Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Filmsökartråden. (Vad heter filmen?)

Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
InläggPostat: lör dec 05, 2020 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8772Ort: Borås, Sweden
:( Var rädd gör det...

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
OK, tredje gången gillt nudå....jag har sökt hjälp två gånger tidigare (senast var 2011) men det ringde inte nån "klocka" hos nån forum-medlem då. Men nudå? :(

Alexander skrev:
Shit, igår kom jag av nån anledning att tänka på en trailer för en film som jag såg för säkert 12-13 år sedan på TV4 (deras lördags-satsning som gick under namnet Bio4) & nu undrar jag om nån kan hjälpa mig att söka med ljus & lykta efter den

I trailern för filmen (nån typisk amerikansk thriller tror jag) ser man en man gå igenom en mörk park mitt i natten till tonerna av spöklik musik, ett & annat klipp på en vit duva visas varpå speakerrösten talar om nåt i stil med "Han blev varnad av sina nära & kära". Efter det ser man korta klipp på hur mannens (förmodligen en poliskonstapel) hustru & mamma varnar honom för "problemet" (minns olyckligtvis ej vad det var)

Så kan nån hjälpa mig, vore riktigt kul att få se vad den heter, den verkade väldigt bra av trailern att döma (och det är ju därför jag inte har kunnat släppa trailern ur skallen!)

Skulle ni kunna gnugga hjärncellerna (eller gnugga någon bekants hjärnceller? :mrgreen: ) Jag ger mig inte förrän jag får ett svar 8)

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2831
Alexander skrev:
Jag ger mig inte förrän jag får ett svar 8)

Hoppas du har tålamod nog! :mrgreen:

Nix, det ringer tyvärr ingen klocka..

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Tålamod är en dygd 8) Vi ska se om inte Argento rules vaknar till liv eller något :mrgreen: På nåt sätt ska jag ta reda på titeln! Skam den som ger sig!

Uppskattar att du ändå tog dig tid att notera inlägget och att du gjorde ett försök att "scanna igenom hjärnkontoret" :)

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 22:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2831
Jag kan ju inte hävda att jag inte är bekant
med det du söker, men än så länge är det
tomt i ladan.. Det är ju lixom inte mycket o
gå på.. 8-x ..men, jag skulle tippa på att jag
inte känner till det du söker..bara en god mag-
känsla.

Det är väl bara o söka på "TV4 Bio 4"..

Det måste ha var't 98-99?, med tanke
2011 (när du näst senast undrade..du
var väl en 24, då?), .. Du hade sett tra-
ilern en 12-13 år tidigare..OK..

Exv. (detta är en god början):

https://smdb.kb.se/catalog/id/002993514

Du torde nog kunna hitta det via denna kanal..

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 30, 2020 18:00 Svara med citat
Jo jag ska nog ta mig an den där länken och ögna igenom den ordentligt så får man kanske svaret en vacker dag 8) Andra männniskor som ser mitt lilla inlägg får såklart bidra de med om de tycker att det låter bekant :)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 14, 2021 17:13 Svara med citat
Jag tänker göra ett försök med en annan film, som jag har för mig att jag sett (men minnet är inte "hundra" så att säga)

Såg den 10-11(?) år sedan (online) men bioaffischen som jag hittade var en liten flicka typ 8-10 år framför en bil (typ en limo) en herrgård och det är nattetid

Tror att det är något åt det "övernaturliga" hållet och epoken vi snackar om är sent 70-tal/tidigt 80-tal (skräckfilmens gyllene era som många säkert säger :mrgreen: )

Är det här något som låter bekant för er så är "assistans" välkommet!

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 14, 2021 21:24 Svara med citat
Ingen limo, ingen herrgård (i alla fall inte på detta omslag), men, men, men:

Bild

https://www.imdb.com/title/tt0074372/

Bild

https://www.imdb.com/title/tt0098397/

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 14, 2021 22:14 Svara med citat
Nej tyvärr så är det ingen "klocka som ringer" på nån :-|

(Witch story är hur charmigt cheesy som helst ska erkännas, men inga tonåringar som i den rullen)

Det är nog snarare "lite mörka familjehemligheter" som förekommer i rullen jag tänkte på, så ni kan nog gnugga hjärncellerna lite till 8)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 14, 2021 22:26 Svara med citat
Ingen liten flicka, men..:

Bild

https://www.imdb.com/title/tt0080853/

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 14, 2021 22:37 Svara med citat
Tyvärr så väcker varken postern eller handlingen något till liv på hjärnkontoret :( Skulle du (eller kanske Argento Rules!) komma på något liknande (en liten flicka framför en herrgård, en limo + eventuellt att hon håller i nån teddybjörn?) så är ni alltid välkomna att lägga fram "misstankar" :mrgreen: :)

Bruno Mattei

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 14, 2021 22:42 Svara med citat
Brukar ju vara bra på så'nt här :YMTONGUE: :

Bild

https://www.imdb.com/title/tt0084408/

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 15, 2021 10:57 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 18, 2021 17:17 Svara med citat
The Child låter liiite bekant men kan inte helt sätta fingret på att det är ju den :( Inte 100% iallafall (men hjälpen uppskattas såklart)

AR kanske kan hoppa in och assistera lite? :)

Bruno Mattei

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 26 av 26
639 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: