Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ala
Gore Addict
Gore Addict

Modern skräck

Inlägg av Ala »

Jag vet inte med er, men jag har oerhört svårt för moderna skräckfilmer. Jag ska direkt erkänna att jag inte är jätte-bevandrad i mer underground-skräck, så det är mycket möjligt att jag missat massor. Men jag menar nya, moderna skräckfilmer som går ut på DVD/BR och vissa även på bio, t.ex. The Conjuring, Woman In Black etc. De bästa skräckfilmerna jag sett på den här sidan 00-talet är [REC], Dawn Of The Dead-remaken och Evil Dead-remaken förmodligen. Jag håller mig mest till old school-filmerna, och letar nya guldkorn där, framförallt bland italienska filmer. De kan det där med våld!
Jag hoppas att jag gjort mig någorlunda förstådd här, och att ni förstår min poäng.
Användarvisningsbild
dechristianize
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Re: Modern skräck

Inlägg av dechristianize »

Kan på sätt och vis hålla med dig angående modern skräck. Vad är det för italienska rullar du har sett så man vet vad man kan tipsa dig om?

Apropå modern skräck, om du inte sett Sinister så tycker jag absolut du ska se den!
Användarvisningsbild
Greigh
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av Greigh »

Switchblade Romance
Frontiérs
Martyrs
Inside
Livid
Gammal räv i forna kläder.
Användarvisningsbild
Ala
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av Ala »

dechristianize skrev:Kan på sätt och vis hålla med dig angående modern skräck. Vad är det för italienska rullar du har sett så man vet vad man kan tipsa dig om?

Apropå modern skräck, om du inte sett Sinister så tycker jag absolut du ska se den!

Ja, alltså, jag tänker på filmer som finns tillgängliga för "vanligt folk, som folk hyr och säger "åh, den var så jävla bra, så jävla läskig". Någon sådan har jag inte sett på bra jävla länge. För jag har folk jag känner som säger att de gillar skräckfilm, men de filmer de drar fram som exempel är riktigt risiga. Jag håller mig borta så mycket jag kan från nya skräckfilmer, för de flesta jag sett är skit. Det är typ de jag nämnde tidigare som jag tycker är bra.

Typ Fulci och sånt, Hell Of The Living Dead, Burial Ground. Lite kannibal-filmer (Holocaust, Ferox, Eaten Alive).
Användarvisningsbild
Pazzo
Moderator
Moderator

Inlägg av Pazzo »

Slänger upp ett gäng skräckrelaterade som jag tyckt varit mer eller mindre fantastiska/jättebra som kommit de senaste 2 åren;
You're Next, Cheap Thrills, V/H/S/2, Contracted, Resolution, Magic Magic, We Are What We Are, The Lords of Salem, Kill List, A Field in England, Maniac.
min filmsamling: http://minhembio.com/boardedroom/film

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Användarvisningsbild
Gory-Glory
King of Splatter
King of Splatter
Kontakt:

Inlägg av Gory-Glory »

Hur moderna skräckfilmer ska det vara?

Annars så gillar jag

House of 1000 Corpses
Devils Rejects
Hostel 1 & Hostel 2
Saw filmerna
Train
Texas Chainsaw Massacre remaken och beginning
Only God Can Judge Me
Användarvisningsbild
Ala
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av Ala »

Jag vet inte riktigt, tror iaf jag tänker mig år 2000 och framåt.
Kan hålla med om ett gäng som nämnts här. Lords Of Salem gillade jag skarpt. Gillar det mesta Rob Zombie har släppt faktiskt, även om Halloween-filmerna var lite hit n miss, speciellt tvåan. House Of 1000 Corpses är bra, men hans mästerverk är nog ändå The Devils Rejects. Riktigt bra och brutal film.
TCM-remaken är också helt OK, men inte mer, och mest pga det ändå rätt extrema våldet. Beginning var ingen höjdare i min bok. Bästa remaken hittills vinner nog Zack Snyders Dawn Of The Dead, tätt följd av Evil Dead.
Hostel-filmerna håller jag som bland det bästa som gjorts den här sidan 00-talet. Är även svag för Saw-filmerna.
Jag vet inte, det kanske finns mer än vad jag trodde. Nu när jag läser vad jag själv skriver så ser jag ju att så nog är fallet. Kanske bara är mig det är fel på ;P
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Finns av allt o döma en del (en hel del?) mer el.
mindre bra skräck* från det nya millenniet, ärligt
talat, o jag tycker idag att 00-talet var't betydligt
bättre än 90-talet på o leverera skräckfilm överlag
(o inte minst blodiga rullar!).

(* inte minst:)

Crazies
Dawn of the Dead
The Texas Chainsaw Massacre
Switchblade Romance
Hatchet
Wrong Turn
Wrong Turn 2
Toolbox Murders
Orphan
Land of the Dead
Evil Dead
Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane
The Hills Have Eyes
The Hills Have Eyes 2

Dessa är dom jag kommer på i detta nu, som jag sett.
World of Hatchet's
Splatter & Horror
Est. 1974
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Black Xmas var inte heller så tokig
o inte heller My Bloody Valentine.
Vid närmare eftertanke. :)

Friday the 13th kan vi ta med oxå.