Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.
Användarvisningsbild
Daninsky
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic
Kontakt:

Inlägg av Daninsky »

Goatlord skrev:
smulan skrev:Sinbad rullarna är ju guld! Underbara effekter av Ray Harryhausen (jason and the argonauts) och härlig känsla rakt igenom.

Nån som vet om det finns några shjyssta utgåvor av dessa? Hört att det ska finnas en box men den verkar vara svår att hitta... har för mig att jag såg den nån gång på E-bay, de svenska DVD släppen verkar vara OOP. Nån som vet?

Det svenska DVDsläppen har nyligen blivit återtryckta (finns på cdon bla, då det står "Återsläpp"). Sen finns det en box ja, region 1:a, finns på dvdpacific för en relativt billig penning (ca 170:- exklusive frakt har jag för mig).

Underbart! Du är en ängel Goatlord, eller vad man ska säga...:wink:

Tack så möe!
It's good for girl to meet boy in park but better for boy to park meat in girl.

FNA Smulan.

Over and out.
tilapia
Gorehound
Gorehound
Kontakt:

Inlägg av tilapia »

Vill i synnerhet slå ett slag för Harryhausens första Sinbad-rulle The 7th Voyage of Sinbad som är den klart bästa och en av de bästa äventyrsfilmerna någonsin (alla har dock sina stunder). Till och med snäppet vassare än Jason and the Argonauts om du frågar mig. Finns ett fint DVD-släpp i Sverige som dock kan vara OOP.
Use the mega-metric teleprobe and scan the whole eastern galaxy! Wait! Including the equi-distant counting time jets!
tilapia
Gorehound
Gorehound
Kontakt:

Inlägg av tilapia »

Zamien skrev:The Warrior and the Sorceress

Yuck, The Warrior and the Sorceress! En av de tristaste barbarfilmerna enligt mig. Se dom andra Corman-barbarerna först!
Use the mega-metric teleprobe and scan the whole eastern galaxy! Wait! Including the equi-distant counting time jets!
Användarvisningsbild
Zamien
Splatterhead
Splatterhead
Kontakt:

Inlägg av Zamien »

Trist att höra för den är i postgången på väg hem till mig! Men jag älskar barbarfilmer och utbudet är tyvärr begränsat på DVD.
Användarvisningsbild
geten
Gorehound
Gorehound

Inlägg av geten »

tilapia skrev:Vill i synnerhet slå ett slag för Harryhausens första Sinbad-rulle The 7th Voyage of Sinbad som är den klart bästa och en av de bästa äventyrsfilmerna någonsin (alla har dock sina stunder). Till och med snäppet vassare än Jason and the Argonauts om du frågar mig. Finns ett fint DVD-släpp i Sverige som dock kan vara OOP.

The 7th Voyage of Sinbad var OOP ett kort tag, men som jag skrev ovan, har Sinbad rullarna återsläppts, även Jason and the Argonauts är nysläppt om det var den du menade. För den som inte visste går The 7th Voayage of Sinbad på svenska under titeln Sinbads Tusen Äventyr. Kan för övrigt bara säga att jag håller med tilapia, riktigt trevlig film.
Användarvisningsbild
cozzi
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av cozzi »

Missa för tusan inte "The Golden Voyage Of Sinbad"!!!
(Harryhausen, John Phillip Law och Caroline Munro!)

Och sen finns ju alltid gamle goe' Lou Ferrigno i "Sinbad
Of The Seven Seas" (påbörjad av Luigi Cozzi och avslutad
av Enzo Castellari). Och notera gärna hur extremt självgod
Ferrigno ser ut på omslaget till R1-släppet.
:D
"-There are people online, you could give them a million dollar check while they're getting a blowjob and they'd find something to complain about." (Frank Darabont)
tilapia
Gorehound
Gorehound
Kontakt:

Inlägg av tilapia »

cozzi skrev:Och sen finns ju alltid gamle goe' Lou Ferrigno i "Sinbad

Ohoj, Sinbad of the seven seas! En av mina alltime favorit-kalkoner! Men det var faktiskt Castellari som påbörjade inspelningarna och när backarna på Cannon gick i konkurs fick manusförfattaren Cozzi skjuta lite extra-scener för att det skulle gå att förstå den halvfärdiga filmen (det lyckades väl sådär...). Även den gamle Bad Girls Dormitory-regissören Tim Kincaid ska ha nåt finger med i spelet, ju fler kockar desto dummare soppa. Dock så vilar ju Cozzis ande över hela produktionen, tycker filmen känns som en full och desperat version av Cozzis underbara Hercules-rullar (också med Ferrigno). Ett under att filmen släpptes överhuvudtaget.

"Go back where you came from... you evil, filthy spirit!"
Användarvisningsbild
cozzi
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av cozzi »

tilapia skrev:
cozzi skrev:Och sen finns ju alltid gamle goe' Lou Ferrigno i "Sinbad

Ohoj, Sinbad of the seven seas! En av mina alltime favorit-kalkoner! Men det var faktiskt Castellari som påbörjade inspelningarna och när backarna på Cannon gick i konkurs fick manusförfattaren Cozzi skjuta lite extra-scener för att det skulle gå att förstå den halvfärdiga filmen (det lyckades väl sådär...). Även den gamle Bad Girls Dormitory-regissören Tim Kincaid ska ha nåt finger med i spelet, ju fler kockar desto dummare soppa. Dock så vilar ju Cozzis ande över hela produktionen, tycker filmen känns som en full och desperat version av Cozzis underbara Hercules-rullar (också med Ferrigno). Ett under att filmen släpptes överhuvudtaget.

"Go back where you came from... you evil, filthy
spirit!"

WTF!!! Tim"Mutant Hunt"Kincaid!!!! :shock:
Det här blir bara bättre och bättre...
Får ta och se om den här snarast och försöka avgöra
i vilka scener han lagt sina (klå)fingrar.
"-There are people online, you could give them a million dollar check while they're getting a blowjob and they'd find something to complain about." (Frank Darabont)
Användarvisningsbild
Spader Sven
Splatterhead
Splatterhead
Kontakt:

Inlägg av Spader Sven »

lizzardking skrev:Om det är den gamla Albert Pyun stänkaren Det Grymma Svärdet du menar så finns den som svenskt släpp i reabackarna överallt eller åtminstone bland 3 för 99 :-
Och det ska vara en bra utgåva har jag för mig.

Själv har jag AB släppet på den klassikern.

okido, får spana då, annars får det bli laser paradise utgåvan
Elvis: No offense, Jack, but President Kennedy was a white man.
JFK: They dyed me this color! That's how clever they are!
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Re: Äventyr

Inlägg av Alexander »

Jag har tyvärr inte kommit särskilt längre än Den oändliga historien titlarna från 80-talet men så har vi vissa klassiska rullar som jag känner att jag måste kolla in.

Legenden-mörkrets härskare med Tim Curry i en riktigt frän Djävuls-kostym. Nån har väl sett den? (jag tror att jolli kanske kan räknas hit? :mrgreen: ) Kan den rekommenderas och är den ett riktigt episkt äventyr (även om den knappat är lika lång som tex LOTR-trilogin)?

EDIT: Glömde nästan "Sinbad" filmen som nämndes tidigare i tråden: Lou Hulken Ferrigno och italienska giganter som Castellari & Cozzi, berätta mer om era intryck ifall det är något ni beskådat! :D
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Legend är helskön. Hade den som favoritfilm när jag var ung.
Annars så är ju Jason and the Argonauts från -63 en personlig favorit!
Don`t look he`ll see you.
Don`t breathe he`ll hear you.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Jo Jason och Argonauterna beskådade jag för många år sedan på TV, man måste ju bara omfamna "stop motion" tekniken där :x Skam på mig som inte dykt djupare för att se vad Ray Harryhausen åstadkommit inom filmens värld :lol:

Apropå Legend, du har sett den otaliga gånger i barndomen tom? :D
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Javisst, minns att jag såg den för första gången hos en kompis vi bodde grannar med. Jag kan nog varit 7-8 år och tyckte den var otäck men också fascinerande. Sen brände vi över den på VHS och såg om och om och om den.
Harryhousen är absolut värd att kolla närmare på. Filmmagi!
Don`t look he`ll see you.
Don`t breathe he`ll hear you.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Då måste jag ta itu med Legenden den verkar skönt "80-tals fantasy"-aktig. Till min stora sorg så var tanken att jag skulle se den 2017 (i samband med att Monsters of film här uppe i huvudstaden visade den) Jag hade bokat biljett och allt men kom inte iväg(!) Jag minns inte än idag men jag måste ha fått hjärnsläpp och glömde helt bort tiden! (lutar jag åt) :evil: :shock: :cry:

Trist men den gör sig lika bra på mindre duk/skärm som med bioduk antar jag? :) Äventyret finns fortfarande där liksom
Mina filmer

Bruno Mattei

Skriv svar