Författare |
Meddelande |
|
Ketcham
|
Postat: lör okt 17, 2009 12:47 |
|
|
Giallo Aficionado Blev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
|
You have a 20th century mind..and you may soon regret it.
Superstition (1982)
|
|
|
dr alban
|
Postat: sön okt 18, 2009 10:40 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
|
Pentagon Ta henne inte på *** än utan vänta lite
_________________ Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker. |
|
|
|
Ketcham
|
Postat: sön okt 18, 2009 12:55 |
|
|
|
Granne - The kids..they've been trick-or-treatin' me do death!Dr. Loomis - You don't know what death is. Halloween II (1981) Sylvasst.
|
|
|
Ketcham
|
Postat: lör nov 28, 2009 00:49 |
|
|
|
Detta måste bara vara förra århundradets replik: You look just like a little whore, but I like that in a girl. Från Burial Ground (1980) Funkar bra o ragga med?
|
|
|
Happy Hamster
|
Postat: lör nov 28, 2009 01:29 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
|
Ett odödligt citat från Zardoz: The gun is good, the penis is evil.
_________________ Även känd som Angry not Crazy mina filmer |
|
|
|
Ketcham
|
Postat: tor dec 17, 2009 14:44 |
|
|
|
Ett motorsågsluder - I'm gonna fuck your brains out!O så säger deckartypens berättarröst - I didn't like the sound of that.. ur Hollywood Chainsaw Hookers
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör feb 13, 2021 23:02 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
|
Hörni! Här är väl en tråd som legat i dvala  men som vi kan återuppväcka från de döda! Citat ifrån all genrefilm funkar men kanske eventuellt från nån annan populärkultur Jag kollade igenom tråden och märker att ingen tagit med detta: Ill shove that bat up your ass and turn you into a popsicleFrån Walter Hills sena 70-tals klassiker The Warriors  (många år sedan jag såg den, alldeles för länge!) Och i detta klipp kan man höra nämnda citat (runt 3:22)  ( Fucking ay! kör jag med lite då och då i vardagen också  ) Nån annan som vill bidra?  Warriors...come out and play...
_________________ Banan-avatarer skapar heta debatter Mina filmer
I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots Bruno Mattei
AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin |
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: mån feb 15, 2021 14:38 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7044Ort: Haddonfield
|
Då börjar vi med min favorit: Bad AlienI come in Peace Dolph LundgrenThen you go in pieces, Asshole
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
Alexander
|
Postat: ons feb 17, 2021 17:40 |
|
|
|
Bara för att du nämnde "Dolphan" fick du mig att tänka på en annan europeisk muskelsnubbe (Österrike i det här fallet  ) If it bleeds we can kill itArnold "Governator" Schwarzenegger och rullen är ju Predator (dvs Rovdjuret)
I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots Bruno Mattei
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tor feb 18, 2021 15:11 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7044Ort: Haddonfield
|
Och som stort James Bond fan så tar vi mitt favorit citat från en Bond film. Roger Moore har bästa kommentaren i Spy Who Loved Me: All those feathers and he still can't fly!!! Legendarisk scen.
|
|
|
Alexander
|
Postat: tor feb 18, 2021 17:08 |
|
|
|
Ja den har jag något svagt minne av hehe Den här är kortfattad och simpel men känner ändå för att ta med nåt från Blair Witch Project. När de har gått runt i skogen i en halv evighet slänger Mike (den brunhårige killen) ur sig detta: Fuck you God!!!Ibland är man bara så skogstokigt (no pun intended hehe) förbannad liksom  Plus att den ändå visar på desperationen, kort men genialisk
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: mån feb 22, 2021 13:56 |
|
|
|
Scenen från Bond filmen är en MC jakt och så slår Bond på sin Oil Slick knapp och det sprutas ut olja på MC'n där bak och sedan kommer en lastbil som är full lastad med Dun fjädrar och den går sönder och det landar en massa fjädrar på MC snubben som då är täckt av olja och fjädrarna fastnar på han. Och han ser inget och kör rakt ut igenom ett stup på hög höjd och då fäller Bond den klockrena kommentaren: All those feathers and he still can't fly!!!
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån feb 22, 2021 14:23 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2838
|
Ballt med hur Ur dödlig synvinkel (tror jag såg denna på bio, faktiskt) börjar med att Bond med sin helikopter fångar Blofeld med ena helikopterskidan så hans rullstol blir fasthakad o se'n flyger över en jätteskorsten - Blofeld gapar hela tiden "Släpp ner mig!" - o Bond ser till att skurken åker ner i skorstenen, samtidigt som man hör "Mr. BOOOOO OOOOOOOOOOOooooooooooo- oooooond!"  Ja, det är ett väldigt kyligt citat!
_________________ World of Hatchet's Splatter & Horror Est. 1974 |
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tis feb 23, 2021 14:12 |
|
|
|
^^Instämmer, den får plats på topp 3 bästa Bond kommentarer.
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör feb 27, 2021 12:19 |
|
|
|
Now you only have one hand with which to wipe your ass with,do you want to keep the other one? från 90-talsklassikern Showdown in Little Tokyo där Brandon Lee/Dolph Lundgren sammanstrålar (vi var ju inne på actionrökare!) Just den här scenen är väl från början av filmen när Cary-Hiroyuki Tagawa använder sitt samuraj-svärd till att hugga ena armen av en stöddig, kriminell jänkare som inte vill "konkurrera med jappar" på svarta marknaden tror jag?
Senast redigerad av Alexander lör feb 27, 2021 13:30, redigerad totalt 1 gång.
|
|
|
hatchet
|
Postat: lör feb 27, 2021 13:26 |
|
|
|
- Freeze or you're dead!
- I'm dead and I move!
Ur Crow. På tal om Brandon Lee.
Ett annat ur samma film:
- It's not a good day to be a bad guy.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons mar 03, 2021 14:59 |
|
|
|
Måste dra en scen/replik från världens genom tiderna roligaste film Top Secret. Tar det på svenska, kommer inte ihåg allt på engelska. Några personer befinner sig i ett rum och plötsligt ringer telefonen. En går och svarar: Hallå, ja OK, kanon det är bra att veta, hör av dig om det sker några förändringar. Lägger på luren och de andra i rummet frågar, hur är det med han?? Han är död. OBS!! Detta är bara 1 skämt av 422 styckna. Efter att ha sett filmen över 30 ggr upptäcker man fortfarande nya skämt.
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons mar 03, 2021 21:59 |
|
|
|