Författare |
Meddelande |
|
|
Pazzo
|
Postat: tis aug 16, 2005 21:44 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
|
Jag är nog mer åt det "hårda" hållet, även om jag är ganska mjuk och snäll innerst inne
|
|
|
utan_armar
|
Postat: tis aug 16, 2005 23:13 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
|
Jag är en hård mjukis
|
|
|
Mens
|
Postat: fre aug 19, 2005 12:05 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
|
Jag är troligen den mjukaste och mest godtrogna på hela forumet. Den som gör minst oväsen ifrån sig också.
_________________ Klicka för mina...:
FILMER
SKIVOR
Öh... Tillbaks här ett tag. |
|
|
|
Alexander
|
Postat: fre aug 19, 2005 14:51 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
|
Mens skrev: Jag är troligen den mjukaste och mest godtrogna på hela forumet. Den som gör minst oväsen ifrån sig också. 
du är en riktig krambjörn du!
_________________ Banan-avatarer skapar heta debatter Mina filmer
I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots Bruno Mattei
AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin |
|
|
|
hatchet
|
Postat: lör dec 26, 2020 12:50 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
|
OK, jag gillar ju snubbar som Bronson brukade gestalta o Exterminator-filmerna med Ginty är ju guld, inget snack om saken. Skit ska skit ha, lixom. Ingen pardon! Så, jag la min röst där. Men, å andra sidan är vi skräcknördar egentligen o i själva verket ena jävla mjukisar o töntar, men jag tycker vi är det på ett bra sätt.  Våld o snask i filmer - inga problem. Våld o snask i verkligheten tar jag av- stånd ifrån däremot (särskilt om o när oskyldiga drabbas). Punkt.
_________________ World of Hatchet's Splatter & Horror Est. 1974 |
|
|
|
Alexander
|
Postat: fre feb 05, 2021 11:07 |
|
|
|
Jag skrev ju i den här tråden tidigare men kom på att jag inte direkt vidareutvecklade mitt svar direkt  Tycker att jollis inlägg från 2005 på ett ganska bra sätt beskriver hur jag känner jolli skrev: Jag har gått från Charles Bronson tiden då man rent ut sagt skulle akta sig för mig och jag gjorde allt det där man inte ska göra. Jag blir nästan rädd för mig själv när jag tänker tillbaka. Men mitt val blev lite "svensson", även om jag inte alls gillar uttrycket! Fast filmerna och mitt val av genre har bara gjort mig lungnare, så det har inget med mitt gammla beteende att göra. Nu har jag fått ordning på mitt liv och så länge ingen trampar på mig, så trampar inte jag. I mina tonår hade jag den där perioden när jag kallade mig "misantrop" (utan att vara särskilt påläst, gjorde mest en snabb googling på ordet  ) samt att jag bara lyssnade på "ond black-metal"  Jag blir nog lite smårädd, men mest är det nog bara pinsamt. Herregud, jag klarar inte av att skada någon människa eller djur. Ibland tycker jag att folk (som jävlas med mig, på allvar alltså) ska ha sig en riktig hurring (inte knytnävsmacka, men en fet utskällning) Men även i såna här fall händer det att jag får enormt dåligt samvete efteråt ("Tog jag inte lite väl mycket?") Så jag har väl växt en del som person lyckligtvis  Trott eller ej, men är det något på Youtube som får mig att gråta så är det typ söta klipp på kattungar  (kan ju också vara att jag växte upp med katt i familjen) Jag är inte så engagerad i samhällsfrågor (mest för att jag inte har tid, pengar etc) Men visst Djurens rätt har jag skänkt pengar till ibland
I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots Bruno Mattei
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre feb 05, 2021 11:54 |
|
|
|
Man kan ju vara lugn o misantrop (min grundsinställning, tills det finns en verklig anledning att omvärdera arten i stort) sam- tidigt, det ena behöver inte utesluta det andra. Bättre o uppskatta nå'ra få individer (som verkligen förtjänar't) än o försöka gilla ett större antal stolpskott, som man ändå aldrig kommer bli vän med.
Är i princip samma snubbe som jag var för länge se'n. Inte mycket har förändrats härvidlag. Man har var't väldigt konsekvent, så o säga (som med mitt stora skräckfilmsintresse).
|
|
|
Alexander
|
Postat: fre feb 05, 2021 12:36 |
|
|
|
Rent instinktivt känner jag för att gå emot dig, men jag antar att du (som äter veganskt & inte vill att människor ska behöva utsättas för våld IRL) ändå är öppen för att ge människor en ärlig första chans trots allt? Även om du inte helt är emot använda termen "misantrop"? Jag kan hålla med om att det inte går att vara omtyckt av varenda nisse därute & ibland är det bättre att lägga tid & energi på de som ärligt uppskattar en för den man är. Men människor ska ju ändå ges chansen till att gott första intryck liksom
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre feb 05, 2021 12:57 |
|
|
|
Ja, det finns trots allt en öppning för det bättre, men mänskligheten har fortfarande en lång väg o gå av allt o döma o man blir oftast bara besvik- en. Ja, gång på gång. Har lixom inga som helst illusioner. Alla är ju inte sviskon, men en väldigt stor del är det, en tillräckligt stor del. Mina husgudar är ju trots allt Fulci o HPL o det är ingen slump! Lika barn leka bäst!
|
|
|
|