?

Är du en hårdis eller mjukis?

Jag är nog en rätt hård cyniker och Charles Bronson gör helt rätt i Death Wish. Skit ska skit ha!
29%
[ 10 ] 29%

Jag är nog rätt &quot;Svensson&quot;. Varken hård eller mjuk. Beror på typ..
32%
[ 11 ] 32%

Jag är en mjukis. Jag tar avstånd från våld, är engagerad i rättvisefrågor och skulle aldrig göra lumpen.
38%
[ 13 ] 38%

Antal röster : 34
InläggPostat: tis aug 16, 2005 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Jag är nog mer åt det "hårda" hållet, även om jag är ganska mjuk och snäll innerst inne

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 16, 2005 23:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Jag är en hård mjukis

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2005 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Jag är troligen den mjukaste och mest godtrogna på hela forumet. Den som gör minst oväsen ifrån sig också. :)

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2005 14:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Mens skrev:
Jag är troligen den mjukaste och mest godtrogna på hela forumet. Den som gör minst oväsen ifrån sig också. :)

du är en riktig krambjörn du! :D

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör dec 26, 2020 12:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
OK, jag gillar ju snubbar som Bronson brukade gestalta
o Exterminator-filmerna med Ginty är ju guld, inget
snack om saken. Skit ska skit ha, lixom. Ingen pardon!
Så, jag la min röst där.

Men, å andra sidan är vi skräcknördar egentligen o i själva
verket ena jävla mjukisar o töntar, men jag tycker vi är det
på ett bra sätt. :x

Våld o snask i filmer - inga problem.
Våld o snask i verkligheten tar jag av-
stånd ifrån däremot (särskilt om o när
oskyldiga drabbas). Punkt.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 05, 2021 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Jag skrev ju i den här tråden tidigare men kom på att jag inte direkt vidareutvecklade mitt svar direkt :) Tycker att jollis inlägg från 2005 på ett ganska bra sätt beskriver hur jag känner

jolli skrev:
Jag har gått från Charles Bronson tiden då man rent ut sagt skulle akta sig för mig och jag gjorde allt det där man inte ska göra. Jag blir nästan rädd för mig själv när jag tänker tillbaka. Men mitt val blev lite "svensson", även om jag inte alls gillar uttrycket! Fast filmerna och mitt val av genre har bara gjort mig lungnare, så det har inget med mitt gammla beteende att göra. Nu har jag fått ordning på mitt liv och så länge ingen trampar på mig, så trampar inte jag.

I mina tonår hade jag den där perioden när jag kallade mig "misantrop" (utan att vara särskilt påläst, gjorde mest en snabb googling på ordet X_X #-O ) samt att jag bara lyssnade på "ond black-metal" :oops: Jag blir nog lite smårädd, men mest är det nog bara pinsamt. Herregud, jag klarar inte av att skada någon människa eller djur.

Ibland tycker jag att folk (som jävlas med mig, på allvar alltså) ska ha sig en riktig hurring (inte knytnävsmacka, men en fet utskällning) Men även i såna här fall händer det att jag får enormt dåligt samvete efteråt ("Tog jag inte lite väl mycket?")

Så jag har väl växt en del som person lyckligtvis :) Trott eller ej, men är det något på Youtube som får mig att gråta så är det typ söta klipp på kattungar :x (kan ju också vara att jag växte upp med katt i familjen) Jag är inte så engagerad i samhällsfrågor (mest för att jag inte har tid, pengar etc) Men visst Djurens rätt har jag skänkt pengar till ibland 8)

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 05, 2021 11:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
Man kan ju vara lugn o misantrop (min grundsinställning, tills
det finns en verklig anledning att omvärdera arten i stort) sam-
tidigt, det ena behöver inte utesluta det andra. Bättre o uppskatta
nå'ra få individer (som verkligen förtjänar't) än o försöka gilla ett
större antal stolpskott, som man ändå aldrig kommer bli vän med.

Är i princip samma snubbe som jag var för länge se'n. Inte mycket
har förändrats härvidlag. Man har var't väldigt konsekvent, så o säga
(som med mitt stora skräckfilmsintresse).

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 05, 2021 12:36 Svara med citat
Rent instinktivt känner jag för att gå emot dig, men jag antar att du (som äter veganskt & inte vill att människor ska behöva utsättas för våld IRL) ändå är öppen för att ge människor en ärlig första chans trots allt? Även om du inte helt är emot använda termen "misantrop"?

Jag kan hålla med om att det inte går att vara omtyckt av varenda nisse därute & ibland är det bättre att lägga tid & energi på de som ärligt uppskattar en för den man är. Men människor ska ju ändå ges chansen till att gott första intryck liksom :)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 05, 2021 12:57 Svara med citat
Ja, det finns trots allt en öppning för det bättre,
men mänskligheten har fortfarande en lång väg
o gå av allt o döma o man blir oftast bara besvik-
en. Ja, gång på gång. Har lixom inga som helst
illusioner. Alla är ju inte sviskon, men en väldigt
stor del är det, en tillräckligt stor del.

Mina husgudar är ju trots allt Fulci o HPL o det är
ingen slump! Lika barn leka bäst! :lol: :mrgreen:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
34 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: