Författare |
Meddelande |
|
Hellbender
|
Postat: tor jan 26, 2006 20:07 |
|
|
Moderator Blev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
|
Tänk er alla 146 på rad i bokhyllan där hemma!
|
|
|
slade
|
Postat: tor jan 26, 2006 20:38 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
|
Hellbender skrev: Tänk er alla 146 på rad i bokhyllan där hemma!
Är det inte 3-4 covers på alla dessutom?
146 X 4= nästan 600 !
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: tor jan 26, 2006 21:04 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
|
slade skrev: Hellbender skrev: Tänk er alla 146 på rad i bokhyllan där hemma! Är det inte 3-4 covers på alla dessutom? 146 X 4= nästan 600 !
inte så konstigt att dom konkar hehe, måste ju vara vansinnigt dyrt och göra 3 alternativ covers på varje släpp.
_________________ Elvis: No offense, Jack, but President Kennedy was a white man. JFK: They dyed me this color! That's how clever they are! |
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: tor jan 26, 2006 21:07 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
3armedman skrev: slade skrev: Hellbender skrev: Tänk er alla 146 på rad i bokhyllan där hemma! Är det inte 3-4 covers på alla dessutom? 146 X 4= nästan 600 ! inte så konstigt att dom konkar hehe, måste ju vara vansinnigt dyrt och göra 3 alternativ covers på varje släpp.
Det är inte dubbla, triplla eller kvadrupla covers på alla utgåvor. Finns massor med enbart ett coveralternativ.
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: tor jan 26, 2006 21:19 |
|
|
|
Almost Human skrev: 3armedman skrev: slade skrev: Hellbender skrev: Tänk er alla 146 på rad i bokhyllan där hemma! Är det inte 3-4 covers på alla dessutom? 146 X 4= nästan 600 ! inte så konstigt att dom konkar hehe, måste ju vara vansinnigt dyrt och göra 3 alternativ covers på varje släpp. Det är inte dubbla, triplla eller kvadrupla covers på alla utgåvor. Finns massor med enbart ett coveralternativ.
sant de
men ändå, måste ju kosta en hel del
_________________ Elvis: No offense, Jack, but President Kennedy was a white man. JFK: They dyed me this color! That's how clever they are! |
|
|
|
slade
|
Postat: fre jan 27, 2006 10:40 |
|
|
|
Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
jag får inte bort den (har Philips)
|
|
|
Hellbender
|
Postat: fre jan 27, 2006 10:40 |
|
|
|
Låt säga att vi landar på 160-170st med alla omslagsvarianter.
Visst kostar det en del, men det är inget projekt som är eknomiskt aktuellt. Däremot skulle det som jag sa innan se jäkligt snyggt ut i hyllan med alla deras släpp radade efter varandra.
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: fre jan 27, 2006 11:53 |
|
|
|
slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
fick bort den i xbmc på xboxen, min dvdspelare har fått fnatt så kör på xboxen nu. men polarn fick bort den på sin pioneer, han bela runt i filmen med subsen, och fick bort de på nåt sätt.
|
|
|
slade
|
Postat: fre jan 27, 2006 12:16 |
|
|
|
3armedman skrev: slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
jag får inte bort den (har Philips) fick bort den i xbmc på xboxen, min dvdspelare har fått fnatt så kör på xboxen nu. men polarn fick bort den på sin pioneer, han bela runt i filmen med subsen, och fick bort de på nåt sätt.
jag fick uppfattningen att texten dök upp då o då, men det jävligaste är att den konstant  på min maskin
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: fre jan 27, 2006 12:17 |
|
|
|
slade skrev: 3armedman skrev: slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
jag får inte bort den (har Philips) fick bort den i xbmc på xboxen, min dvdspelare har fått fnatt så kör på xboxen nu. men polarn fick bort den på sin pioneer, han bela runt i filmen med subsen, och fick bort de på nåt sätt. jag fick uppfattningen att texten dök upp då o då, men det jävligaste är att den konstant  på min maskin
den e konstant.
när jag orkar hade jag tänkt editera bort den där subben i ifoedit, och bränna mig en backup utan den där jävla texten hehe.
|
|
|
Hans Ohnemänner
|
Postat: fre jan 27, 2006 12:37 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
|
Om man har datorn kopplad till TV'n (eller tittar på film på PC) kan man lätt hitta program som tar bort alla såna där skydd. Ex. Slysofts AnyDVD, fixar bifen. Tar bort reklammenyer, forced subs, regionsskydd etc. Så en S-VHS sladd kan vara värt att tänka på.
|
|
|
NIN
|
Postat: fre jan 27, 2006 15:43 |
|
|
Goremeister Blev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
|
slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
Vart är denna texten?
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: fre jan 27, 2006 15:44 |
|
|
|
tvingad textremsa, där texten vanligtvis ligger...
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
slade
|
Postat: fre jan 27, 2006 17:25 |
|
|
|
3armedman skrev: slade skrev: 3armedman skrev: slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
jag får inte bort den (har Philips) fick bort den i xbmc på xboxen, min dvdspelare har fått fnatt så kör på xboxen nu. men polarn fick bort den på sin pioneer, han bela runt i filmen med subsen, och fick bort de på nåt sätt. jag fick uppfattningen att texten dök upp då o då, men det jävligaste är att den konstant  på min maskin den e konstant. när jag orkar hade jag tänkt editera bort den där subben i ifoedit, och bränna mig en backup utan den där jävla texten hehe.
Jo, tänkte också på det. Men vissa stationära dvdspelare kan tydligen få bort "forced subs"- tänkte bara höra ifall ngn här fick bort den...
|
|
|
jolli
|
Postat: fre jan 27, 2006 17:30 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8775Ort: Borås, Sweden
|
slade skrev: jolli skrev: slade skrev: Jag har "The great alligator" på Hardbox. Denna har nr 88.
Hur många finns det? Jag tror inte att nr 88 är numret på hur många det finns. Tror att det står 88 på alla. För jag har samma film, med just nummer 88. varje film har sitt eget unika nummer antar jag. Bara undrar hur många olika titlar det finns, det är väl över 150 `?
Ja så är det så klart  tänkte inte på det..
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: fre jan 27, 2006 20:43 |
|
|
|
är det Die nonne und das Biest(suor emanuelle), du har me ? den enda som har den där texten av de x-rated dvds jag har.
|
|
|
slade
|
Postat: fre jan 27, 2006 20:55 |
|
|
|
3armedman skrev: slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
jag får inte bort den (har Philips) är det Die nonne und das Biest(suor emanuelle), du har me ? den enda som har den där texten av de x-rated dvds jag har.
Jag har Der fluss der Mörderkrokodile (nr 88 ), i regi av Sergio Martino
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: fre jan 27, 2006 21:06 |
|
|
|
slade skrev: 3armedman skrev: slade skrev: Ni som får bort den irriterande texten "only for sale in germany....", vilken tillverkare har ni på DVDspelaren, gärna modellnr också
jag får inte bort den (har Philips) är det Die nonne und das Biest(suor emanuelle), du har me ? den enda som har den där texten av de x-rated dvds jag har. Jag har Der fluss der Mörderkrokodile (nr 88 ), i regi av Sergio Martino
Det är forcerade subs på Violence in a Womans Prison och Emanuelle In Prison och nån gialli som jag tyvärr glömt vilken d var.
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: tor feb 02, 2006 15:16 |
|
|
|
sant de, giallin vettefan dock va de kan vara.
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: tis jul 25, 2006 17:45 |
|
|
|
x-gabu släpper lite spagge westerns :
Four of the Apocalypse (lucio Fulci) - Augusti
cover A
cover B
Long Days of Vengeance(I Lunghi giorni della vendetta) (Florestano Vancini) - September
Senast redigerad av Spader Sven tor nov 09, 2006 16:16, redigerad totalt 1 gång.
|
|
|
persson
|
Postat: tis jul 25, 2006 19:59 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
|
Snyggt. Har visserligen redan båda, men spwe är alltid välkommet på DVD. Men vad är det för skyltande med "20 minuter längre" version på FOTA?
_________________ "i'm gonna beat up the next hippie i see, maybe i'll beat up you" |
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: tis jul 25, 2006 20:26 |
|
|
|
persson skrev: Snyggt. Har visserligen redan båda, men spwe är alltid välkommet på DVD. Men vad är det för skyltande med "20 minuter längre" version på FOTA?
Än den tyska första klippta skulle jag tro...
|
|
|
Hellbender
|
Postat: tis jul 25, 2006 21:35 |
|
|
|
Men varför måste de släppa med flera olika omslag
Ja, jo jag förstår varför de gör det men vad f*n.
Vet hur det var med vinylsamlandet på 80-talet, en grupp släppte en Lp som genererade i en singel och maxi och bildmaxi och formad bildskiva osv...
Snordyrt för en samlare!
Men snyggt är det och trots allt välkomnar jag såklart släppen!
_________________ "Gud skapade kvinnan bara för att djävlas med oss män!"
Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!" |
|
|
|
persson
|
Postat: ons jul 26, 2006 07:49 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
|
Inglorious Bastard skrev: persson skrev: Snyggt. Har visserligen redan båda, men spwe är alltid välkommet på DVD. Men vad är det för skyltande med "20 minuter längre" version på FOTA? Än den tyska första klippta skulle jag tro...
Jo, så är det förstås... Lite onödigt dock iom AB's utmärkta utgåva, men krauterna gillar väl tysktalande cowboys...
_________________ "i'm gonna beat up the next hippie i see, maybe i'll beat up you" |
|
|
|
Spader Sven
|
Postat: ons jul 26, 2006 13:32 |
|
|
|
persson skrev: Inglorious Bastard skrev: persson skrev: Snyggt. Har visserligen redan båda, men spwe är alltid välkommet på DVD. Men vad är det för skyltande med "20 minuter längre" version på FOTA? Än den tyska första klippta skulle jag tro... Jo, så är det förstås... Lite onödigt dock iom AB's utmärkta utgåva, men krauterna gillar väl tysktalande cowboys...
Tyskarna körde ju country i full cowboy mundering i eurovision contest tramset så du är nog inte helt fel ute
|
|
|
|