Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Verkar som att man åker dit på avgifter från WOWHD?

InläggPostat: tis dec 29, 2020 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2844
^^ Postnord kör med fula knep..

Har klarat mig så här långt, men det borde
man fan göra, ity allt skickats från EU (Ama-
zon EU S.à.r.l. o nå'ra övriga säljare). :jason:

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 686
vill man inte betala tullavgifter får man hålla sig borta från WOWHD

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2844
Har faktiskt aldrig handlat därifrån.. :(|)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2020 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 686
och du kommer nog icke ska görat heller.
så länge Postnord hanterar försändelser bör man helst hålla sig till webshops i
EU-länderna för att slippa tullavgifter.
man lär sig den hårda vägen.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 13:51 Svara med citat
Och ändå finns butiken ifråga i Holland.. :?

..vilket inte borde innebära en tullavgift.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 14:30 Svara med citat
Butiken har ett lager i Holland som dom skickar ifrån

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 15:22 Svara med citat
OK..så det är en utomeuropeisk butik, va'?
Har egentligen inget bra grepp om detta..

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 19:31 Svara med citat
jag vet inte vilket skumraskupplägg butiken har men dom postar från Holland enligt mitt paket ändå försnillade Pestnord pengar av mig :-q

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2020 21:18 Svara med citat
Dom "trodde" det var skickat från USA,
o att det hade mellanlandat i NL, i syfte
att försöka kringgå svenska tullen eller
nå't så'nt..

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 17:13 Svara med citat
Nu när UK gått ur EU så räknas UK som tredje land och då skall det betalas avgifter om man handlar på tex ebay.

Av en slump gick jag in på engelska ebay o sökte på en titel.
Det står i en av inforutorna "zero customs charges" dvs inga tullavgifter.

Vad stämmer o inte stämmer?
Man åker väl dit på tullavgifter när paketet hamnar i Pestnords klor?

https://www.ebay.co.uk/itm/31-Rob-Zombi ... Swvqhd1Cc7

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 08, 2021 12:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7049Ort: Haddonfield
Satan vilken julklapp man fick när England och EU kom överens till slut om Frihandels avtal. :ymparty:

Har beställt från 3 olika ställen i England för att fira att man slipper tull skiten. :ymparty:

BÄSTA som kunde hända. 8)

Hoppas nu bara att Joe Biden också fixar ett Frihandles avtal med EU så man kan börja beställa från USA igen. Han har ju sagt att det är viktigt med ett sådant så hoppas på det bästa där med. :ymparty:

InläggPostat: fre jan 08, 2021 16:33 Svara med citat
vi får hoppas du slipper tullavgifter för dina paket om du har beställt från 1 januari o paketet skickats efter det nya årets intåg?
hoppas Pestnord inte kör med dubbla budskap?
vi vill gärna veta när du fått dina paket ifall du slapp undan eller fick pröjsa tull?

saxat ur tullverkets hemsida.

Om du handlar på nätet:

All distanshandel med länder utanför EU beskattas med svensk moms oavsett värdet på varorna. Köper du en vara före årsskiftet och den skickas från Storbritannien senast den 31 december 2020 betalar du ingen importmoms även om varorna kommer hit efter årsskiftet. Däremot får du betala importmoms om en vara du beställer från Storbritannien skickas först efter den 31 december, även om du beställt och betalat för varan före årsskiftet.

Om du handlar varor som kostar mer än 1 600 kronor kan du, förutom momsen, behöva betala tullavgifter. Om du har en ursprungsförsäkran där säljaren intygar att varorna har ursprung i Storbritannien kan du slippa betala tull även om varan kostar mer än 1 600 kronor.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 28, 2021 11:03 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Satan vilken julklapp man fick när England och EU kom överens till slut om Frihandels avtal. :ymparty:

Har beställt från 3 olika ställen i England för att fira att man slipper tull skiten. :ymparty:

BÄSTA som kunde hända. 8)

Hmm..

https://www.postnord.se/skicka-forsande ... nde-brexit

Tullinformation rörande Brexit
Brexit trädde i kraft natten till den 1 januari 2021 och innebär tullplikt för all handel med Storbritannien.

Fram tills dess går det att importera från och exportera till Storbritannien som tidigare, vi rekommenderar att du förbereder dig och ditt företag så bra som möjligt. Till exempel kan du redan nu kontrollera så att du har skickat in en tullfullmakt till ditt tullombud samt säkerställa att du har ansökt om ett brittiskt samt svenskt EORI-nummer, ansökan sker hos tullverket i UK samt hos svenska tullverket.

O så detta.. (om "frihandelsavtal"):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pA ... rexitavtal

Bild

Ja, så vad gäller? 8-x

Jag gissar på följande, tyvärr:

Tullinformation rörande Brexit
Brexit trädde i kraft natten till den 1 januari 2021 och innebär tullplikt för all handel med Storbritannien.

:cry:

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 28, 2021 16:20 Svara med citat
vi slipper nog importullar från UK men får istället betala svensk moms på värdet på försändelsen samt pröjsa för Pestnords hanteringsavgift på 75 stålar :(|) :shock: :-q
Pestmord kommer tjäna grova pengar för varje 75 krona dom får in i hanteringsavgift.
kanske kan dom avlöna sina inkompetenta direktörer med intäkterna från hanteringsavgifterna?
Dan Eliasson kan ju ta en chefsbefattning på PestMord i framtiden :(|) :^o 8-x :-q

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 28, 2021 20:49 Svara med citat
Jag kommer undvika UK i detta avseende, i vart fall.
För säkerhets skull. :!:

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 29, 2021 09:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 7049Ort: Haddonfield
Alla mina paket är skickade från England så det blir spännande och se hur det blir. :ymparty:

Jag har KRÄVT att alla ställerna buntade ihop dom till ETT paket så det inte blir som sist.

15 paket x 105 kr eller 115 kr eller va fan det va. :evil: :jason: :evil: :jason: :evil:

OM det blir EN avgift på 75 kr så kan jag ta det, men FAN inte ggr vartenda film.

InläggPostat: fre jan 29, 2021 09:46 Svara med citat
Är själv skeptisk..vi får vänta på vad du säger framöver om detta.. 8-x

Argento Rules skrev:

15 paket x 105 kr eller 115 kr eller va fan det va. :evil: :jason: :evil: :jason: :evil:

:-t %-( :(( ~X( X_X

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 29, 2021 19:01 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Alla mina paket är skickade från England så det blir spännande och se hur det blir. :ymparty:

Jag har KRÄVT att alla ställerna buntade ihop dom till ETT paket så det inte blir som sist.

OM det blir EN avgift på 75 kr så kan jag ta det, men FAN inte ggr vartenda film.

du glömde svenska momsen som troligtvis tillkommer men jag kan ha fel?

om butiken lagt alla filmer i ett paket, får du bara pröjsa 75 kr i hanteringsavgift samt ev. svensk moms.
EU o UK kom överens enligt avtal att inga tullar skulle uppstå.

vi hoppas du uppdaterar oss när du har fått paketet i hand, vad det kostade dig totalt?

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 29, 2021 21:59 Svara med citat
Man hoppas ju innerligt att det inte blir 15 paket x 105 kr eller 115 kr eller va fan det va.
återbesökt.. 8-x ..eller nå't annat jävligt tråkigt, i alla fall..

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 14:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6987Ort: Stockholm
Ja det verkar som ett riktigt drama det här med tullavgifter och så vidare :? :-| Får väl höra hur det blir med AR & hans beställning (särskilt då jag själv funderat på att beställa lite grejer i en nära framtid. Inte filmer i första hand, men lite böcker)

Ni som avskyr Posten: Tänk såhär Du är inte ensam

I´ve worked in America, the Americans have no imagination at all. Put ten together and you have a team of idiots
Bruno Mattei

AKA: Allmän sabotör Herr Lejon Stor Orange Kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 12, 2021 11:42 Svara med citat
Nu har jag fått paketen från England och det blir 75 kr för varje paket.

Och sedan tillkommer 30 kr för varje vara.

Så ett paket med 10 filmer blev 375 kr. :ymparty:

Visste det är hårt att man måste betala detta om det är ifrån Asien, USA eller annat icke EU-land.

Men nu slapp jag i alla fall 75 x 10 = 750 kr. :shock: :shock: :shock:

Så jag kommer väl dra ner rätt friskt att beställa ifrån England framöver.

Bara när man måste typ.

Man kan ju slå ihop sig med någon kompis och beställa samtidigt och dela på avgifterna så blir det lite billigare.

Men annars får jag hålla mig till svenska Amazon. :)

InläggPostat: fre feb 12, 2021 12:11 Svara med citat
375 spänn kan man få en hel del film för
(om filmerna inte är alltför dyra), inte
minst på svenska amazon (om säljaren
är amazon själv. En del går för bara typ
35-40 spänn, nya, har jag sett). 8-x

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 15, 2021 14:23 Svara med citat
hatchet skrev:
375 spänn kan man få en hel del film för
(om filmerna inte är alltför dyra), inte
minst på svenska amazon (om säljaren
är amazon själv. En del går för bara typ
35-40 spänn, nya, har jag sett). 8-x

EXAKT, men se upp om det INTE är Amazon själva.

Hittade en italiensk kanon film som jag saknade och blev jätteglad då den bara kostade 59 kr,
men frakten va på 629 kr. :shock: :shock: :shock:

Så hade jag köpt en massa andra filmer så kanske jag inte märkt det.

Men nu ville jag bara köpa denna, så som tur va märkte jag det. :)

Så jag har bara köpt Amazons egna filmer.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
48 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori