Diskutera butiker som säljer skräckfilmer, böcker, tidningar o.s.v. Tipsa om erbjudanden.
Användarvisningsbild
mamoulian
King of Splatter
King of Splatter
Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations

Inlägg av mamoulian »

Näsblod skrev:Haha på mitt senaste paket från usa som tydligen oxå fastnade i tullen vill de ha 41 kr i tullavgift, 304 kr i moms och 63 kr i speditionsavgift. Låter ganska mycket med en nätt summa på 408 kr på ett paket med två filmer för sammanlagt 170 kr. Tydligen så röker de på rätt kraftigt så här runt jultider.

De kanske trodde att det var värt 1170 kr istället för 170 :wink:
And then when she told me she was gonna', like, wreck my car... I didn't know WHAT to do!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

Nu vart det genast jobbigt. Gillar inte att hålla på och strula med sånt här. Jag är av naturen lat. :|
It's Shangra-La on Dope. We love it!
Användarvisningsbild
Freak
Lord of Horror
Lord of Horror
Kontakt:

Inlägg av Freak »

Om filmerna hade ett värde på 170:- så är alla siffror fel ovan. Det skulle inte ens fastnat alls.
Användarvisningsbild
mamoulian
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av mamoulian »

Freak skrev:Om filmerna hade ett värde på 170:- så är alla siffror fel ovan. Det skulle inte ens fastnat alls.

200:- är ju gränsen!
And then when she told me she was gonna', like, wreck my car... I didn't know WHAT to do!

The Collection
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Inlägg av Inglorious Bastard »

Hm, har dom ont om stålar i kaffekassorna tro? :wink:
E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
Användarvisningsbild
mamoulian
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av mamoulian »

Jag har alltid blivit förfrågad om värdet på de försendelser de har stoppat. Den enda gången som någon bestämt avgiften från början var när jag fick Eraserhead via UPS och det satt på notan, mums filibabba...

The Collection
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

mamoulian skrev:Jag har alltid blivit förfrågad om värdet på de försendelser de har stoppat. Den enda gången som någon bestämt avgiften från början var när jag fick Eraserhead via UPS och det satt på notan, mums filibabba...

Fick en gång en avi direkt i brevlådan utan att dom först kontaktade mig, annars så har jag alltid fått brev innan där dom vill ha in uppgifterna angående värdet...

Men dom har väl rationaliserat bort det, får se vad min Man from Deep River kommer att braka lös på... :wink:
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world...
Användarvisningsbild
widget
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av widget »

mina filmer fastnade i tullen för några dagar sen, 311kr blev det.
inte så farlig tyckte jag, ca 1300 samanlagt för 10 filmer
Användarvisningsbild
mamoulian
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av mamoulian »

widget skrev:mina filmer fastnade i tullen för några dagar sen, 311kr blev det.
inte så farlig tyckte jag, ca 1300 samanlagt för 10 filmer

Man ska helst göra små (under 200:-) eller stora beställningar (1000+) så klarar man sig ganska bra, tror jag...

The Collection
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

mamoulian skrev:
Näsblod skrev:Haha på mitt senaste paket från usa som tydligen oxå fastnade i tullen vill de ha 41 kr i tullavgift, 304 kr i moms och 63 kr i speditionsavgift. Låter ganska mycket med en nätt summa på 408 kr på ett paket med två filmer för sammanlagt 170 kr. Tydligen så röker de på rätt kraftigt så här runt jultider.

Tror de räknat på 170$ och inte 170kr.
Användarvisningsbild
mamoulian
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av mamoulian »

Näsblod skrev:
mamoulian skrev:

Jo, så måste det vara; ett av breven jag fick ville ha siffrorna både i dollar och kronor...

The Collection
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Näsblod skrev:
mamoulian skrev:

Det är bara att maila eller ringa dom och förklara hur det ligger till, för du ska då under inga omständigheter betala mer än du måste! Och i detta fall är det inte en spänn!
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

Jo jag tänkte jag skulle ringa dem. Fast jag kommer inte ihåg vart. Arlanda utrikes brev tror jag det hette. Hoppas det är rätt. Får se på måndag. :(
Användarvisningsbild
Inglorious Bastard
New York Ripper
New York Ripper

Näsblod skrev:Jo jag tänkte jag skulle ringa dem. Fast jag kommer inte ihåg vart. Arlanda utrikes brev tror jag det hette. Hoppas det är rätt. Får se på måndag. :(

Har du inte någon gammal tullavi? Där borde det stå kontaktadress och telenummer.
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

De Rossi skrev:
Näsblod skrev:Jo jag tänkte jag skulle ringa dem. Fast jag kommer inte ihåg vart. Arlanda utrikes brev tror jag det hette. Hoppas det är rätt. Får se på måndag. :(

Har du inte någon gammal tullavi? Där borde det stå kontaktadress och telenummer.

Nej. Det pappret skulle jag skicka tillbaka till dem tillsammans med orderbekräftelsen, så nu har jag lixom ingen koll. :(
Användarvisningsbild
Näsblod
Splatterhead
Splatterhead

Inlägg av Näsblod »

Näsblod skrev:
De Rossi skrev:

Nej. Det pappret skulle jag skicka tillbaka till dem tillsammans med orderbekräftelsen, så nu har jag lixom ingen koll. :(

Så om någon här vet nummret så skulle jag bli jätte glad.
Användarvisningsbild
henrik
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av henrik »

Användarvisningsbild
Fredrik
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Fredrik »

Dom har ingen regel att det ska vara tullfritt under 200kr. Dom använder den gränsen i praktiken oftast men det finns ingen regel som säger att det ska vara tullfritt då. I tullens regelbok står att att man ska betala tull redan från den första kronan.
Användarvisningsbild
mamoulian
King of Splatter
King of Splatter

Inlägg av mamoulian »

Fredrik skrev:Dom har ingen regel att det ska vara tullfritt under 200kr. Dom använder den gränsen i praktiken oftast men det finns ingen regel som säger att det ska vara tullfritt då. I tullens regelbok står att att man ska betala tull redan från den första kronan.

Då är det väl en praxis från den ena tullaren till den andra...

The Collection
Användarvisningsbild
Fredrik
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Fredrik »

mamoulian skrev:
Fredrik skrev:Dom har ingen regel att det ska vara tullfritt under 200kr. Dom använder den gränsen i praktiken oftast men det finns ingen regel som säger att det ska vara tullfritt då. I tullens regelbok står att att man ska betala tull redan från den första kronan.

Då är det väl en praxis från den ena tullaren till den andra...

Fast jag tror att det till och med står på tullens hemsida att gränsen är 200SEK. Men jag tror det var några snubbar på dvdforum som undersökte detta och hade ringt dit och fått tillsvar att den regeln inte gällde längre men dom hade inte ändrat på hemsidan.
Användarvisningsbild
Adam Gäfvert
Goremeister
Goremeister

Inlägg av Adam Gäfvert »

Ska ta och beställa ett par skor från The States eftersom man tjänar grymt mycket på det, får hoppas att tullen håller fingrarna borta bara.

Är det för övrigt någon som fått paket via USPS Express Mail? Och i så fall vet vad kostnaden och så, jag kan inte hitta någon information om det.
Användarvisningsbild
Fredrik
Gorehound
Gorehound

Inlägg av Fredrik »

Nu börjar mina vhs:er från Japan bli väldigt sena också. Inte fan kan väl tull helvetet ha tagit dom. :evil:
Användarvisningsbild
zoltan_hellhound
Gore Addict
Gore Addict
Kontakt:

Inlägg av zoltan_hellhound »

Då kan man nästan skita i och förvänta sig en tull fri försändelse om man beställer för över 1000kr.har jag rätt om jag gissar på ett påläggs pris på 250-350 på en sådan beställning(inklusive frakt osv)är dett 30% dom lägger på priset allt som allt?
i Want too suckk your blood
BeyondTheDarkness

Inlägg av BeyondTheDarkness »

zoltan_hellhound skrev:Då kan man nästan skita i och förvänta sig en tull fri försändelse om man beställer för över 1000kr.har jag rätt om jag gissar på ett påläggs pris på 250-350 på en sådan beställning(inklusive frakt osv)är dett 30% dom lägger på priset allt som allt?

25%=momsen.
Användarvisningsbild
persson
Gore Addict
Gore Addict

Inlägg av persson »

zoltan_hellhound skrev:Då kan man nästan skita i och förvänta sig en tull fri försändelse om man beställer för över 1000kr.har jag rätt om jag gissar på ett påläggs pris på 250-350 på en sådan beställning(inklusive frakt osv)är dett 30% dom lägger på priset allt som allt?

De gånger jag har beställt från Xploited och DVDPacific har jag beställt för en bra bit över 1000 och alltid klarat mig. Har precis pyntat iväg ytterligare en till DVDPacific på ca 1300. Får se hur det går...
"i'm gonna beat up the next hippie i see, maybe i'll beat up you"
Skriv svar