Polls som inte passar in under de olika delforumen, samt små quiz-tävlingar (vem är egentligen mest kunnig här på forumet?)

Posten är:

Omröstningen slutade ons dec 15, 2004 13:13

Idioter.
16
64%
Jätteduktiga och trevliga.
4
16%
Avböjer kommentar.
5
20%

Antal röster: 25

Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Hur menar du?

går det inte att beställa direkt hem i vissa fall?
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
rile
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av rile »

Alexander skrev:
Hur menar du?

går det inte att beställa direkt hem i vissa fall?

Inte utan att det går genom posten, vad jag vet :?
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Re: Posten, kompetenta eller inkompetenta?

Inlägg av Alexander »

ok
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
zoltan_hellhound
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av zoltan_hellhound »

har fått tre fyra stötta packet som jag varait misnöjd med annars ä r dom oftast bara lite sned flängda i hjärnan
i Want too suckk your blood
Användarvisningsbild
SDC
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av SDC »

De Rossi skrev:Packade in han med bubbelplast och adresserade honom till postens VD. Hoppas att dom förstår poängen! :wink:

Men skämt åsido så borde man uppmärksamma postens ledning om att det finns en hel del problem med deras hantering av paket och brev... Men det vet dom väl förmodligen redan!

Ingen dum idé om man vill göra sig av med en kropp.
Posta fanskapet och han är spårlöst försvunnen med största sannolikheten.
Tack och lov så har jag en bra brevbärare. Men så sätter jag ut gröt och en starköl på trappan.
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

Posten är jävligt bra i Sverige ska ni veta, ni är bortskämda mongon som sitter och klagar. Jag röstade på "Jätteduktiga och trevliga" eftersom den låg bäst till vad jag tyckte. Liksom "Åhh nej jag fick en buckla på mitt packet, posten är ett gäng idioter" vad moget.
Användarvisningsbild
Inferno
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Inferno »

Adam Gäfvert skrev: Liksom "Åhh nej jag fick en buckla på mitt packet, posten är ett gäng idioter" vad moget.

Ehhh?? Okej?
a.k.a Bhoot
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Inlägg av Inglorious Bastard »

Adam Gäfvert skrev:Posten är jävligt bra i Sverige ska ni veta, ni är bortskämda mongon som sitter och klagar. Jag röstade på "Jätteduktiga och trevliga" eftersom den låg bäst till vad jag tyckte. Liksom "Åhh nej jag fick en buckla på mitt packet, posten är ett gäng idioter" vad moget.

Jobbar mamma och pappa på posten tro? :shock:

Om du beställer en grej för 3000:- och den kommer fram i molekyler, vad gör du då? Går med en tårta till dom eller?
E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
fredzilla

Inlägg av fredzilla »

Äsch, Adam tror han är en besserwisser som vet allt. Tycker många någonting så är det alltid nån som måste skaffa sig själv lite uppmärksamhet eftersom han/hon inte får det i vanliga fall.

Det är mycket möjligt att posten i sverige är överlägset bättre den i Angola, men det är skitsamma. 100 % skitsamma. Svenska posten har dålig service, är väldigt dyr och det är otroligt mycket stölder där - men om man är en vanlig trist svensk som Adam så får man snäll acceptera det och joddla sig fram här i livet som den tråkmåns man är :)
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Ja där har vi en grej till... Att dom är svinaktigt hutlösa på att kunna ta betalt för usel service.

Ett brev med 5 filmer kostar typ 80:- att skicka till Boråstrakten. Jag betalade sammanlagt samma summa för dom filmerna i frakt till mig från U.S.A!

Vad fan pysslar dom med egentligen???
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
Användarvisningsbild
rile
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av rile »

Det skulle kostat mig 250-300kr att skicka två påsar chips och en senap till tyskland (eller holland, kommer inte ihåg).
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

rile skrev:Det skulle kostat mig 250-300kr att skicka två påsar chips och en senap till tyskland (eller holland, kommer inte ihåg).

Holland var det! Fan i mig billigare att flyga dit med dom själv!!! :evil:
Användarvisningsbild
gorecore superstar
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av gorecore superstar »

Jag vet inte hur tullen och posten sammarbetar, men de två senaste paketen jag ahr fått har varit söndriga på något sätt. Dessutom har båda avlagts emd en "behandlings avgift" på 200 spänn!
Dräför röstade jag idioter!
Sen att dom inte har några pengar att förbättra sin service med, är bara sorgligt.
Whut?
Användarvisningsbild
Walrossen
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av Walrossen »

Jag valde avböjer komentar, för att jag har inte haft några störe problem (har bara fått ett packet försenat en gång). Men efter alla mardrömmssenarion jag läst här så.
Men jag borde nog uppleva nått själv innan jag röstar idioter.
"if you want to see the future, picture a boot stamping on a human face forever" - Orwell
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

fredzilla skrev:Äsch, Adam tror han är en besserwisser som vet allt. Tycker många någonting så är det alltid nån som måste skaffa sig själv lite uppmärksamhet eftersom han/hon inte får det i vanliga fall.

Äh lägg ner Fred, det där låter ju som du beskriver dig själv. Och jag kan hålla med om att posten är dyr men jag tycker och står fast i den den funkar överlag bra, jag skrev ju att det alternativ jag röstade på var det som låg bäst till vad jag tyckte och inte det jag helt och hållet rätt. Klart som fan också att man kan jämföra med andra läder, vad skulle man annars jämföra med? E-post? Det är inte alla länder där man får ett paket på en dag och det är något jag uppskattar här i Sverige.
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Visst fungerar posten ibland, men det går inte att komma ifrån att den absolut inte fungerar tllfredställande i många fall... Tror knappast att jag är ensam om att ha drabbats av deras klanterier!

Så jag behåller nog min åsikt tills dom bevisar motsatsen!
Användarvisningsbild
SDC
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av SDC »

Dom är dyra och snabba och ska vi jämföra dom med Citymail så är dom hur bra som helst. Fast Citymail har kanske fått ordning på saker och ting nu.
Ett tag så hade var och varannan anställd minst en säck med post hemma som dom struntade i att dela ut. Resten slängde allt på tippen.

Har man blivit bestulen 1 gång så lär man råka ut för det igen så länge han är kvar. Vissa har förlorat flera packet under ett år och andra aldrig förlorat ett brev.
Användarvisningsbild
snask
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av snask »

Har aldrig haft ett enda problem med paket eller liknande. Jag beställer rätt ofta film från både inrikes och utrikes, böcker och skivor + att jag hyr film via nätet, så det är en schysst ruljans i min brevlåda. Trots detta aldrig några problem.
Jag har inget att klaga på så Posten får ett gott betyg av mig.
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

fredzilla skrev:Äsch, Adam tror han är en besserwisser som vet allt. Tycker många någonting så är det alltid nån som måste skaffa sig själv lite uppmärksamhet eftersom han/hon inte får det i vanliga fall.

Som sagt konsten att kaste sten i glashus. Fred jag har inget emot dig men det där var ändå bara larvigt, speciellt eftersom du säger det som gärna vill leka bäst och mest kunnig och antagligen mår som bäst när du får trycka ner på de som har fel eller inte tycker som du gör. Tror du seriöst att jag är en person som på grund av att jag har ett tråkigt liv måste sitta på olika forum och sätta mig emot i olika frågor? Så du tycker det är helt okej att hoppa på mig med persoliga angrepp men när folk gör det med dig så hävdar du högt att det är fel och lämnar forum i protest. Visst att dina angrepp kanske för dig känns mer stötande om de nu var homofbiska eller liknande, vad vet jag, men då kan man väll visa sig bättre själv?

De Rossi skrev:Jobbar mamma och pappa på posten tro? :shock:
Nej de jobbar inte på posten och har aldrig gjort det heller. Men som sagt så fanns det ju en väldigt dålig valmöjlighet när det bara fanns absoluta botten och absoluta toppen att rösta på. Eftersom folk gärna är så anti allt för att vara häftiga så tror jag iaf att fler folk röstar på "idioter". Man skulle t.ex. kunna ha dessa alternativ:
-Mycket bra
-Bra
-Helt okej
-Mindre bra
-Funkar dåligt.

Tack för mig.
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

Adam Gäfvert skrev:

Äh lägg ner Fred, det där låter ju som du beskriver dig själv. Och jag kan hålla med om att posten är dyr men jag tycker och står fast i den den funkar överlag bra, jag skrev ju att det alternativ jag röstade på var det som låg bäst till vad jag tyckte och inte det jag helt och hållet rätt. Klart som fan också att man kan jämföra med andra läder, vad skulle man annars jämföra med? E-post? Det är inte alla länder där man får ett paket på en dag och det är något jag uppskattar här i Sverige.

Håller med de andra. lägg ner det duktiga snacket nu adam, om ett paket är slackat och sönder som det är ibland när de kommer fram tycker du då de är duktiga?
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

Ja visst är det lätt att hålla med de andra?

Nej självklart inte, varför skulle jag tycka att de duktiga?
Användarvisningsbild
Walrossen
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av Walrossen »

Jag håller med om att det finns för några alternativ att rösta på.
Men å andra sidan så var den som skapade tråden antagligen rätt sne över nåt...
"if you want to see the future, picture a boot stamping on a human face forever" - Orwell
Användarvisningsbild
crisis
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av crisis »

Jag har inte haft några probs med posten. Fått Recievers, cds, filmer, böcker, brev, DVD spelare och ett avgassystem. Allt kom fram i helt skick och det enda som stör är väl då priset. Det kostade mej 60 spänn i frimärken att skicka DVD sleevet till Christina Lindberg i ett "hållbart" kuvär med ett returkuvär i.. det tyckte jag var lite dyrt.. det var iof värt det, så man får väl prioritera när det gäller priset.
I come down like a bloody rain cuts up flesh sky, Pulse beating under, yeah.
Meat petals bloom in a bone garden. Ain’t no god, no ghost gonna save you now.
I sell souls at the side of the road, Would you like to take a number?
Användarvisningsbild
david
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av david »

Finns ännu värre saker än posten, som typ UPS eller liknande. De vet verkligen hur man ska göra för att kvadda paket.
I like to remember things my own way.
How I remembered them. Not necessarily the way they happened.
Användarvisningsbild
Schnaas
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Schnaas »

Aedan är posten så förbanat dyra, allt kostar så inihelvete! :evil:
Skriv svar