Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Såga våra samlingar...

Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
InläggPostat: fre maj 16, 2008 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Oh, man tackar :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 16, 2008 21:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Du får såga min samling som du hittar på bloggen om du vill

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 31, 2008 10:28 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
Vart är den då dr alban? Jag hittar den iaf. inte.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 14, 2008 13:15 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
Lizzardking´s då, var så svårt att jag fick banta ner till 3 av varje:

3 bra:

Children of men

Hana-Bi <3

28 veckor senare

3 dåliga:

Chronicles of Riddick

Crank

Commando

3 jag rekommonderar:

Oldboy

Mullholland Drive

Pulp Fiction

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 12, 2020 00:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Här har vi en lite äldre tråd som varit inaktiv alltför länge och jag är väldigt intresserad att höra om folk har en kommentar om min samling (som finns att nå på: Stor Orange Kanin

Inte DVD-profiler/Afficionado men lite lättare att bara slänga upp VHS-titar enligt mig 8) Notera att jag har inte lagt till "real gore" filmer (som jag köpte i tonåren, bara för att vara hård/tuff liksom, knappt 5 st tror jag) renodlade "p-våfflor" (ala Max & Bestseller) (knapp handfull, kanske 5 st) eller en hög med gamla Disney-filmer på VHS (kanske ett -50tal) jag fick av farsgubben när lillasyrran växte upp och de slängde sin gamla video

Nån som vill ge sig in i leken :D (och därmed leken tåla? :twisted: )

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör dec 12, 2020 10:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2824
Denna tycker jag allra bäst om! :mrgreen: :

Quella villa accanto al cimitero
Alt. titel: House by the cemetary, Zombie hell house
Regissör: Lucio Fulci
Skådepelare: Catriona Maccoll, Paolo Marco
Länk
År: 1981
Land: USA/Italien
Format: VHS
Ej betygsatt
Kommentar: EC entertainment (PAL, Nederländerna)

Du är väl ung, när du är 33 år? :wink: :ymparty:

Detta stämmer dock inte:

Land: USA/Italien

Ska bara vara "Italien". :!:

Och "Paolo Marco" ska vara "Paolo Malco". 8)

Ej betygsatt

I min bok: 11/10. :jason:

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 12, 2020 11:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Numero 1: Herrejävlar, jag fick alltså svar! :shock: Trodde inte någon var intresserad men tji fick jag! :D Nåja "på väg mot medelåldern" brukar jag säga! :lol:

Numero 2: Jag brukar främst gå efter IMDBs uppgifter ("nationalitet" etc) men HBTC, jag var nog så trött att jag missade "Italy" och bara la till "Italien/USA" :P Eller så tänkte jag "Ja, några amerikanska skådisar är det och den är inspelade i USA" :-P

Numero 3: Vad heter det....stavningsfascist? :-P Jag var väldigt trött när jag skrev det och slant på tangentbordet :oops:

Hittar du några andra rullar att hylla/såga (topp 5 åt bägge hållen) feel free to...skulle vara kul att se din lista också :wink:

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 12, 2020 11:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2824
Den är IT-finansierad. Inga amerikaner i bärande roller.
Och jag kan inte komma på en enda amerikansk skådis
i den.

Exteriörerna filmade i USA, interiörerna i Italien (en studio).

Du är nog i yngre medelåldern, ja.

Nej, är bara noga när det gäller filmer av den här klassen. 8)

Nej, nöjer mig bara med denna titel o nå'n egen lista..tja, har
skrivit listor i mina da'r, så det räcker o blir över..kan upplysa
dig/er om att jag har skrivit listor se'n jag var 18 fyllda o är
rätt less på't numera. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 12, 2020 11:54 Svara med citat
Du har rätt där & tex Beyond samt New York Ripper är sedan tidigare enbart märkta som italienska. Återigen, jag missade nog att det stod "Italy" på IMDB-sidan (trött som man var) eller så gissade jag mig fram till Italien/USA pga min EC-VHS är engelspråkig ("de pratar ju perfekt engelska där, måste vara lite amerikansk ändå!") :oops: :wink:

Men suck...det är ju lite det som är grejen med den här tråden :YMTONGUE: , om herrn tittar på första sidan :wink: Försök inte komma undan bara sådär (en personlig lista vore häftig att beskåda) men vi kan ta det längre fram i tiden :)

Det räcker iofs om du hittar nån annan rulle i min lista att hylla/såga, take your time 8)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 12, 2020 12:33 Svara med citat
Jag kan skriva ner en bra bit över 1000 titlar (skräck o.d., som jag sett) sådär rakt upp o ner, direkt ur minnet med papper o penna, vilket jag har gjort åtskilliga ggr under åren, men jag tycker det är lite väl jobbigt o behöva göra't med datorns hjälp o på beställning. Jag har alltid handskrivit, i princip. Vanan sitter där.

Jag hyllar först o främst alla dom bästa av Fulcis filmer, som du har på din lista.

Kan av egen kraft starta trådar o fylla dom med en massa inlägg, med massa text o bilder (vilket jag oxå gjort flera ggr), så jag vill nu helst låta nå'n annan göra't så långt det går.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 11:44 Svara med citat
OK, av det jag sett på din lista, så är nog Camp
Slaughter
(2004) den sämsta rullen. :YMTONGUE:

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 22:34 Svara med citat
Tack, hatchet det räcker bra. En som suger och en (eller ett par stycken) som duger

Camp Slaughter ja....tror att det var mest för att i bio-annonserna fyllde man ut filmens poster med alla jättedåliga betyg media gett den! :mrgreen: Och för att vara snäll mot regissören (Fred fredzilla Andersson) som hängde här en hel del på forumet :)

Många år sedan jag såg den men jag minns inte att jag blev lika förbannad som när jag såg Hemligheten (ungdomarna som hittar en mystisk orientalisk medaljong i skogarna på Gotland och uppväcker en förbannelse). I min bok svensk skräck när den är som dåligast :jason:

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 22:39 Svara med citat
Jag sa ärligt vad jag tyckte om CS o herr Andersson blev naturligtvis
upprörd, men jag fick andra med mig som inte heller gillade rullen ifråga.
Det blev ett hallå där, men jag kanske skulle var't mer diplomatisk..använd-
e vissa liknelser, som man kanske skulle behåll't för sig själv. :-P

Fred var inte regissören (han var skådis i filmen), det var en annan snubbe,
Munthe.

Alltså, jag blev besviken när jag hyrde o såg filmen, den hade precis kommit
ut som hyr-DVD. Jag tyckte det var Fredagen den 13:e rakt av. Den kunde
ha var't mer originell (framförallt), mer snaskig o inte så jävla hysterisk. Och
när svenskar snackar engelska..försöker låta som amerikaner.. #-O

Nu är det ju inte så lätt o göra film, av allt o döma, men man kunde ju åtminstone
ha ansträngt sig mer i termer av originella idéer o så. Ja, nå't mer än att den hand-
ar om en retarderad mammas pojke, med en säck över huvudet, o som mördar en
massa folk i ett skogsområde. Allt hade man lixom sett tidigare..

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 22:57 Svara med citat
Tack, Martin Munthe var det (hjärnsläpp! :oops: även om Fred var med på ett hörn. Jag gillade Fred överlag. Många påpekade att han hade kort stubin (vilket man kunde se då en del "hetlevrade" diskussioner kunde uppstå på forumet, med honom involverad!) Men i tex en tråd var han väldigt schysst och berättade lite detaljer om uppföljaren till Ninja Mission han arbetade på (Ninja Mission 2000) :) Träffade honom också på scifimässan nåt år och även om vi inte hade en djup konversation utbytte vi några ord (han var där för att göra reklam för Kraftwerk 3714 tror jag)

Kom hem till forumet Fred, vi börjar om igen! :lol: :D

Nej men för att återgå till Camp Slaughter: Det går ju inte att ogilla en mördare som går under det charmiga namnet Bunnyman :twisted: :mrgreen:

Senast redigerad av Alexander sön dec 13, 2020 23:00, redigerad totalt 1 gång.

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:00 Svara med citat
Jag hade/har inget emot personen Fred.
Jag sa vad jag tyckte o han hoppade av
forumet..

"Bunnyman" låter ju som nå't i en barnfilm.. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:08 Svara med citat
hatchet: Jag förstod vad du menade :) Ingen har nåt emot honom som person, jag försökte bara säga att "Jag gillade honom mycket, men han kunde bli lite sur här och där för ingenting" (det kanske är mänskligt dock)

Ja, eller så är det som den "mysiga" kramgoa kaninen i Donnie Darko :twisted: :ymdevil:

Kul att Fulci annars nämnts i min samling (det är nog mest Tartans Battle Royale-utgåva samt EC-utgåvan av Cannibal Holocaust som nämnts)

Andra medlemmar är fortfarande välkomna att ge sig in i leken (den som ger sig in i leken, får leka tåla 8) )

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:41 Svara med citat
Ville bara klargöra't, så ingen tror jag ogillar han som person!
Var ju rätt hård i min bedömning, men det var filmen jag syft-
ade på. Har heller inget emot Martin Munthe, ska tilläggas.

Fulci är en snubbe som bör nämnas i alla väder. :twisted: :jason:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 29 av 29
717 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori