Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.
Användarvisningsbild
Damien
Goremeister
Goremeister

Re: "Funnen film", Mockumentaries

Inlägg av Damien »

Såg trailern för Devils Due för ett tag sen och den ser jäkligt bra ut!
I wanna slit your throat and fuck the wound!
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Ja Devils Due har jag sett och den var obehaglig. Kommer en del found footage filmer nu men tema gravid som blir rätt obehagligt.

Har även lagt till The Sacrament i listan.
Don`t look he`ll see you.
Don`t breathe he`ll hear you.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Pazzo
Moderator
Moderator

Inlägg av Pazzo »

Gillade inte Devils Due särskilt mycket, men The Sacrament var mycket bra!
min filmsamling: http://minhembio.com/boardedroom/film

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Det kastas ut filmer på detta temat nu och det är svårt (läs omöjligt) att hålla ordning på allt. Men lägger till några till listan i mitt första inlägg.

Exists
The Pyramid
Preservation
The Atticus Institute
Devil´s Backbone Texas.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Ishipishi
Splatter fan
Splatter fan
Kontakt:

Inlägg av Ishipishi »

Såg både Preservation och Devil's Backbone Texas rätt så nyligen. Men var inte direkt imponerad av någon utav dom. Preservation var väll typ acceptabel. Helt ok. men Devil's Backbone tyckte jag inte om :P

Sugen på Pyramid och Atticus Insitute dock :)
hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Cannibal Holocaust är utan tvekan kungen av denna typ av film, det vågar jag påstå. Förlagan till viss del är Antonio Climati o Mario Morras mondo-filmer Savage Man, Savage Beast (1975) o This Violent World (1976), som Ruggero Deodato riktade sin kritik mot. Han har dessutom lånat/kopierat/lyft en hel del scener från dessa (särskilt This Violent World) till sin CH. Lyckligtvis är oxå dessa scener fejkade (där våld utövas mot människor), av allt o döma (tyvärr kan man inte säga detsamma om dom djur som dödas). Ja, tekniken, inte minst den skakiga kameran, för o ge sken av autenticitet, användes redan av Climati/Morra, så det är ingalunda Deodatos påfund. Jo, jag har sett dessa mondo-filmer, så jag vet hur det ligger till.
World of Hatchet's
Splatter & Horror
Est. 1974
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Du och din besatthet av Italien :wink: Du är bannemig värre än Inglorious bastard i forumets tidiga dagar! :P Hehe

Nej men om vi ska lägga till ett exempel som inte har nämnts ännu, som jag har sett om ett par gånger (lite småcheesy kanske men jag gillar den. Eller så är det den kvinnliga vampyren kanske? :ymdevil: ): The Monster Project

Stötte på den av en ren slump när jag var inne på IMDBs startsida en dag och läste om den. Den såg intressant ut så jag strömmade den och hey, me like :mrgreen: Två killar tröttnar på att posta fejkade "monster-klipp" på nätet och bestämmer sig (efter att ha fått med en tredje på tåget) för att göra en äkta dokumentär :!: och intervjua 3 monster: En "shapeshifter" (ursprungsamerikanernas motsvarighet till varulv), en japansk-amerikansk kvinna besatt av en demon (sedan barndomen) och en kvinnlig vampyr. Allt detta under fullmånen (såklart!) Gissar hur det kan sluta? :twisted:

Finns att hyra på SF-anytime (visste jag faktiskt inte, men skoj! Nån "häxa" finns dock inte med som man kan läsa där) The Monster Project

Youtube Trailer
IMDB-sida

Glädjande nog är också en uppföljare på G enligt regissören 8) :ymdevil:
Banan-avatarer skapar heta debatter
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Användarvisningsbild
jolli
Moderator
Moderator

Inlägg av jolli »

Ja Cannibal Holocaust är den första självklara filmen som jag nämner först -12 när jag startar tråden.
Don`t move you’r Dead.
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Hur är denna rulle från 2015?

Classroom 6

Inte så lång (76 minuter) så det skulle man kunna knipa en afton, men är det intressanta karaktärer? Hur är musiken, håller filmen jämn/ojämnt takt etc?

Nån som vet (jolli?)
Mina filmer

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

hatchet
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av hatchet »

Alexander skrev:Du och din besatthet av Italien :wink: Du är bannemig värre än Inglorious bastard i forumets tidiga dagar! :P Hehe

Nå'n måste ju vara det! :mrgreen: 8)
World of Hatchet's
Splatter & Horror
Est. 1974
Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Först nu som du såg det? :wink: :mrgreen: Haha, nej men det är väl bra att nån är det! :mrgreen:

Här är annars ytterligare en väldigt kort (74 minuter) brittisk rulle jag såg igår. PG-13 så det kan låta "mesigt" men en budget på ca 300 pund kan räcka för att få mig att hoppa till lite. Lite kuslig är den faktiskt!

The House on Mansfield Street

Regissören (Richard Mansfield) verkar också ha en fäbless för skräck & gärna "found footage" om man ser på hans insatser
Mina filmer

Bruno Mattei

Användarvisningsbild
Alexander
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av Alexander »

Den här rullen (som också verkar gå under namnet Asylum of the dead) kanske? Verkar inte så lockande, en total kalkon kanske? :-P
Mina filmer

Bruno Mattei

Skriv svar