Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Senaste Skräckfilmen/Kultfilmen du köpte?

InläggPostat: tis apr 06, 2021 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 677
hatchet skrev:
Men, jag ändrade mig bara vad gäller Halloween 2018. :wink:

:-P :)) :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2021 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2824
8)

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 13:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1557Ort: Enköping
Förhandsbokade Leones mästerverk Den gode, den onde, den fule i Kino Lorbers kommande 4k-utgåva som släpps i slutet av månaden. Tyvärr ingen HDR men jag tror utgåvan kommer vara nice. Mästerverk :ymparty:

Undrar om någon av er kan råda till köp eller avråda från köp av franska Brigade of Death (1985)?

InläggPostat: tor apr 08, 2021 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 677
@ Bonesaw
Var förbokade du filmen, på WOW-HD eller annan butik?

Idag fick jag hem den Japanska utgåvan av Dzeki Chen's The new police story från 2004.
Jag har den svenska utgåvan men det kan vara så att den japanska utgåvan är så mycket bättre?
Vem vet :?: :idea:

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 13:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1557Ort: Enköping
357vigilante skrev:
@ Bonesaw

Idag fick jag hem den Japanska utgåvan av Dzeki Chen's The new police story från 2004.
Jag har den svenska utgåvan men det kan vara så att den japanska utgåvan är så mycket bättre?

Japp. WOW-HD. 270 kr. Frakten kostnadsfri men man lär väl åka på moms och Postnords timida avgift på 75 kronor, eller vad det nu är, för att de hanterat ärendet :lol: :jason:

InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:25 Svara med citat
Bonesaw skrev:
357vigilante skrev:
@ Bonesaw

Japp. WOW-HD. 270 kr. Frakten kostnadsfri men man lär väl åka på moms och Postnords timida avgift på 75 kronor, eller vad det nu är, för att de hanterat ärendet :lol: :jason:

Vore bussigt om du ville meddela oss alla när du får filmen ifall du åkte på Postnords avgifter eller inte?
Antingen är det ett godtyckligt lotteri som pågår i deras regi eller så ha dom nu börjat stoppa alla inkommande paket från utlandet o manglar per automatik ut fakturor om införselmoms till mottagarna?

Jag har inte beställt något mer från WOWHD sen jag åkte dit på avgift för en cd-skiva.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7044Ort: Haddonfield
Polarn vet att jag älskar slashers så jag fick denna trevliga present i födelsedags present. 8)

Så sjukt jävla snygg utgåva från förstklassiga 88Films.

Detta bevisar att det fan går att göra snygga omslag även på 2000-talet. 8)
Bild

InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7044Ort: Haddonfield
357vigilante skrev:
Vore bussigt om du ville meddela oss alla när du får filmen ifall du åkte på Postnords avgifter eller inte?
Antingen är det ett godtyckligt lotteri som pågår i deras regi eller så ha dom nu börjat stoppa alla inkommande paket från utlandet o manglar per automatik ut fakturor om införselmoms till mottagarna?

Jag har inte beställt något mer från WOWHD sen jag åkte dit på avgift för en cd-skiva.

Du behöver INTE fundera mer, nu är det ALLTID avgift på 75 kr per paket och 25 kr per film i paketet. :(

Detta kommer vi aldrig mer komma undan ifrån England.

Har beställt från 3 olika ställen och får brev från tullverket varje gång.

Så gör som mig, beställ mycket med en gång och slå ihop dig med en polare så delar ni på straff/moms avgifterna. :)

Kostar ju fortfarande mycket pengar, men ibland måste man bara ha vissa grejer.

InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:33 Svara med citat
det var ett sjuhelsikes snyggt omslag på I know what U did last summer.
synd att dessa slashers har mer av chick flick karaktär.
filmerna borde ha släppts unrated, dom är säkerligen betydligt gorigare?
men dom duger som dom är.

fick du presenten från UK?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:39 Svara med citat
357vigilante skrev:
det var ett sjuhelsikes snyggt omslag på I know what U did last summer.
synd att dessa slashers har mer av chick flick karaktär.
filmerna borde ha släppts unrated, dom är säkerligen betydligt gorigare?
men dom duger som dom är.

fick du presenten från UK?

Instämmer till fullo, detta är bland det snyggaste jag sett i omslagsväg på flera år.

Otroligt läckert att det är ett sådant fint slipcase på den med. 8)

För att vara nyare filmer tycker jag den är riktigt bra.

För mig som film nörd är det extra kul att det är kommentator spår på alla 3 filmerna. :)

Han köpte den direkt på 88Films hemsida. :ymparty:

InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:41 Svara med citat
Argento Rules skrev:

Du behöver INTE fundera mer, nu är det ALLTID avgift på 75 kr per paket och 25 kr per film i paketet. :(

Detta kommer vi aldrig mer komma undan ifrån England.

Har beställt från 3 olika ställen och får brev från tullverket varje gång.

Så gör som mig, beställ mycket med en gång och slå ihop dig med en polare så delar ni på straff/moms avgifterna. :)

Kostar ju fortfarande mycket pengar, men ibland måste man bara ha vissa grejer.

PN gör samma sak med gåvoförsändelser skickat från 3dje land dvs skickat mellan privatpersoner även om fraktsedel är korrekt ifylld o avsändare inte är ett företag.
PestMord försöker med allt o plocka blodsugaravgifter!

Jag vet inte hur många gånger jag klagat på detta och då har dom fått krypa till korset o erkänna sitt misstag.
Som sagt dom försker med allt :-q

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:46 Svara med citat
Argento Rules skrev:

Han köpte den direkt på 88Films hemsida. :ymparty:

Räknar inte tullen 1.25% på totalkostnaden samt lägger sedan på ytterligare 75kr i hanteringsavgift?

Man får räkna på om det är värt att beställa vissa grejer från UK eller om man istället skall köpa UK import från Discshop?
Discshop har ju väldigt dyra priser på vissa grejer.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:49 Svara med citat
Alla mina 3 senaste köp från England så har det varit en engångs summa på 25 kr per film.

Utöver de 75 kr som de alltid tar ut i service avgift.

InläggPostat: tor apr 08, 2021 14:59 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Alla mina 3 senaste köp från England så har det varit en engångs summa på 25 kr per film.

Utöver de 75 kr som de alltid tar ut i service avgift.

Till mig hade idioterna på PN skickat mig en faktura på 6kr i importmoms o 75kr

Senast redigerad av 357vigilante fre apr 09, 2021 10:26, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 08, 2021 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12341Ort: Skåneland
Argento Rules >>> Vad kul att du fick I know what you did last summer trilogy på Blu-ray i present :ymparty:

InläggPostat: fre apr 09, 2021 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2824
Schysst släpp det där, AR! :ymparty:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 794 av 794
19841 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 790, 791, 792, 793, 794
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori