Diskutera butiker som säljer skräckfilmer, böcker, tidningar o.s.v. Tipsa om erbjudanden.
Användarvisningsbild
Morpho
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Morpho »

Reggade mig på paypal nu ikväll men hajar nada! :shock:

Ok... jag fyllde i mitt bankkontonummer som jag har i föreningssparbanken, då jag inte har nåt visa eller annat kreditkort. Är mitt paypalkonto härmed kopplat till mitt bankkonto, så att pengar dras automatiskt från sparbankens konto, när jag för över pengar till eventuell säljare (har kultvideo.org i åtanke, mest)?

Eller måste jag föra över pengarna som varorna kostar från mitt sparbankskonto till paypal innan jag kan föra över dem från paypal till säljaren?

Hjälp mig nån! :?
[url]http://moments-in-film.blogspot.se/[/url]

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
BeyondTheDarkness

Inlägg av BeyondTheDarkness »

hmm jag trodde att paypal bara fungerade tillsammans med betal/kreditkort :?:

pengarna dras automatiskt från kortet du har kopplat till paypal på en sekund, men om ditt paypalkort hänvisar till en bank vetefan.
man behöver alltså inte föra över pengar till paypal, de pengar du har på ditt kort (bank?) har du tillgång till via paypal så att säga.
Användarvisningsbild
Morpho
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Morpho »

BeyondTheDarkness skrev:hmm jag trodde att paypal bara fungerade tillsammans med betal/kreditkort :?:

pengarna dras automatiskt från kortet du har kopplat till paypal på en sekund, men om ditt paypalkort hänvisar till en bank vetefan.
man behöver alltså inte föra över pengar till paypal, de pengar du har på ditt kort (bank?) har du tillgång till via paypal så att säga.

Aha... ok. Får ta och skaffa ett sånt där förbenat kort då.

BeyondTheDarkness

Inlägg av BeyondTheDarkness »

Morpho skrev:
BeyondTheDarkness skrev:hmm jag trodde att paypal bara fungerade tillsammans med betal/kreditkort :?:

ett visa betalkort kostar 250spänn per år. om du skiter i en franco rulle denna månad så har du ju kortet :)
Användarvisningsbild
Morpho
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Morpho »

BeyondTheDarkness skrev:
Morpho skrev:

ett visa betalkort kostar 250spänn per år. om du skiter i en franco rulle denna månad så har du ju kortet :)

Jo, som sagt. Det får snart bli ett Visa-kort, banne mig.

Användarvisningsbild
final_cut
Gorehound
Gorehound

Re: Paypal

Inlägg av final_cut »

Just när jag ska betala/regga mig på PayPal för min order får jag meddelandet "Din senaste åtgärd kunde inte slutföras". Vafan ska det betyda? Har jag registrerat mig eller vad? Jag har inte ens angett nåt lösenord. Kommer det dras av från mitt konto?
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

När man registrerar sig på paypal,hur funkar det med ens visakort då? Går man till banken för att registrera kortet till paypal eller skriver man in kortnumret när man skapar paypalkontot? Har endast använt kort innan men vill beställa direkt från codered och de tar endast paypal (fattar inte riktigt hur man köper men det ordnar väl sig).
"I dont step on toes, i step on necks"- Chuck Norris
Användarvisningsbild
Pazzo
Moderator
Moderator

Inlägg av Pazzo »

Du skriver bara in kortnumret på ditt paypalkonto så löser det sig.
min filmsamling: http://minhembio.com/boardedroom/film

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Tack för svaret pazzo! Ska regga mig nästa vecka och göra en beställning (ghostkeeper verkar intressant).
Användarvisningsbild
Pazzo
Moderator
Moderator

Inlägg av Pazzo »

Ska göra samma sak, mailade Code Red igår efter ditt "tips" här :)
min filmsamling: http://minhembio.com/boardedroom/film

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

När man reggar sig vad skriver man under delstat/provins/region? Är ju obligatorisk fält. Bor i västra frölunda, har skrivit gbg som stad skriver jag då västra frölunda under provins?
iopop
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av iopop »

Jag brukar skriva skane eller bara ett space om det tillåter. Rätt för dig borde väl vara västra götalands län. Vi använder ju inte delstat i våra adresser så det blir lite krystat. Tycker det är trist att inte paypal fixat europeiska standarder på adresserna, men är man världsdominerande så kan man nog göra lite som man vill.
Användarvisningsbild
Evil Gus
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av Evil Gus »

Tack för ditt svar men mitt problem är egentligen att jag vill skriva västra frölunda någonstans,men vet inte var då det finns stad (tillhör göteborg) samt region (västra götalands län). Västra frölunda är min postadress,om det inte står med hur ska säljaren kunna skicka varan till mig då?

Kan man skriva västra frölunda under stad (trots att det är en stadsdel och ignorera att skriva göteborg)?
Användarvisningsbild
dechristianize
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av dechristianize »

Nu vet jag inte om du kommer in på den svenska paypal-sidan när du går in på paypal.com, men det gör jag. När du försöker regga ett konto kommer följande fält upp:

Adressrad 1 (postadress)
Stad (ja, stad ;) )
Delstat/Provins/Region (län)

Man kan alltså säga att våra län motsvarar amerikanernas stater.
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

En fråga: Drar paypal alltid en avgift när man skickar pengar? Eller går det att komma runt det på något sätt, så varken jag eller mottagaren slipper betala något extra?
Instagram: tcmcollector
Användarvisningsbild
Monkey
Splatter fan
Splatter fan

Inlägg av Monkey »

Butcher skrev:En fråga: Drar paypal alltid en avgift när man skickar pengar? Eller går det att komma runt det på något sätt, så varken jag eller mottagaren slipper betala något extra?

Nej, Paypal får alltid betalt på ett eller annat sätt. Om man skickar som "gåva" kan man välja om mottagaren eller du själva ska betala avgiften.

Om nån vet hur man slipper undan avgiften skulle jag också bli glad att få veta det.
Användarvisningsbild
dechristianize
Splatter-o-holic
Splatter-o-holic

Inlägg av dechristianize »

Troligen inte. Det är ju trots allt det som företaget tjänar på.
Butcher
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Butcher »

Hm, misstänkte nästan det. Tackar för svaren boys.
Instagram: tcmcollector
Skriv svar